A véget nem érő dízelbotrány, a nagyvárosi kitiltások és a szigorodó emisszós normák bevezetésének hírére Európában még inkább meglódultak a hibridek eladásai. Eljött hát a Toyota ideje, amely a Lexusok mellé felfelé bővíti kínálatát, és jövőre visszahozza az öreg kontinensre Amerika egyik kedvenc típusát, a Camryt. Vezettük álcázott prototípusát.

A célközönség biztosan nem az a nyugat-európai menedzser, aki napi 150-200 kilométert tesz meg munkaügyben, állandó időzavarban van, viszont céges autóval jár, amit a munkaadó tankol és szervizeltet. Indulás után magától értetődően padlógázzal megy, egy-egy dugó pedig olaj a tűzre, utána még nagyobb késést akar bepótolni.

A menetpróba idején csak álcázott, előszériás Camrykkel találkozhattunk. Piactól és kiviteltől függően többféle orrkialakítással készül. Többféle számítás is létezik a generációkra, mi az újdonságot a nyolcadiknak tartjukForrás: Origo

Ő csak a drága idejét pazarolná a Toyota Camry nyolcadik generációjának kémtesztjére, és ezen belül is a jövőre érkező hibrid kivitel menettudósítására. Hiszen ez az elegáns, 4,88 méteres szedán alig megy 180 km/h-t, így heti több percet is elsikkaszthat a hatékony életből az a tény, hogy esélye sincs vele 200 felett tépni a német sztrádán.

Életszerű körülmények

Mondjuk, ha történetünk hőse pár perccel korábban elindulna, esetleg megtanulná rendesen kezelni a forgalomfigyelő navigációs alkalmazásokat, akkor rohanás nélkül sem késne el, ráadásul nyugodtabb lenne. Hiszen Németország, és úgy általában Európa útjai is olyan zsúfoltak már, hogy egyre kevesebb időnyereséget hoz az örökös száguldozás.

A Toyotánál hibridek/nem hibridek értékesítési aránya Európában mára 45/55 százalékos, jövőre átfordulhat a kockaForrás: Origo

Azoknak viszont, akik például Magyarországon (és azon belül is sokat városban-elővárosban) közlekednek, szeretik a kényelmet, a csendet, a tágasságot és a minőséget, igenis érdekes lehet a Camry hibrid, méghozzá nemcsak az Insignia-Superb cégautóvonal, hanem akár a prémiumautók alternatívájaként is.

Érződik a beltéren, hogy inkább a konzervatív vásárlók igényeit tartották szem előttForrás: Origo

Főleg, hogy ebben a méretosztályban, különösen a limuzin szekcióban a legtöbb vásárlóhoz hasonlóan sokan a saját kényeztetésüket helyezik mindenek fölé, ezért örömmel vesznek egy elöl-hátul szellős térkínálatú, modern kényelmi extrákkal, valamint aktív sávtartóval, adaptív tempomattal és természetesen vészfékező funkcióval felszerelt klasszikus négyajtós autót.

Nem lesz vele annyi nyűg, mint a dízelekkel

És ha egyszerűbb kezelni, mint a vízforralót, akár mókusok is hajthatják, nemde? Esetleg űrtechnika? Nyilván nem titok, hogy a Toyota hibrid hajtáslánca az utóbbihoz áll közelebb, szóval meglehetősen mérnöki alkotmány tele bonyolult, egymást kiegészítő kisebb-nagyobb precíz és drága alkatrésszel.

Európában a 2004-es ideiglenes kivonásig 670 ezer Camry fogyott, a globális értékesítés egy híján húszmilliónál járForrás: Origo

Hogy mást ne említsünk, ilyen a (fokozatnélküli nyomatékelosztást garantáló) bolygóműves váltóval egységet alkotó villanymotor, az azt felügyelő elektronikus erőátviteli vezérlőegység, illetve természetesen a 6,5 Ah-s nikkel-metál-hidrid akkumulátor, ami a villanymotorhoz kell.

Noha az elektromotor és perifériái, valamint a belső égésű motorral összehangolt működése a hibridség lényege, a Toyota a 41 százalékos termikus hatásfokú 2,5 literes új benzinesre is nagyon büszkeForrás: Origo

De semmi pánik! A Toyota hibridek megbízhatósága veri a hagyományos konkurenciát, az akkuk pedig cellánként, bőven a fájdalomküszöbön aluli pénzért cserélhetők. Általában a nagyon megviselt, sok százezer kilométeres egységekben is marad némi szufla, hacsak nem válnak zárlatossá, de ez megint csak a nem jellemző rovatba sorolandó, zárójelbe téve.

A következő oldalon a végleges változatról is mutatunk néhány fotót, és megtudhatja, milyen vezetni. Kérjük, lapozzon!