A VW-t a 2015-ben kirobbant dízelbotrány óta irányító
Matthias Müllert a csoport névadó márkájának eddigi igazgatója, Herbert Diess váltja a vezérigazgatói tisztségben, azonnali hatállyal.
A napok óta várt bejelentésről a német sajtóban megjelent elemzések szerint Matthias Müllerrel az lehetett a legnagyobb gond, hogy
nem volt jó kommunikátor, több interjúban szerencsétlenül fogalmazott. A vállalatnál az a kifogás is hallható vele szemben, hogy a fáradtság jeleit mutatta.
Nagy érdeme, hogy átvezette a dízelbotrány legnehezebb szakaszán a világszerte csaknem 650 ezer embert foglalkoztató társaságot, amely így
tavaly már minden korábbinál nagyobb, 11,4 milliárd euró (3560 milliárd forint) nyereségre tett szert,
és 10,74 millió - az egy évvel korábbinál 4,3 százalékkal több - eladott járművel megerősítette pozícióját a világ legnagyobb járműgyártójaként.
A VW közleménye szerint Matthias Müller közös megegyezéssel távozik. A szakember nem csupán története legnagyobb válságában irányította sikeresen a vállalatot, hanem új alapokra helyezte, és elindította "kulturális átalakulását" - hangsúlyozta a közlemény szerint Hans Dieter Pötsch, a felügyelőbizottság elnöke.
Herbert Diess a BMW-től érkezett a VW-hez, röviddel a dízelbotrány előtt, így a kipufogógázt tisztító berendezés működtetése körüli csalásokban nem volt szerepe.
Az osztrák szakembert az elemzésekben határozott menedzserként írják le. A VW közleményében idézett nyilatkozata szerint legfőbb célja, hogy a VW "felvegye a ritmust" az autóipar mélyreható átalakulásával, és meghatározó szereplő legyen az elektromobilitás, a digitalizáció és az új mobilitási szolgáltatások területén.
A közlemény szerint
egy sor további új vezetőt neveznek ki és átalakítják a vállalat irányítását.
A különböző márkákat négy csoportba szervezik Volumen, Premium, Super Premium és Truck & Bus néven.
Az átszervezés "karcsúsítja" a csoport vezetését,
hozzájárul a "szinergiák következetes kihasználásához" és a döntéshozatal gyorsításához - áll a közleményben.
A VW a névadó Volkswagen, az Audi, a Skoda és a Seat típusú személyautók mellett olyan luxusmárkák gyártója, mint a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, illetve a Ducati sportmotorkerékpár. Saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.