Ehhez a BMW-hez képest a 7-es is öreguras limuzin

Vágólapra másolva!
Ezúttal egy lenyűgöző négyajtós kupéra került rá az 8-as elnevezés, amivel BMW-t a '90-es években gyártottak utoljára.
Vágólapra másolva!
Franciás stílusúak a sárga fényszórók Fotó: Gulyás Péter

Az új BMW 8-as modellcsaládnak a kabrión kívül már szinte az összes darabját ismerjük, igaz, még csak koncepció formában. Tavaly már megmutatták a kétajtós kupét és a M8 GTE versenyváltozatot, idén Genfbe pedig a Concept M8 Gran Coupe nevű

négyajtós kupét

vitték el, ami koncepcióban nagyon hasonlít a szomszéd standon körülrajongott négyajtós Mercedes-AMG GT-hez. Azonban a BMW tanulmányautójából csak körülbelül egy év múlva válik szériaautó, ami akkortól a márka kínálatának csúcsán fog trónolni.

Elképesztően hosszú a tengelytáv, több mint 3 méter lehet Fotó: Gulyás Péter

A 8-as név feltámasztása egyrészt annak köszönhető, hogy a BMW rajongói már régóta kérik ezt Münchentől, másrészt Harald Krügernek, a cég elnök-vezérigazgatójának régi álma, hogy ismét betörjenek a legmagasabb szintű luxus-szegmensbe. Krüger szerint a kényelemorientált belső ellenére a vezetési élmény is megmarad, így nem kell semmitől tartania a BMW-híveknek.

Sokak szerint az idei Genfi Autószalon egyik legszebb autója a 8-as Fotó: Gulyás Péter

A 8-as sorozatba minimum hathengeres turbós benzinmotorok kerülnek majd,

a csúcsváltozat az M760i biturbó V12-esét kaphatja meg.

Tisztán elektromos és dízelmotoros változat nem lesz, konnektoros hibrid viszont könnyen elképzelhető. Népszerű opciónak ígérkezik az összkerék-kormányzás és az xDrive összkerékhajtás is.

A négy kipufogóvég és a hatalmas diffúzor kétséget sem hagy afelől, hogy komoly erő lapul a motorban Fotó: Gulyás Péter

A 8-as lesz

a BMW új formanyelvének első képviselője,

később a több modell is hasonló hűtőrács-veséket, fényszórókat és domborulatokat kap majd, és talán a kacsafarokra emlékeztető hátsó szárny is megjelenik majd a kisebb modelleken is.

Hiába van négy ajtaja, a hosszú motorháztető, a szép lejtésű szénszálas tető, a hatalmas kerekek, az erősen domborodó kerékjáratok és a négy kipufogóvég miatt így is illik a 8-asra a sportkupé elnevezés.