A Mercedes pontosan ugyanúgy csalhatott a dízelekkel, mint a VW

Vágólapra másolva!
A német Bild vasárnapi számának beszámolója szerint a Daimler autógyárra is kiterjedhet az Egyesült Államokban a károsanyag-kibocsátási előírásokat kijátszó motorvezérlő szoftverek miatt indított eljárás.
Vágólapra másolva!

A lap által idézett amerikai vizsgálati eredmények szerint

számos olyan szoftverfunkciót fedeztek fel a Daimler modelljeiben, amelyek tesztelés során a megkövetelt szintre állítják be az emissziós értékeket,

a közúti forgalomban azonban, üzemszerű használat során viszont már nem.

A Mercedes-Benz modellek nitrogén-oxid-kibocsátása állítólag tízszerese a megengedettnek a közúton.

Egy bizonyos "Bit 15" funkció például 26 kilométer megtétele után leállítja a kipufogógázok tisztítását. A "Slipguard" funkció pedig a sebesség és a gyorsulási értékek alapján állapítja meg, mikor van az autó tesztpadon, és mikor forgalomban.

A Bild vasárnapi száma szerint

a Daimler alkalmazottai körében már jóval a Volkswagen dízelbotrányának 2015-ös kitörése előtt élt az aggodalom, hogy motorjaik esetleg nem mennek át az amerikai környezetvédelmi teszteken.

A Daimler fejlesztőmérnökei a lap értesülése szerint ugyanis elektronikus levélváltásban fejezték ki aggályukat a szoftverfunkciók alkalmazásának jogszerűsége miatt.

A Daimler szóvivője a folyamatban lévő vizsgálatra hivatkozva az ügyről csak annyit volt hajlandó elmondani a Bild lapnak, hogy már két éve működnek együtt az amerikai hatóságokkal.

- fogalmazott.