Olyat tett a Volvo, amire évtizedek óta nem volt példa

Volvo S60
Vágólapra másolva!
A svédek első Amerikában készülő típusa, az új S60 egy komoly meglepetést tartogat.
Vágólapra másolva!
Hasonló formája miatt könnyű lesz az egy mérettel nagyobb S90-nel összetéveszteni Forrás: Volvo

A Volvo igen merész lépére szánta el magát az új S60-nal, hosszú idő után ugyanis ez lesz az első típusa a kínai kézben lévő márkának, amit

nem lehet majd dízelmotorral rendelni.

Kizárólag kétliteres, négyhengeres, turbós benzinmotorok vannak a kínálatban, és ugyanezen motorok hibrid változatai.

Erőből nem lesz hiány

Elég meredeknek hangzik, de a piaci bevezetéskor a leggyengébb motor a T5 elnevezésű 254 lóerős, amivel 6,5 másodpercig tart a százas sprint, és aminek az átlagfogyasztása a WLTP szabvány szerint 7,2-8,1 liter között alakul. A másik elsőkerekes benzines a turbós-kompresszoros T6 310 lóerővel.

Minden motorhoz széria a nyolcfokozatú automatikus váltó, később egy 190 lóerős benzinessel bővül majd lefelé a kínálat Forrás: Volvo

Ezután már a zöld rendszámot kapó, összkerekes, konnektoros hibridek következnek, a

T6 Twin Engine 340, a T8 Twin Engine 400 lóerős.

Ezekben a hátsó tengelyt villanymotor hajtja meg, kardántengely nélkül. Tisztán elektromos módban hajtva a hatótávolságuk elméletileg 43 km, de ehhez finoman kell bánni a gázpedállal.

A Twin Engine-felirat a konnektoros hibridre utal, a villanymotor hátul hajt Forrás: Volvo

A T8-as hajtáslánccal 4,9 másodperc alatt felgyorsul az S60 0-ról 100 km/órára, és akinek ez sem elég, komplett tuning készletet is rendelhet hozzá a Volvo házi sportrészlegétől. A Polestar Engineering csomag nemcsak sportosabb optikát, feszesebb Öhlins futóművet, erősebb Brembo fékeket tartalmaz, hanem a teljesítményt is megemeli 15 lóerővel, amitől a gyorsulás 0,2 másodperccel javul.

Mi az ellenfele?

Az Audi A4, a BMW 3-as és a Mercedes C-osztály ellenfelének tekinthető 4,76 méter hosszú limuzin a nemrég bemutatott V60 négyajtós változata,

a csomagtartója 442 literes, vagyis 87 literrel kisebb a kombiénál.

Kifejezetten sportos formát kapott az S60, a márka új formanyelve talán ezen a modellen mutat a legjobban, csak a fura hátsó lámpákat kell majd megszokni.

A műszerfal pont olyan, mint minden nagyobb Volvóban, a központi érintőképernyő itt is függőlegesen áll Forrás: Volvo

A Volvo igazgatója, Hakan Samuelsson szerint igazi „drivers car”-t, azaz élményautót alkottak, amit a márka jelenlegi, kényelmet előtérbe helyező modelljei ismeretében érdemes egyelőre kételkedve fogadni.

Új gyárban, az USA-ban készül Forrás: Volvo

Az mindenesetre bizakodásra ad okot, hogy a karosszéria lapos és széles, a futómű elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros, és hogy a nagyszilárdságú acéloknak köszönhetően a karosszéria is igen merev.

Új gyárból jön, a tengerentúlról

Az Európába csak 2019 tavaszán érkező új S60-at

kizárólag a Volvo vadonatúj dél-karolinai üzemében, Charlestone-ban, az Egyesült Államokban fogják gyártani.

Ezt a gyárat három év alatt, 286 milliárd forintból húzták fel. Ha majd felfut a termelés a maximális, évi 150 ezer autóra, akkor 4000 ember fog itt dolgozni. Már eldöntötték, hogy 2021-től itt készül majd az XC90 harmadik nemzedéke is.