Tizenkét villanyautót vizsgált meg az ADAC az Ecotestjén - írta az Autó-Motor. A teszt célja annak kiderítése volt, hogy ténylegesen mennyi energiát igényelnek a vilalanyautók.
Ebbe beleszámít a töltési veszteség is, azaz a névleges kapacitásánál több energiát kell beletáplálni a telepbe ahhoz, hogy az teljesen feltöltődjön
– mintha tankoláskor az aszfaltra locsolna az ember benzint vagy gázolajat.
A Németországban megvásárolható legnépszerűbb elektromos autókat vizsgálták, a Renault Zoétól kezdve a Tesla Model S-ig, az eredmény közreadásakor azonban több autó már nem volt megvásárolható.
Az eredmények azt mutatják, hogy
az autógyártók ugyanúgy trükköznek a villanyautók fogyasztásának megadásánál, mint a hagyományos hajtásúak esetében.
A Renault Zoe Intens szabványos gyári fogyasztása például 13,3 kWh/100 km, a teszten azonban 20,3 kWh/100 km-t mért az ADAC.
A teszt ezzel együtt azt is megmutatta, hogy jelenleg a Hyundai Ioniq a legtakarékosabb villanyautó.