A lap által idézett amerikai vizsgálati eredmények szerint
számos olyan szoftverfunkciót fedeztek fel a Daimler modelljeiben, amelyek tesztelés során a megkövetelt szintre állítják be az emissziós értékeket,
a közúti forgalomban azonban, üzemszerű használat során viszont már nem.
A Mercedes-Benz modellek nitrogén-oxid-kibocsátása állítólag tízszerese a megengedettnek a közúton.
Egy bizonyos "Bit 15" funkció például 26 kilométer megtétele után leállítja a kipufogógázok tisztítását. A "Slipguard" funkció pedig a sebesség és a gyorsulási értékek alapján állapítja meg, mikor van az autó tesztpadon, és mikor forgalomban.
A Bild vasárnapi száma szerint
a Daimler alkalmazottai körében már jóval a Volkswagen dízelbotrányának 2015-ös kitörése előtt élt az aggodalom, hogy motorjaik esetleg nem mennek át az amerikai környezetvédelmi teszteken.
A Daimler fejlesztőmérnökei a lap értesülése szerint ugyanis elektronikus levélváltásban fejezték ki aggályukat a szoftverfunkciók alkalmazásának jogszerűsége miatt.
A Daimler szóvivője a folyamatban lévő vizsgálatra hivatkozva az ügyről csak annyit volt hajlandó elmondani a Bild lapnak, hogy már két éve működnek együtt az amerikai hatóságokkal.
A hatóságok minden vonatkozó dokumentumot ismernek, és az ügyben vádemelésre nem került sor"
- fogalmazott.