Módosítás előtt áll a zöld rendszámokról szóló jogszabály, elsősorban a robbanó és a hálózatról tölthető villanymotort együttesen alkalmazó
plug-in (konnektoros) hibrid technológiájú modellek tulajdonosai számíthatnak szigorításra
-– írta a Magyar Idők.
A jelenleg hatályos szabályozás miatt fordulhat elő az, hogy akár 300-400 lóerős benzin- vagy dízelmotorral ellátott plug-in hibrid járművek tulajdonosai is részesülnek az indirekt támogatásokban.
Holott ezeknek az autóknak az átlagos károsanyag-kibocsátása jóval magasabb lehet, mint a kis méretű motorral felszerelt hagyományos autóké, vagyis sérül a környezetvédelem elve.
A szabályozó a tisztán elektromos hajtású járművek mellett a plug-in hibrideknek is megadta a zöld rendszámot, de csak egy paraméter alapján: a jármű legalább 25 kilométert legyen képes megtenni tisztán elektromos hajtással.
Ez átmeneti megoldásnak jó, viszont gondot okoz, hogy az átlagos károsanyag-kibocsátás maximuma nincs meghatározva” – magyarázta Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke.
Szerinte célravezető lenne figyelembe venni azt, hogy a nagyon kis kibocsátású autók támogatásával is jó eredményt lehet elérni a közlekedés terén vállalt kibocsátáscsökkentési célokért.
Vagyis csak olyan plug-in hibridekre kerülhetne zöld rendszám, amelyek az új WLTP-módszer szerint meghatározott mértéknél – tényleges közlekedés közben – kevésbé szennyezőek.
Megfontolandó szerinte az is, hogy a támogatási rendszer a tehergépjárművekre, valamint a motorkerékpárokra is vonatkozzon.