Nincs már szívómotor, de ne bánja – kipróbáltuk a frissített Vitarát

2018.09.26. 12:52
Az 1,4-es Boosterjet eddig is elérhető volt, de csak drága felszereltséggel, az 1.0 az igazi újdonságFotó: Gulyás Péter

Ahogy az SX4 S-Cross esetében, a Vitarából is eltűntek az 1,6-os benzines és dízelmotorok, mostantól csak az 1.0 literes, 111 lóerős háromhengeres és az 1,4 literes, 140 lóerős négyhengeres Boosterjet rendelhető. A Suzuki azzal próbálja megnyugtatni a kisturbós motorok tartóssága miatt aggódókat, hogy a motorra, turbóra és a váltóra a 3 év normál jótálláson felül még 7 év garanciát ad (200 ezer km-ig), ami egyébként mostantól az SX4 S-Crossra is érvényes.

A 215/55/17-es gumi sajnos ritka méret, ezért drágaFotó: Gulyás Péter

A két motor között az árkülönbség GL+ felszereltséggel 300 ezer forint. Korábban ezt az 1,4-est csak a drága és speciális S felszereltséggel árulták, mostantól viszont GL+ és GLX csomaggal is elérhető, csak a belépő GL-hez nem kérhető, ami csak 1.0-s változatban létezik.

Nem változott a csomagtartó, 375 literes alapból, ami 1120 lehet bővítés utánFotó: Gulyás Péter

Sajnos a hazai bemutatón a kisebb, részecskeszűrővel is felszerelt Boosterjet motorral még nem lehetett kipróbálni a Vitarát, mert még nem készült el a WLTP-szabvány szerinti fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mérése, a gyár szerint október-november környékén fog elhárulni ez az akadály a forgalmazása elől. Mindenesetre az SX4 S-Crossban szerezett tapasztalatok alapján a kisebb háromhengeres is elég lesz az 1,1 tonnás Vitara lendületes mozgatásához, és várhatóan a fogyasztása is 1 literrel lesz alacsonyabb, mint a négyhengeresé.

Csendes és dinamikus az 1,4-es

Aki az 1,6-os szívómotoros Vitara után ül majd be az 1,4-es turbósba, meg fog lepődni, hogy milyen nyomatékos alul a motor, hogy milyen jól húz a középtartományban (és hogy mennyire nem érdemes tiltásig kihúzatni). A 0-100 km/órás gyorsuláshoz elég bő 9 másodperc, a végsebesség a nagy homlokfelület ellenére is 200 km/óra. Korábban ilyen menetteljesítményekre csak a Swift és az Ignis kihegyezett sportváltozatai voltak képesek. Ráadásul az 1,4-es sokkal csendesebb a régi 1,6-osnál, főleg a magas fordulatszám-tartományban.

A kontrasztos, fekete vagy fehér tetőszín népszerű extraFotó: Gulyás Péter

Vezetni nagyon kellemes ezzel a motorral a Vitarát, bőven van erőtartalék egy-egy országúti előzéshez, a fogyasztás kis odafigyeléssel 7 liter körül tartható. A kormány könnyű és pontos, a rövid úton járó hatfokozatú váltó mintaszerű, a kis SUV a hosszú rugóútjaival könnyen lépi át az úthibákat, kanyarban nem pattog el, és billen nagyot a magas építésű (1,61 m) karosszéria. Kár, hogy a futómű továbbra is hangosan dobol az úthibákon, amire persze rá lehet vágni, hogy a használati értéket nem befolyásolja, és azt is, a Vitara olcsóbb, mint a konkurencia, ezért ennyi belefér.

Nőttek az árak

A hazai gyártású Vitara árelőnye a konkurenciához képest azonban már nem annyira nyilvánvaló, mint korábban, mivel az alapváltozat 200 ezer forinttal lett drágább, vagyis az 1.0 GL 4 090 000 forintba kerül (ez már az ajánlott fogyasztói kedvezményes ár). A könnyűfém felnis, bőrkormányos, négy villanyablakos, automata klímás, érintőképernyős GL+-ért 380 ezer forinttal kell többet fizetni.

Más a hűtőmaszk és a lökhárító isFotó: Gulyás Péter

A Suzuki úgy számol, hogy kétszer annyian választják majd az 1,4-est, mint az 1,0-t (a magyarok idegenkednek a kis lökettérfogattól és a három hengertől), a legnépszerűbb változatnak az 1,4 GL+-t várják, ami 4,77 millió forintba kerül. A hatfokozatú automata váltó felára 400 ezer, az Allgrip összkerékhajtásé motortól függően 600-650 ezer forint, utóbbihoz járnak az új vezetéstámogató rendszerek is.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Előző
  • 1
  • 2
Következő