Izgalmas, gyors, de kevésbé közvetlen

Az i8 természetesen elképesztően stabil, autópályán, elnyújtott országúti kanyarokban csak a törvénytisztelet tarthat minket emberi tartományokban. Mert az autó ugrik, húz és repül, ahogy csak akarjuk, legtöbbször az adott sebességhatár akár másfél-kétszeresét viszi. Szűk, kanyargós utakon, hegyi pályákon is remekbe szabott élmény, nem utolsó sorban a három henger ellenére vérpezsdítő hangzásnak köszönhetően.

A Roadster érkezésével erősebb, 143 lóerős lett az elektromos motor, mely az első tengelyt hajtja. E-üzemmódban tehát fronthajtásos az i8...Forrás: Bolla György

Ráadásul nagyon jól vizsgázott a tökéletesnél azért valamivel rosszabb felületű hazai országutakon is. A viszonylag keskeny abroncsoknak és komfortos rugózásnak köszönhetően nem kell korrigálni úthibák, vagy éppen nyomvályúk miatt, így pillanatok alatt elnyeri a sofőr bizalmát. Az viszont szintén feltűnt, hogy messze nem olyan kommunikatív, se ülésen, se kormányon át, mint mondjuk a 911.

Természetesen digitális a műszeregység, a szabványos átlagfogyasztás a plug-in hibridek nem túl életszerű ciklusán mérve 2,1 l/100 kmForrás: Bolla György

Persze 56 milliós tesztautón nem kapcsolom ki az elektronikát, de az információ hiánya miatt nem is volt rá késztetésem. Mindebből az jön ki, hogy az i8 ugyan nem stresszeli a sofőrt, de nem is nagyon segíti kibontakozni. A vezető inkább élvezője a műsornak, semmint előadója. Erre gyakorlatilag bármilyen más sportkocsiban felhúznám az orrom, csakhogy itt annyira jól éreztem magam, hogy elfeledkeztem az öregemberes morgolódásról.

Áramon vagy benzinen éljünk?

A lapos, nyitott tetejű autó olyan élmény, hogy örömmel, széles mosollyal engedtem a mérnököknek, és csak élveztem a show-t. Amúgy az i8 állítólag semlegesebb kanyartulajdonságokat kapott a Roadster érkezésével a korábbi alulkormányozottság helyett, e határokig azonban csak versenypályán juthattam volna el. Oda viszont nagyon kevés tulaj fog vele kijárni, szóval nekem sem hiányzott.

88 liter a raktér űrtartalma hivatalosan, és itt tartjuk a töltőt is, a motor pedig melegíti a kis lukat. Kaját nem csomagolhatunk, de hát ebben a kocsiban vicces is lenne anya szendvicsére hagyatkozniForrás: Bolla György

Döbbenetes, de a középmotoros BMW sportkocsi varázsa városi-elővárosi talajon érezhető meg igazán. Elsőnek mindjárt ott a kényelem. Bár a karbon váz nagyon merev, és magas fekvőrendőrökön leér, ha óvatlanok vagyunk, mégis komfortosnak mondható az i8. Ennél is viccesebb azonban, hogy a hibrid hajtáslánc miatt kifejezetten alacsony a fogyasztása, 6,5-7,3 liter közt mértem, és ebből a tisztán városi menet a kisebb szám.

215/45-ös Bridgestone Potenza gumik feszülnek a 20 colos felniken, természetesen a fékezésnél van visszatáplálás, így lassan kopnak a tárcsák és betétekForrás: Bolla György

Teljes töltés után 55km-re elegendő áram van a két ülés közé beépített akksiban, és ennyit ki is tudtam belőle autózni, azaz egy munkába járós kör akár a belső égésű motor indítása nélkül is elképzelhető. Igaz, ehhez önuralom kell, mert autópályán nagyon kínos 110-zel a külső sávban gurulni egy ennyire látványos géppel – én inkább benzineztem, annyival több áram maradt a városi dugóra.

Kellemes meglepetés: egész kényelmes

Bár az 56 milliós árba egy csomó modern extra nem fért bele, nincs sávtartó, nem távtartó a tempomat és asszisztens híján beparkolni is a sofőrnek kell (persze kamera segítségével), a másik lényeges élmény az i8 luxusa. Hiába hiányzik a hátsó szélfogó háló, végül huzat helyett mégis csak a tűző nap miatt csuktam be a tetejét, mert az utastér akár autópálya-tempónál is elviselhető, szél és zaj szempontjából.

Megtörtént, hogy egy AMG GT Roadsterrel egyszerre álltam be a kézi mosó sorra. Volt ott még régi Mini, és Nissan 200SX (S12) is. Egy pillanatra valahová a gazdag nyugatra helyeztük Gödöllőt...Forrás: Bolla György

A sportülés ugyan nem állítható 150 féleképpen, mégis jól tart, tökéletesen kényelmes. Az ajtó viccesen nyílik, és becsusszanni úgy kell, mint a becsövezett versenyautóba, de valahogy működik a dolog. Komfort állásban, csukott tetővel ráadásul nem is hangos az i8, lehet zenét hallgatni a kellemes hifin, és falni a kilométereket. Az i8 ezek szerint tökéletesen alkalmas lehet megjárni az Alpok útjait.

Az idei mini ráncfelvarrással nemcsak a benzinmotor kapott részecskeszűrőt, hanem a régóta várt Roadster is megérkezettForrás: Bolla György

Csak annyi, hogy néhány fehérneműn túl legfeljebb a hitelkártyát pakolhatjuk be, a csomagtartó ugyanis viccesen kicsi. Szintén a kényelmet szolgálja, ahogy az elektromos és a benzinmotor működését összeprogramozták.

A háromhengeres, 1499 cm3 lökettérfogatú masinát komoly turbó lélegezteti, hogy 231 lóerőt teljesítsen (154 LE/liter!), tehát jelentős turbólyukkal működik, az automata pedig duplakuplungos sportváltó, nem csúsztat sokat.

Lenyűgöz, de nem a sportosságával

Az i8 mégsem rángat, bakkecskézik, még városi dugóban sem, mert a benzinmotor völgyeit, egyenetlenségeit az elektromotor kitölti, az élmény tehát sima, egyenletes gyorsulás. Ez akkor tűnt fel igazán, amikor az akksi teljes lemerülése miatt egyszer csak hiányzott: egy pillanatra azt hittem, megsült a kuplung, vagy valami más baj van, olyan kelletlenül kezdett viselkedni az i8. Hogy ez ne forduljon elő, normális használatban folyamatosan tölt a benzinmotor.

Könnyű elveszni a részletmegoldásain, nem véletlenül kapott számos dizájndíjat. A kupé prototípusa a Mission: Impossible - Fantom protokoll filmben is szerepeltForrás: Bolla György

Nekem az a benyomásom, hogy ezt az 50 milliós géposztályt inkább státuszszimbólumként, a luxus megéléseként vásárolják, akik megtehetik, nem sportkocsinak. Hiába remek a Porsche 911 az Alpokban vagy pályanapon, ha egész életét elegáns éttermek, zárt lakóparkok és légkondicionált irodaházak garázsa között ingázva tölti. Persze vannak kivételek e szabály alól, nekik nem lesz igazán jó az i8.

Az i8-assal jelent meg szériaautón a világ első lézerfényszórója. Két új szín érkezett idén a Roadster, a tesztautóé az egyik: a látványos rézmetálForrás: Bolla György

A fő célközönség számára viszont egyszerűen tökéletes. Feltűnő, de nem paraszt módon, hanem elegánsan, már szinte művészin. Gyors, de egyáltalán nem nehéz vezetni, különleges élmény, közben mégis komfortos. Ráadásul keveset fogyaszt, és a gumi is olcsóbb rá, mint sok vetélytársra. Henry Catchpole angol újságíró azt mondja videójában, hogy ez az igazi „városi szupersportkocsi". Aki ilyet vesz, élvezni fogja az út minden percét.