Gázolaj vagy áram helyett spóroljunk földgázzal - Audi A4 G-Tron teszt

Audi A4 G-Tron
Vágólapra másolva!
A buszok és a taxik mellett egyre többen spórolnak földgázzal, igaz, olykor illegális házi átfejtéssel. Pedig CNG-kutakon tankolva is megéri, már amennyiben sikerül találni a közelben. Lássuk, valós alternatívája-e az egyre több nyugati nagyvárosból kitiltott, drágán javítható dízeleknek - videóval.
Vágólapra másolva!

Csak egy sima fehér kombinak tűnik a 2015 óta gyártott A4-generációból, de jókora felirat jelzi az oldalán: ez bizony földgázos. Lássuk, mit jelent ez a számok nyelvén: fronthajtással, kézi váltóval és Basic felszereltséggel

11,6 millió forint az alapára,

míg ugyanez a kocsi 190 lóerős benzinesként 10,7, hasonló teljesítményű dízellel pedig 10,9 millió forint. Hasonlítsuk a takarékosabb változathoz, a TDI-hez: 700 ezerrel drágább a tisztább üzemű, földgázos kivitel (igaz, 20 lóerővel gyengébb).

Nálunk az LPG-hez épült ki jelentős hálózat, de lassacskán a CNG-kutak is terjednek. Sokaknak plug-in hibrid helyett is alternatíva lehet, hiszen olcsóbb és gyorsabban tölthető - bár nem annyira környezetbarát, és zöld rendszámra sem jogosult Forrás: Bolla György

A Spritmonitor.de oldal tapasztalatai szerint a G-Tron vegyes használatban 5,75 kg gázt fogyaszt (mi a teszt hideg időszakában többet mértünk), vagyis budapesti CNG-árakon

1983 Ft/100 km az üzemanyagköltsége.

Ez a dízelnél szintén Spritmonitor-átlaggal számolva (7,2 liter) 2664 forint lenne, vagyis tisztább üzeme mellett spórolásra is alkalmas a gázos Audi - csak legyen kút a közelben. És milyen használni? Indítsa el fenti videónkat, és megtudja!