Nem adja fel a Lexus, új típust küld az 5-ös BMW ellen

Lexus ES 300h
Vágólapra másolva!
A GS-t leváltó, év végén érkező új ES már nem hátsókerék-meghajtású, de azt ígérik, ettől még jó lesz vezetni. Erőssége a friss dizájn, a takarékos hibrid hajtás és az osztályelső helykínálat.
Vágólapra másolva!
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h

A Lexus közepes méretű szedánja, a GS a csendes és erős hathengeres hibrid hajtáslánca, jó minősége és kényelme ellenére sem tudott labdába rúgni Európában az olyan ellenfelek ellen, mint az Audi A6, a BMW 5-ös vagy a Mercedes E-osztály.

Talán a jellegtelen formával, a hiányzó kombival vagy a szűk motorválasztékkal volt a baj,

mindenesetre a 2011-ben bemutatott negyedik generációból mindössze párezer darab fogyott évente Európában, miközben a német konkurensekből 100 ezer fölötti mennyiség.

Amerikában kedvelt, nálunk ismeretlen

Látva a számokat,

úgy döntött a Lexus, hogy taktikát vált,

hogy kivezeti az európai piacról a sikertelen modellt, és egy másik, Európában eddig nem kínált típussal, az ES-sel váltja le. Amerikában, a Lexus fő piacán eddig párhuzamosan létezett egymás mellett az ES és a GS. Csak a méretük hasonló, a karakterük nem: előbbi egy kényelemre hangolt, keresztmotoros, fronthajtású limuzin, utóbbi pedig a dinamikusabb, jobb súlyelosztású, hátsókerék-meghajtású sportos szedán.

Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h

Az ES most bemutatott, vadonatúj, hetedik nemzedékét azonban már

eleve úgy tervezték meg, hogy sportosabb legyen elődeinél,

mert tudták, hogy a GS-t is helyettesítenie kell majd Európában. Ezért került bele több nagyszilárdságú acél, a hátsó ülés mögé V-alakú merevítés, fogaslécre helyezett elektromos kormányszervó (ami jobb visszajelzéseket ad, mint a kormányoszlopra szerelt) és változtatható feszességű lengéscsillapítás is.

Úgy néz ki, mint egy alig kisebb LS

A formatervre nem lehet panasz, ügyesen keverednek benne az LS zászlóshajtóról és a szépséges LC kupéról származó stílusjegyek, mint a mélyre húzott motorháztető, a gigantikus, bogárgyűjtő X-hűtőmaszk, vagy a lefolyt sminkre emlékeztető hátsó lámpa.

Kupésan alacsony a tetővonal,

pusztán az arányok alapján akár arra is következtethetnénk, hogy az ES is hátul hajt.

Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h

De tévednénk,

minden változat elsőkerék-meghajtású,

a nagy torziós merevséget adó GA-K padlólemez ugyanis ugyanaz, amire az Amerikában kapható Toyota Camry és Avalon is épül. A keresztben beépített motor már akkor is nagyobb utastér kialakítását tette volna lehetővé a hosszmotoros GS-hez képest, ha a külméretek azonosak lennének, de az új ES ráadásul 12 centivel hosszabb (497), és a tengelytávja is két centivel nagyobb (287).

Helyből van bőven

Ez érződik is belül, az új ES hátsó lábtere majdnem akkora, mint az egy kategóriával nagyobb LS-ben,

akár keresztbe tett lábakkal is utazhatunk a második sorban.

A nemzetközi sajtóbemutatón – amelyen vezetni nem lehetett – az is kiderült, hogy a kupésan lapos tető ellenére a fejtér sem vészesen kicsi hátul, mivel az üléseket is mélyebbre tették, azonban a hosszú és jól formázott ülőlapok még is így kényelmesen megtámasztják a combot.

Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h

Nem lehet panasz a belső tér minőségére, az anyagok kellemes tapintásúak,

a műszerfal kézzel varrt bőrborítása elegáns,

és hibátlannak tűnt az összeszerelés is, persze a Toyota prémiummárkájától nem is vár mást az ember. Modern formájú a vezetőorientált műszerfal, nem lehet összekeverni a német prémiumautókéval, de a kezelést kissé szokni kell majd, aki olyanból ül át. Karakteres elem a szarv alakú két kapcsoló a műszerfal árnyékolójának két oldalán, a jobb az üzemmód-választó, a bal pedig az ESP kikapcsolója.

Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h

A szélesvásznú 12,3 colos központi képernyőt a váltókar mellé tett tapipaddal lehet kezelni,

a korábbi, sokat szidott, egeres megoldás tehát már a múlté.

Meglepő, de az ikonos menürendszer ellenére a képernyő nem érintős, viszont a hangfelismerő személyi asszisztenssel is lehet kezelni a legtöbb funkciót. Van head up display is, és a természetesen a műszerfal is digitális, látványos grafikája a beállított üzemmód függvényében változik.

Nálunk csak hibrid lesz

Bár Kelet-Európában és a tengerentúlon négy- és hathengeres benzinmotorokkal is kínálni fogják az ES-t (a csúcs az ES 350 250 lóerős szívó V6-osa), Közép- és Nyugat Európában

csak a 300h elnevezésű hibrid hajtáslánccal lehet majd megvásárolni.

Ebben egy vadonatúj, magas termikus hatásfokú (38%), 2,5 literes négyhengeres szívó benzinmotor dolgozik, a váltó természetesen csak automata lehet, fokozatmentes e-CVT rendszer osztja be a benzines és villanymotorok erejét.

Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h

A Lexus szerint a korábbinál kifinomultabb rendszervezérlő számítógépnek köszönhetően

a komplex hibrid hajtás működése már jobban emlékeztet a szokványos benzinmotorokéira,

de ezt a toyotások is minden hibrid bemutatóján elmondták már az elmúlt években. Alighanem nem tévedünk nagyot, ha a régi GS 300h adataiból kiindulva 9 másodperc körüli gyorsulást és 200 km/óra körüli végsebességet vizionálunk az ES-nek, vagyis ne egy hathengeres dízel dinamizmusát várjuk tőle.

Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h

Ez a negyedik generációs hibrid hajtás papíron nem tűnik nagy előrelépésnek a szintén 2,5 literes GS 300h-hoz képest, ugyanis

a rendszerteljesítmény 223-tól 218 lóerőre csökkent,

a hivatalos átlagfogyasztás viszont maradt 4,7 liter. Igaz, ha ezt a NEDC helyett már az új WLTP szabvánnyal mérték (amit még nem tudunk), akkor kb. 15-20 százalékkal is takarékosabb lehet az új.

Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h

Továbbra sem lítium-ion a hibrid rendszer hátsó ülések alá tett akkumulátora, hanem nikkel-metál-hidrid rendszerű.

Külső forrásból nem lehet tölteni az akkut,

a rendszer maga tölti a benzinmotor erejével és a fékezéskor visszanyert energiával. Kis kapacitása miatt a Lexus csak kis sebességnél és rövid ideig képes tisztán elektromos hajtással, hang nélkül közlekedni, főleg városban lehet hatékony az ES.

Még sokat kell várni rá

Bár a vezetéstámogató rendszerekről keveset ír a sajtóanyag, abban biztosak lehetünk, hogy az ES is képes lesz magától tartani a sávot és a távolságot az előtte haladótól. Újdonság a gyalogosok mellett már a kerékpárosokat is felismerni képes vészfékasszisztens, és az adaptív LED fényszóró, amely úgy alakítja a fénycsóváját, hogy a távolságira kapcsolva se vakítsa el a többi közlekedőt.

Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
2019 Lexus ES
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h

Az egyféle karosszériával és egyféle hajtáslánccal rendelhető Lexus ES decemberben érkezik meg a kereskedésekbe. Nem lesz könnyű dolga a kombi és kupé karosszériával, sokféle motor-váltó kombinációval rendelhető európai konkurencia ellen, de

a dízelellenes hangulat még a kezére játszhat.