Kezd körvonalazódni, hogy miért gázolt márciusban az Uber prototípusa.

Az Uber által átalakított, önvezetésre képes Volvo XC90Forrás: Volvo

Annak idején mi is foglalkoztunk azzal, hogy március 18.-án éjszaka az Uber közösségi autómegosztó cég egyik átalakított, önvezetésre képesé tett Volvo terepjárója elgázolt egy gyalogost az Egyesült Államokban, Arizonában. A kerékpárját sötétben toló 49 éves nő azonnal belehalt a sérüléseibe. Ez volt az első eset a világon, amikor egy önvezető autó miatt vesztette életét egy gyalogos.

Forrás: NTSB

A The Information nevű amerikai hírportál hétfőn arról írt, hogy az Uber állítólag megtalálta a baleset okát. Cikkük szerint az autó ugyan érzékelte az úton szabálytalanul átkelő gyalogost, mégsem tett semmit, mert az a szoftvere mondott csődöt, amely azt dönti el, hogy a jármű miként reagáljon az általa érzékelt objektumokra.

Forrás: NTSB

Ez a döntés csak akkor lehet megfelelő, ha a szoftver a megfelelő kategóriába sorolja őket. Viszont ebben az esetben állítólag a „téves pozitív" kategóriába, azaz az autóra veszélytelen objektumok közé sorolta a nőt, oda, ahová a műanyag zacskók és az egyéb ártalmatlan tárgyak tartoznak. Az már a rendőrség által korábban közzé tett belső kamerás videón is látszott, hogy az önvezető autó fékezés nélkül gázolt, a vezetőülésben ülő felügyelő személy pedig épp nem az utat nézte.

Közvetlenül a baleset után az Uber felfüggesztette az önvezető autói tesztelését, aztán nem sokkal később Arizona kormányzója is erre utasította őket. Hétfőn jelentette be az autómegosztó cég, hogy felbérelte az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (NTSB) korábbi elnökét, Christopher Hartot, hogy tanácsaival segítse a cég önvezető autós programjának biztonságosabbá tételét.