A jövőt és múltat megtestesítő tanulmányt mutat be a Peugeot az idei Párizsi Autószalonon.

Elektromos önvezető autó retrós csomagolásban - ez a Peugeot legújabb tanulmányautója, az e-Legend. A karosszéria tervezésekor a legendás 504 Coupé formai megoldásaihoz nyúltak vissza a franciák, az újdonság ennek stílusmotívumaiból merít, és ettől lett annyira látványos.

Nézegessen fantasztikus képeket az év legmenőbb autójáról, rengeteg kép a galériában!Forrás: Peugeot

Profilból a karosszéria három jól elkülöníthető részre oszlik, a látványt az oldalablakokat övező és a fazettás hátsó szélvédőt hangsúlyozó fémív dobja fel. A hátsó háromszögablak alatti külső képernyőn indulás előtt egy személyre szóló üdvözlet és az aktuális töltöttségi szint látható.

Galéria a képre kattintvaForrás: Peugeot

A kijelzés egyben arra is figyelmezteti a külvilágot, hogy az autó önvezető üzemmódban közlekedik. Az ajtók érintőtechnológiás nyitásvezérlője ügyesen el van rejtve a háromszögablakban.

Forrás: Peugeot

A karosszéria pezsgőszínbe hajló szürkés árnyalatot öltött magára. A modell színe a külső fényviszonyoktól függően a mindent visszatükröző króm és a fényes metálbronz között változik. A gyártási eljárás a parfümösüvegeknél alkalmazott módszerhez hasonló.

Forrás: Peugeot

Az elegáns és világos utastérhez a tervezők meleg hatású anyagokat választottak, hogy ezzel is ellensúlyozzák a digitális világ hidegségét. A legnemesebb kivitelű, kellemesen selymes tapintású selyembársonyt egy korszerű szövött anyaggal keverték.

Forrás: Peugeot

A tanulmány meghajtása teljesen elektromos. A motor a 100 kWh-s akkumulátor segítségével 800 Nm nyomaték és 462 lóerő teljesítmény leadására képes, mely a négy meghajtott keréken oszlik el.

Forrás: Peugeot

Az autó kevesebb, mint négy másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége 220 km/h. A WLTP protokoll szerint mért hatótávolsága 600 km, melyből 500 km már 25 percnyi gyorstöltés után is rendelkezésre áll.

Forrás: Peugeot

Az ötletadó eredeti 504 Coupé olaszos eleganciája nem véletlen, a Pininfarinánál tervezték és gyártották, a műszaki alapok természetesen a Peugeot-tól származtak. Hosszú ideig, 1969-től 1983-ig szerepelt a kínálatban, a kupé mellett kabrióként is.