A Baurról mindenkinek a nyitott BMW-k jutnak az eszébe, egyáltalán nem alaptalanul. Ugyanakkor Németország legjelentősebb kabrióspecialistája más márkákon is dolgozott.
Karl Baur 1910-ben nyitotta meg karosszériajavító műhelyét Stuttgartban. Hosszú ideig csak elvétve vállalt teljes felépítményeket (ilyen volt például a Benz 14/30 PS Phaeton 1914-ben), majd 1927-ben a Wanderertől kapott egy nagy, 200 darabos megrendelést nyitott karosszériákra, s az üzletből sok évig tartó együttműködés kerekedett. 1935-ig a W11, a W240, a W245, a W50 és a W25K típusok készültek a Baurnál.

Szinte ezzel egy időben befutott a Horch is, a Baur a luxusmárka összes modelljén dolgozott, s a legtöbből négyajtós kabriólimuzint faragott. Természetesen hamarosan megérkezett a Mercedes a 230-asokkal és a 380-asokkal, majd az Opel Admiral, utóbbiból kétajtós ponyvatősöket épített a cég.

Konjunktúra, világháború, majd talpra állás
A harmincas évek elejétől rakétaszerűen ívelt felfelé a vállalat karrierje, amit akkor már a két fiú, Heinz és az ifjabb Karl vezetett. Ekkor kezdődött a sok évig tartó kooperáció a DKW-val (F5, F7, F8, a háború után F10 és F12) és a legnagyobb megrendelővel, a BMW-vel.

A háború alatt a Baur főleg javított, de közben műhelykocsikat, teherautó-alvázakat és áramfejlesztőket is gyártott, majd egészen 1950-ig küszködött, hogy újra felépítse az üzemet és beindítsa a gyártást.

Szerencsére a DKW ismét jelentkezett, s a kicsi és rövid életű (1950–1953) Dyna-Veritas is a Baurtól rendelte meg kabrióit. A BMW-nek az 501-502-es párosból szerkesztettek két- és négyajtós nyitottakat, és a márkát megmentő 700-as összes (2592 db) kabrióját is ők gyártották.
Opel Kadett Aero és más fura félkabriók
Az önhordó karosszériák elterjedésével a Baur áttért a B- és C-oszlopos félkabriók, targák és landauletek gyártására; azok a sorozatok is így készültek, melyekről talán a legjobban ismerik a műhelyt (BMW 02, E21 és E30). 1976-ban az Opelnek elkészítették a C Kadett alapjaira az Aerót, de 1242 példány után leálltak vele.

Több fontos típus fejlesztésében, kasztnielemeik gyártásában és összeszerelésében is részt vettek. Ilyen az Audi Quattro, a raliversenyeken félelmetes hírnevet szerzett Sportquattro, a BMW M1, a BMW Z1, a Porsche 944 és a korát megelőző műszaki igényességű 959 is.

A BMW az E36-os sorozattal elkezdte a gyári kabriók építését, és a konkurencia is megerősödött, így főszereplőnk lassan megrendelő nélkül maradt. Utolsó munkájuk egy Mercedes G bázisú nyújtott kabrió volt 2002-ben. A svéd technológiai és autóipari vállalat, a SEMCON vette meg a nagy múltú vállalkozást.
Még több veterán érdekességről olvashat a Retro Mobil aktuális számában:
