Toyoda Akio, a Toyota vezérigazgatója 2014-ben jelentette be, hogy a cége
nem kÃván többet unalmas autókat gyártani.
Akkor legyintettünk erre, de az azóta bemutatott modellek, mint például a C-HR, a Supra, a negyedik generációs Prius vagy az új RAV4 – de emlÃthetnék a merész formájú mai Lexusokat is – bizonyÃtják, hogy tényleg komolyan gondolta az amúgy hobbi-autóversenyzÅ‘ nagyvezér a japán gyártó filozófiájának megújÃtását.
A klasszikus, ötajtós Corolla 13 éve nincs velünk,
hiszen 2006-ban az új modellt Auris névre keresztelte a Toyota, amivel a bevállalósnak szánt formára szerették volna felhÃvni a figyelmet. Utólag persze már egyáltalán nem tűnik izgalmasnak az elsÅ‘ Auris vonalvezetése, mint ahogy a 2012-ben érkezett utódáé sem, amit annak idején persze szintén merésznek szántak.
Hogy ez a két szürke eminenciás mégis helyt állt az európai piacon olyan komoly ellenfelek ellen, mint a Golf, az Astra, a Focus, nemcsak a bizalmat ébresztÅ‘ Toyota márkanévnek köszönhetÅ‘, hanem annak is, hogy ezek voltak az elsÅ‘ alsó-középkategóriás tÃpusok Európában, amelyeket full hibrid hajtással meg lehetett venni.
A második Aurisban
a Priusból átvett hibrid technológiát kombiként is elérhetővé tették,
ami a dÃzelbotrány után igencsak megtolta a tÃpus eladásait - a pesti taxisok máig áldják ezért a Toyota vezetÅ‘k nevét. Viszont a flottamenedzserek és a vidéki nyugdÃjasok kedvencét, a mindig Corolla néven árusÃtott, Törökországban gyártott négyajtóst nem kÃnálták hibridként, de most ezen is változtatott a Toyota.
Ezt a nevet az egész világ ismeri
Újra Corollának hÃvják az ötajtóst és a kombit is, visszanyúlt tehát a Toyota ahhoz a névhez, ami 1966, az elsÅ‘ generáció bemutatása óta a világ legnépszerűbb tÃpusának számÃt több mint 47 millió eladott példánnyal (a 8 évvel késÅ‘bb érkezett Golfot több mint 10 millióval veri).
A Corollát még Lukács László is beleszÅ‘tte a Tankcsapda Magzat a méhben c. lemezének egyik dalszövegébe, ami nem csoda, hiszen a világ egyik legismertebb autójáról van szó, ami mindenhol ugyanazt jelenti bÅ‘ fél évszázad óta: unalmat és megbÃzhatóságot.
Eddig talán csak három Corollát lehetett izgalmasnak nevezni: a 80-as évek sportos hátsókerék-meghajtású kupéját, a Corolla GT-t (AE86, a képen), valamint a békalámpás WRC versenyautót (amely emlékezetes módon, a cél elÅ‘tt pár száz méterrel fosztotta meg Carlos Sainz-ot a harmadik világbajnoki cÃmétÅ‘l az 1998-as Brit-ralin), valamint a 2000-es Ã