Bevezették a korrekt fogyasztásmérést, a VW egyből padlóra kerül tőle

wltp
Vágólapra másolva!
A termelés átmeneti korlátozására kényszerül a Volkswagen a wolfsburgi központi üzemében szeptemberben, mert a vártnál nehezebb a felkészülés az üzemanyag-fogyasztási és a károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabványra (WLTP).
Vágólapra másolva!

Herbert Diess, a Volkswagen csoport (VW) vezérigazgatója a wolfsburgi üzem dolgozói gyűlésén elmondta, hogy hatalmas feladat az átállás a WLTP-szabványra, ezt mutatja, hogy

egyedül a Volkswagen márkánál több mint 200 modellvariációt kell rendkívül rövid idő alatt újra levizsgáztatni és engedélyeztetni.

Az új típusú eljárás az eddiginél sokkal összetettebb és hosszabb, nagyjából háromszoros vagy négyszeres ráfordítást igényel, ezért

„szinte éjjel-nappal” a WLTP-nek megfelelő tesztek lefolytatásával foglalkoznak.

Azonban így sem végeznek időben, így a húszezer embert foglalkoztató wolfsburgi üzemben termeléskieséssel kell számolni a harmadik negyedévben.

Folyamatosan dolgoznak a méréseken, amelyeket közúton is el kell végezni Forrás: Volkswagen

A tervek szerint a nyári szünet után csak olyan modelleket gyártanak majd, amelyek már átestek a vizsgálatokon,

a járművek kiszállítását pedig az engedélyek megérkezésével, fokozatosan kezdik majd meg. Azonban ideiglenesen így is sok járművet kell majd tárolni, és szeptember végéig több napra le kell állítani a termelést, hogy a készleten lévő autók száma ne emelkedjen túlságosan magasra. A szünnapok ütemezéséről a következő napokban tárgyalnak majd az üzemi tanáccsal - ismertette a vezérigazgató.

A Handelsblatt című üzleti lap értesülése szerint a VW-nél azzal számolnak, hogy

az átállás körüli nehézségek visszavetik a cégcsoport teljesítményét az üzleti év második felében.

Az is lehetséges, hogy átmenetileg a rövidített munkaidőre vagy a négynapos munkahét bevezetésére kényszerülnek.

A lap felidézte, hogy a VW-hez tartozó Porsche már májusban bejelentette, hogy az átállás miatt ideiglenesen szűkítik a modellkínálatot. A Handelsblatt szerint más gyártók, köztük a Renault és a Hyundai is hasonló gondokkal küszködik.

A WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures - világszinten összehangolt könnyűjármű-tesztelési eljárások) -szabványt a VW 2015-ben kirobbant dízelbotránya nyomán vezették be,

az új mérési eljárás a várakozások szerint az eddiginél pontosabban mutatja meg, hogy egy autó a mindennapi használat során mennyi üzemanyagot fogyaszt és mennyi káros anyagot bocsát ki.

Az Európai Unióban 2017. szeptember 1-jétől már a WLTP alapján megállapított értékeket kell megadni az új fejlesztésű modelleknél, és 2019-ig fokozatosan az összes korábban kifejlesztett, de új gyártású személygépkocsinál is a WLTP-szabványt kell alkalmazni.