Az AMTS ismét az egész Hungexpót elfoglalta, még a szabadtéri területeket is. A dögös tuningautók és a csinos hoszteszek mellett drift és gymkhana versenyeket, valamint speciális demópályán, kemény terepen zötykölődő dzsipeket is lehet bámulni.

Jól megfér egymás mellett a tuning Skoda és a Ferrari. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Csudai Sándor - Origó

A tavaszt nemcsak azért szoktuk várni, mert jön a jó idő, fel lehet tenni a nyári gumikkal szerelt alufelniket, elő lehet venni a kabriókat és a motorokat a garázsokból, de ilyenkor, március végén rendezik meg a Hungexpón immár 13. éve minden évben az ország legnagyobb autós-motoros kiállítását is.

Nehéz rájönni, hogy ez az autó valójában egy Alfa Romeo 147Forrás: Csudai Sándor - Origó

A tuningshow-ként közismert AMTS egy ideje már az egykori Budapesti Autószalon szerepét is próbálja átvenni, idén például 23 importőr hozta el a legújabb típusait, sőt, a Lada itt tartotta a Vesta Kombi és a Vesta SW Cross bemutatóját is. Külön kiállítási területen vonulnak fel a különböző márkák legnépszerűbb szabadidő-autói és a sportkocsik is, de a piac összes elektromos autója is egy helyre összegyűjtve tekinthető meg az EV GreenTech elektromobilitási kiállításon.

A Volkswagen standján egy legálisan átalakított, 400 lóerős rendőr Golf R a fő látványosság a csinos rendőrnők mellettForrás: Csudai Sándor - Origó

Pénteken ünnepélyes keretek között az AMTS-en leplezték le a kétszeres Eb-győztes, kétszeres angol bajnok OXXO Hungary Truck Racing Team új versenykamionját. Azért kiemelten fontos az idei MAN, mert 2018-ban ismét teljes Európa-bajnoki szezont fog futni Magyarország egyetlen kamionversenyző csapata. A kívül-belül megújult, látványos megjelenésű monstrum túl van már az első teszten, melyen minden eddiginél gyorsabbnak bizonyult. 

A Jázmin névre keresztelt versenykamiont Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár, Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke, Horváth Richárd, Hatvan polgármestere, Tököly László az OXXO Hungary Truck Racing Team elnöke és Sárosi Brúnó csapatfőnök leplezte leForrás: OXXO Racing Team

Idén az AMTS kiállítási területe 5 pavilonban összesen 100 ezer négyzetméter, amelyen több mint ezer autót és egyéb járművet állít ki  a több mint 200 cég és klub 15 országból. Aki volt már ilyen kiállításon az elmúlt egy tucat évben, pontosan tudja, mire számíthat: dobhártyaszaggatóan bömböl a lakossági techno a hifistandok felismerhetetlenségig átalakított autóiból, matrica- és pólóárusok, háttéripari cégek és persze elképesztő tuningautók és a márkaklubok féltve őrzött autói foglalják el a terület java részét.

A gymkhana versenyek gumifüstje az A pavilonba is bejutForrás: Origo

Idén először láthatók (az A pavilon 60. standján) a japánautó-fanatikusok körében méltán híres Tofu Garage kocsik, melyeket Európában csak a legnagyobb tuningkiállításokra szokták elvinni. Az egyik ilyen autó egy alaposan átalakított Nissan Silvia, amely szemből egy 1970-es Pymouth Barracudának tűnik a speciális kitnek köszönhetően, amely kifejezetten ehhez a típushoz készül. Emellett stílusos sárvédő-szélesítések, küszöbök, diffúzoros far és fékszárny teszi teljessé a tuningot.

A Tofu Garage japán tuningautói igazi kuriózumokForrás:Csudai Sándor - Origo

Nem kevésbé ütős a másik japán Tofu Garage sportautó sem, amely egy Scion FR-S, vagyis a nálunk Toyota GT86-ként és a Subaru BRZ-ként ismert típus ikertestvére. A karbon légterelőlapokkal kiegészített, 12 elemből álló szegecselt szélesítő szett mellé a kocsi matt türkiz fényezést kapott, a széles felnikre airride futómű húzza rá a karosszériát, de a motor is több mint kétszer erősebb a gyárinál a turbófeltöltésnek köszönhetően. Ami a legmeglepőbb, hogy a tulajdonos fia napi használatban tartja a derék Sciont, pedig a hasmagassága egy Forma-1-es autóéval vetekszik.

Ilyen betöltőnyílást még nem láttunk AstránForrás: Csudai Sándor - Origó

Újdonság, hogy idén már a terepjárós szcéna is képviselteti magát a kiállításon, több mint száz speciálisan átépített, triál versenyekre tervezett egyedi sárdagasztót lehet megnézni működés közben is  az A pavilon mögötti területen, ahol eítgy hosszú demópályát alakottak ki számukra komoly akadályokkal. A legbátrabb jelentkezők 3000 forintért akár be is ülhetnek a profi sofőrök mellé az off-road taxizás keretei között. Az erre a célra kijelölt járműveket D betűvel jelölték meg a szervezők, a látogatók szabadon választhatnak közülük, hogy melyiket szeretnék kipróbálni.

Extrém terepjárók lepték el az A pavilon mögötti területetFotó: Gulyás Péter

Érdemes meglátogatni az AMTS Hot Rod szekcióját is az F pavilonban. Az épített izomautók Európa több országából érkeznek, olasz testvérklubjuk tagjai például közel 800 km-t vezettek „lábon" Magyarországig a 80-90 éves kupéikkal, roadstereikkel.

Terepjárásra így nem alkalmas ez a Dodge RamForrás: Csudai Sándor - Origó

Már pénteken is annyian voltak az A pavilonban, hogy alig lehetett belógó végtagok nélkül lefényképezni egy autót, de hétvégén várhatóan még sokkal többen jönnek majd, a főbejáratnál sorállásra is fel kell készülni. A kiállítás részletes tematikájáról és a látogatói információkról a beharangozó cikkünkben olvashatnak.