A terepjárókra és SUV-okra specializálódott Ssangyong nevét inkább az autók világában jártasabbak ismerik, leírni meg nekik se mindig megy tökéletesen.
Korábban nem épp a vonzó formaterveiről volt híres a koreai autómárka,
elég csak az első Korandókra és Rodiusra, az Actyon Sportsra vagy a Kyronra gondolni. Viszont aki túl tudott lendülni a szokatlan, európai szemmel nehezen emészthető dizájnon, és vett egy Ssangyongot, többnyire elégedett volt vele, mert ezek valójában megbízható, jó konstrukciójú igáslovak, amelyek bírják a strapát.
Azonban pár éve a koreai cég végre a dizájnrészlegét is rendbe tette, ezért a mai modellek, a Tivoli, a Korando és a Rexton már egytől egyig vállalható külsejű, korrekten megrajzolt kocsik. Ha eddig is vették, sőt, szerették az emberek a Ssangyongokat a belső értékeik miatt, mi lesz most, hogy már vonzó külsőt is sikerült rittyenteni nekik?
Ezúttal a Musso Grand Pick-upot kaptuk meg tesztelésre, ami tulajdonképpen
nem más, mint az alvázas Rexton terepjáró platós változata.
Szemből nem is lehet megkülönböztetni őket, a kellemes formájú orr-rész tökéletesen egyezik a két autónál. A távolsági fényszóró asszisztenssel ellátott (azaz a menetfény-tompított-reflektor között magától váltó) xenon fényszórók jóságos, kicsit álmos arcot adnak neki, a lökhárító fényezetlenül hagyott alsó része nemcsak terepezéskor jön jól, de dizájn szempontból is, ugyanis a magas orr-részt alacsonyabbnak láttatja.
A tükrök nélkül is majd kétméteres (1,95 m) szélesség azt jelenti, hogy szűk utcákban és sávokban nagyon kell figyelni, hogy merre tartunk a Mussóval, de a több mint 12 méter átmérőjű fordulókör sem könnyíti meg a manőverezést. Meglepő, de az 5,4 (!) méter hosszú karosszériát bekanalazni egy parkolóhelyre mégsem igényel különösebb bűvészmutatványt, mert
a 360 fokos kamerarendszer személyautókat megszégyenítően jól működik.
Gyorsan reagál a mozgásra, mindig pontos és éles képet ad, ami terepen is sokszor lehet nagy segítség. 239 ezer forintot nagyon megér, más márkáknál ezért néha hangszórókat sem kapunk.
A Musso Grand Pick-up klasszikus, létraalvázas kialakítása remek vontathatóságot eredményez, megfelelő (BE) jogosítvánnyal
akár 3 tonnás fékezett utánfutót is mögé köthetünk
(kézi váltóval 2,6-ot).
A kétféle felszereltség nem csak a kényelmi extrákban különbözik: a Plus-hoz merevtengelyes, laprugós hátsó futómű jár önzáró hátsó differenciálművel, a luxusfelszereltségű Premium viszont szintén merev hidas, de ötlengőkaros, tekercsrugós felfüggesztést kap hátra, ami kevesebbet bír, de kényelmesebben rugózik, és kevésbé hajlamos elpattogni az úthibákon. 199 ezerért a Plus-hoz is lehet az utóbbit kérni, vagy felár nélkül a Premiumhoz a laprugósat (99 ezer forintért önzáró diffivel), ha erre van igény.
A laprugós Mussót 1020 kilóval, a csavarrugóst 890 kilóval terhelhetjük meg, az össztömeg az előbbinél 3220, utóbbinál 2980 kiló. A kategória legnagyobb platójára a szokásos műanyag bélésen és kampókon felül 12 V-os csatlakozást is kapunk, ami figyelemre méltó.
A tesztelt Musso Premium felszereltséggel, csavarrugós hátsó futóművel járt nálunk. Mozgása egy személyautóhoz képest még mindig teherautós volt, de
a haszonjárművek között így is kényelmes rugózásúnak számít,
terepen sem bizonyult ügyetlennek kapcsolható összkerékhajtásával, felezőjével, hátsó önzáró differenciálművével.
Azonban nem árt tudni, hogy az egyszerű, központi differenciálmű nélküli Borg Warner összkerékhajtást csak laza talajon lehet használni, és kerülni kell vele az éles kanyarokat, különben összefeszül a hajtáslánc, és károsodhat a váltó – egy pickuposnak ezek ismerős feltételek, de aki egy SUV-ből ül át, annak szokatlan lesz, ahogy az is, hogy alapesetben nem az első, hanem a hátsó kerekek hajtottak.
A cikk folytatódik a második oldalon, kérjük, lapozzon!