Futó kaland egy hűséges társsal – Kia Ceed III. menetpróba

Kia Ceed menetpróba (2018)
Vágólapra másolva!
A Golf-kategóriába szánt, a sajtót és a tulajdonosokat is pozitívan meglepő modell szerepe bő egy évtizeddel ezelőtt óriási volt a koreai gyártó európai helyzetének javításában. Nem csoda, hogy most is fontos tényező a Ceed, hiába fújnak SUV-szelek az új autók piacán.
Vágólapra másolva!

Kevesen tudják, de Cee'd neve valójában mozaikszó (Communauté européenne + European Design), mely az Európai Közösség területén zajló gyártás mellett a helyi tervezésre utal, hiszen

kezdettől fogva a szlovákiai Zsolnán szerelik össze

a Németországban megrajzolt kocsit. Valamiért a Kiánál úgy érezték, a harmadik generációnál elhagyhatják a faksznit, és mostantól aposztróf nélkül, Ceedként használják a nevét.

Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)
Kia Ceed menetpróba (2018)

Eddig is sokan elrontották, hogyan kell írni, mostantól még nagyobb lesz a kavar, a kétféle gyári verzió miatt. De hát miért is érdekelné a használtautó-hirdetések zavaros világa az új autók eladásában érdekelt céget? Most az a lényeg, hogy Magyarországra is megérkezett az újdonság, és a rövid menetpróba tanúságaként használhatóságában és egész lényében olyan, mint a 2006-os eredeti. Csak persze finomabb anyagokból, tele modern technológiával.

Ötajtós és kombi ugyanazzal a három benzines és két dízelmotorral kapható, egyelőre nincs hibrid vagy elektromos változat. Az előző generációhoz képest sportosabb a hangolás Forrás: Bolla György

Nem csak a 7 év garancia szólt mellette

A statikus bemutató kapcsán kiderült, hogy a hossz és tengelytáv változatlan maradt a második generációhoz képest, mégis teljesen új autó a harmadik Ceed.

Kissé átalakított arányokat és alaposan megváltozott vonalvezetést kapott,

különösen az oldalablakok körüli krómcsíkon látszik, mennyire más lett az uralkodó dizájn: emelkedő övvonal helyett most a vízszintes síkokat és osztásokat hangsúlyozták a tervezők elől, oldalt és hátul is.

Hogy egy kicsit még nagyobb legyen a kavarodás, a kocsikra csupa nagybetűvel írják ki: CEED Forrás: Bolla György

Ettől kissé komolyabb lett az ötajtós kiállása, talán mert az A-Merci sziluettje ugrott be először, amikor megláttam. De koppintásról szó sincs, az új Ceed csak annyiban hasonlít más autóra, amennyiben ez is egy modern, 2018-as forma. A magyar bemutatón nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy tízegynéhány éve mennyire szerette a sajtó a meglepetés erejével érkező, de nagyon meggyőző első Cee'd-et.

Sokat vezettem első szériás Hyundai i30-at az 1.4i-vel, nem rossz az, hiszen megbízható, bevált motor és nem fogyaszt rosszul. De azért kompromisszum, mert az ereje ide kevés – jobbak a turbósak Forrás: Bolla György

Az a széria a tágas utastér, kellemes felszereltség, jó minőségű összeszerelés és főleg kedvező ár/garancia mellett azzal hódított, hogy

kormányzása, váltója és futóműve is feszes, szinte már sportos volt.

Sportmotort viszont akkor még nem kapott a háromajtós, ötajtós és kombi kasztnikkal elérhető modell, azzal megvárta a Kia a 2012-es második generációt. Ez azért is érdekes, mert a sima verziók viszont puhábbak lettek arra a generációra: nemcsak a műszerfal, de a váltó, kormány és a futómű is lágyult.

Maradt az analóg műszeregység, középen természetesen kijelzővel. Továbbra is 7 évig vagy 150 ezer kilométerig érvényes garancia jár a Ceedre Forrás: Kia

Göröngyös utakon

A harmadik generáció már nem lesz kapható háromajtósként, helyette egy shooting brake, azaz amolyan életmód-sportkombi érkezik majd Proceed néven, ezt azonban most még nem vezethettük, csak az ötajtós alapverziót. Viszont mindjárt a jelenlegi legfickósabb motorral, a 140 lóerős 1.4 T-GDI-vel. Bár a mélyebb megismerésre majd csak a teszten kerülhet sor, e tízperces kör az Etyek-Alcsútdoboz közti útra vitt minket, ami szerencsés.

Finoman, tompa puffanással csukódik az ajtó. A hátsó ülésnél hosszirányban átlagos a helykínálat Forrás: Kia Motors

Ezen ugyanis nincs nagy forgalom, viszont kifejezetten kellemetlen, dobálós, itt-ott kátyús az aszfalt.

A továbbra is független hátsó futóművel szerelt Ceed ezen a terepen remekül bizonyított,

biztosan tartotta az utat, még olyan tempónál is, ahol az utasok már egy kicsit cidriztek. Ebben a félszben az is szerepet játszott, hogy az aszfalt rendesen megbillegtette a kasztnit, de a kormány által kijelölt irányról akkor sem tért el a kocsi, ha a billegés mellé gázzal-fékkel is szórakoztattuk.

Alacsony fordulaton is nyomatékos az 1,4-es turbómotor, de kevésbé sietős ügyfeleknek a háromhengeres is jó választás lehet Forrás: Kia Motors

A Ceed tehát ismét megcsillogtatta, mennyire biztosan áll a lábán akkor is, ha siet a sofőr, ebben visszatért az első generációhoz. Sőt abban is, hogy a kormány és a váltó ismét egy kicsit feszesebb, nehezebb lett. Nem kell szervótlan teherautóra gondolni, továbbra sem szükséges izomerő a mozgatásukhoz, de a második széria puhasága eltűnt, megint kicsit „férfiasabb” a Ceed.

Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!