Az online kérdőív segítségével megkérdezett 863, jogosítvánnyal rendelkező, saját vagy céges autót használó interjúalany válaszai alapján 2019-ig a célcsoport közel harmada váltja le jelenlegi autóját.
Új személyautó vásárlásakor 10-ből 9-en mérlegelnék egy alternatív meghajtású autó beszerzését a jövőben, vagyis a kutatás szerint az elektromos autók mára már ténylegesen is a hétköznapi beszédtéma részét képezik.
Az Ipsos becslése szerint a teljes autós célcsoport negyede, míg a viszonylag új (öt évnél fiatalabb) autót használók harmada venné számításba legközelebb e-autó vásárlásának lehetőségét. A vizsgálatok kimutatták, hogy szociodemográfiai háttér szerint a gyerekes családosok, és a diplomás autósok különösen nyitottak a tisztán elektromos hajtású gépkocsik vásárlására.
Az asszociációs vizsgálatok eredményei alapján nem csupán a racionalitás (kedvező adófeltételek és használati költségek), vagy a környezetvédelem szól a villanyautók mellett, de a kapcsolt várakozások között az autózás újszerű élménye is megjelenik. A legnagyobb félelmet a magas beszerzési ár és a korlátozott utazási távolság jelentik.