Régi és új benzinesek, akár 48 volttal

Benzinmotorok terén szintén több újdonság érkezik, itt azonban van néhány továbbszolgáló is. Megmaradt az 1,6-os motor a C160 (129 LE) és a C180 (156 LE) verziókban, illetve változatlan a háromliteres V6-os a C400-ban (333 LE). Teljesen új motorcsalád lép viszont színre a C200 és C300 orrában. A kisebbik 1,5 literes, de már önmagában 184 lóerőt teljesít, amit további 14 lóerővel tud megtolni az EQ-Boostnak nevezett, 48 Voltos generátor-indítómotor rendszer.

Együtt a modellcsalád. Nemcsak ültetett futóművel vagy adaptív gátlókkal, de a középkategóriában szokatlan módon légrugózással is kérhető a C-MerciForrás: Mercedes-Benz

Ezt úgy kell elképzelni, hogy a turbó felpörgéséig szállnak be az amperek, tehát a turbólyukat tünteti el a segéderő, és biztosítja a folyamatos, kiszámítható gyorsulást. Bár már kapható a C200 EQ-Boost, mi most nem tudtuk vezetni, az viszont kiderült, hogy a 48 Volt külön, spéci akkumulátort igényel – bár ez úgyis csak a használtautó vásárlókat érdekli majd.

Stúdiófotón mutatjuk a C200 motor, hogy ne csak a műanyag burkolat látszódjon. Az áramtermelésre és meghajtásra is képes generátor szíjjal kapcsolódik a főtengely végi tárcsára, és indítómotor helyett is szolgálForrás: Mercedes-Benz

E motor szintén új kétliteres nagytestvéréhez még nem jár az elektromos kiegészítő rendszer, 258 lóereje azonban így is meggyőző a C300 orrában. Ezt is próbáltuk, és bár nem AMG modell volt, tempó terén semmi oka szégyenkezésre. Nagyon gyors a C ezzel a motorral, még kanyargós úton is csak falja a kilométereket, az Avantgarde vezetőülése pedig úgy sportos, hogy a kényelemből sem veszít.

Dörgő veszedelem: a C43 AMG

Azokat, akiknek nem kenyere a tömegbe beleolvadás, hanem feltűnő gépet szeretnének, továbbra is örömmel szolgálják ki a Mercinél. Később újra lesz majd C 63 AMG, de nem biztos, hogy odáig el kell nyújtózni, mert a 390 lóerősre izmosodott C 43 AMG minden igényt kielégít. Kabrióként vezettük a biturbó V6-motoros kocsit, mely nyitott és csukott tetővel is borzongatóan hangos, miközben a szériában adott 4Matic hajtás minden lóerőt hasznosít.

Az AMG kabrió meglepően nagy tempónál is elviselhető nyitva, köszönhetően a légterelőknek és a nyakfűtésnekForrás: Bolla György

Hiába küldi hátra a hajtás nagyobb részét az AMG által beállított rendszer, mégis elsősorban a tapadásért dolgozik. Kanyarban inkább négy kerékre támaszkodik, semmint hátulról tol a háromliteres, pusztító erejű 43 AMG, legalábbis érzésre, de a lényeg: annyira gyors, hogy országúton már szinte kihasználhatatlan.

Csapott aljú és középállás-jelzős kormány sejteti, ez különleges C-osztály. Nem kapja meg ez a modell a nagyobb Mercik szélesvásznú belsejét, de a külön kijelzőkkel is jól használhatóForrás: Bolla György

Az AMG felszereltség esetében a digitális műszerfal is egy kicsit más, tud egy sportbeállítást, amiben középre kerül a fordulatszámmérő, jobbra pedig a térkép tehető ki, tehát kanyargós úton egy pillantásra látjuk, mennyire lesz éles a következő kurfli.

Sportból nem árt a sok

Ha már németországi volt a bemutató, az Autobahnra is kimentünk mindhárom kocsival, és 200 felett érezhetően stabilabb, nyugodtabb volt az AMG, mint a másik két masina. Pedig papíron a C300 is tudja a 250 km/h-t, de nem mindegy, mennyire kell egyenesnek és simának lennie az útnak, hogy el is érjük azt – a 43 AMG nem küzd kihívásokkal.

Mem muszáj ide nyolchengeres AMG, a a V6-os C43 is veszettül megy: 4,8 másodperc alatt gyorsul százraForrás: Bolla György

A sportverzió természetesen kagylóüléssel kérhető, mely tényleg remekül tart a kanyarokban, és újdonság, hogy most már ülésszellőztetés is specifikálható hozzá. Sőt, a kabrióban az „Air-Scarf” nyakfűtést is kérhetjük az AMG ülésekhez, azonban a deréktámasz kapcsolóját rosszul helyezték el: a vezető csukott ajtóval egyszerűen nem fér hozzá a gombhoz, annyira szorosan a kárpithoz simul az üléspárnázat.

Tízmillió alatti ár lesz a plakátokon

A Mercedes C-osztály tehát úgy újult meg, ahogy kellett: épp csak annyira, hogy friss és modern maradjon. A négy kontinensen gyártott modellcsalád sikerre továbbra is borítékolható,hiszen az alapkivitelekbe már viszonylag elfogadható áron beülhetünk, a felsőbb régiókban pedig nem érződik kevesebbnek, mint nagytestvérei. Apropó árak, már van magyar lista és él a konfigurátor.

A 205-ös modellkódú sorozat legimpozánsabb tagja a kabrió. De a nem túl tágas, viszont nyitott tető mellett huzatos hátsó ülésen utazókat azért annyira ne irigyeljük!Forrás: Bolla György

A C160 belépőmodell 9,86 millió forinttól indul, az új, lágy hibrid hajtással megtámogatott C200 ára 12 millió forint. Utóbbinál bő 300 ezer forinttal kerül többe a C220d, a dízelekből csak később érkeznek az olcsóbb változatok. És a csúcskivitel? A limuzinként, kombiként, kupéként és kabrióként is elérhető C 43 AMG 4Matic extrák nélkül 18,78 millió forint.

Klasszikus limuzinként, kiálló csillaggal az S-osztály eleganciáját hordozza kicsiben. A modellfrissítésnél 6500 alkatrészen változtattak, de alig látszik rajtaForrás: Mercedes-Benz

A háromliteres biturbó motor teljesítményének azonban nem csak a pénztárnál van ára: bár jót autóztunk, a végén a fogyasztásmérőre pillantva 23 literes átlagot láttunk, a fék pedig mormogással jelezte: néhány ezer kilométer ilyen őrült terhelésből neki már elég is volt. Szóval bár látszólag alig tér el a sima Merciktől, a 43 AMG igazi sportkocsi, fenntartási költségeit illeti.