Fontos időpontok derültek ki az M0 hiányzó szakaszairól

m0
Vágólapra másolva!
Két budai szakasz hiányzik ahhoz, hogy az autóút teljes kört alkosson, de még éveket kell várni az engedélyekre is.
Vágólapra másolva!
Forrás: MTI/Mihádák Zoltán

Már egy éve lehet tudni, hogy az M0-ás utolsó hiányzó két budai szakaszának, az északi és a nyugati szektornak megkezdődött az előkészítése. A Napi.hu megkérdezte a Nemzeti Infrastruktúra (NIF) Zrt.-től, hogy pontosan hol tart a munka, és mikor indulhat el a kivitelezés.

"Jelenleg a rendelkezésre álló forrás az északi szektor esetében az építési engedélyhez szükséges tervek elkészítésére, építési engedély megszerzésére, valamint az engedélyezési terven alapuló tender tervek és kisajátítási tervek elkészítésére, a nyugati szektor esetén a véglegesítendő nyomvonalhoz tartozó tervek elkészítésére és a rá vonatkozó környezetvédelmi engedély megszerzésére elegendő" – válaszolta a NIF megkeresésre. Az érintett útszakaszok kivitelezése a jogerős építési engedély birtokában indulhat el.

A tervezett nyomvonal Forrás: Nif.hu

"Az északi szektornál az építési engedély 2018 márciusában megszerzésre került, jelenleg az engedélyezési terven alapuló tendertervek és kisajátítási tervek készítése zajlik. A tendertervek leszállítási ideje 2018. szeptember eleje, a kisajátítási tervek várhatóan 2018 vége. A nyugati szektornál a tervező kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárás folyamatban van, a környezetvédelmi engedély megszerzése 2020 második felében várható. További előkészítés, tervezés, területszerzés és az építés feltétele a szükséges forrás rendelkezésre állása" - áll a cég válaszában.

A tervezést és a kivitelezést nehezíti, hogy a hiányzó szakaszokon völgyhidakat, alagutakat kell építeni.

Szombattól sávlezárások lesznek

Az M0-s autópálya déli szektorát, az 51-es főút és az M6-os autópálya közötti szakaszán az M1-es autópálya felé vezető oldalt is beton burkolatúra építik át a szakemberek, továbbá az érintett szakaszon lévő hidakat is felújítják. Az átépítés és a hidakon zajló munkálatok miatt az érintett pályaoldalt a kivitelezés idejére szakaszosan teljes egészében lezárják.

A lezárt szakaszok előtt a forgalmat sávelhúzással vezetik majd át a szemközti oldalra. Ehhez szombattól várhatóan három hétig új üzemi átjárókat építenek az elválasztó sávban, öt helyen. A belső sávokat lezárják, a forgalom így kétszer két sávon haladhat a 11-es és a 13-as, illetve a 22-es és a 23-as kilométer között.

A pályaszakasz újraépítése és fejlesztése, illetve a szakaszon lévő hidak felújítása várhatóan 2020-ig tart majd.