Erről a németországi autóipari ágazat szakmai képviseleti szervezete, a VDA elnöke a Passauer Neuen Presse lapnak adott interjújában beszélt. Bernhard Mattes ugyanakkor hangsúlyozta, hogy változatlanul ellenzi a dízelmotorok utólagos műszaki átalakítását.
Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter a szoftverfrissítések felgyorsítására szólította fel az autóipari vállalatokat, és
szeptember elsejében szabta meg azt a határidőt, amikorra be kell fejezniük a szoftverfejlesztést,
majd átadni azt vizsgálatra és engedélyezésre a közlekedési felügyeletnek (Kraftfahrt-Bundesamt).
Az év végéig ugyanis csak így lehetne befejezni 5,3 millió dízelautó motorvezérlő szoftverének a cseréjét, ami tartalmazza a Volkswagen dízelbotránya miatt szoftvercserére kötelezett 2,5 millió dízelautót is.
Az autóipari vállalatok, valamint a szövetségi és tartományi kormányzatok részvételével 2017 augusztusában rendezett „dízelcsúcson” született megállapodás értelmében már 2,7 millió dízelautónak kellett volna átesnie a szoftvercserén. A program végrehajtásáról összesítő információ azonban nem áll rendelkezésre.