Óberling József a Zsaru Magazinnak adott interjút, az elmondottak alapján nagyon beváltak a civil autók.
A menet közbeni sebességmérés, a dinamikus kontroll leghatásosabb eszköze a fedélzeti kamerával ellátott szolgálati gépjármű használata, húsz ilyen fut az utakon
– mondta Óberling.
„A kamera rögzíti is a szabálysértést.
A gyorsan hajtó sofőrök többsége nem is ellenőrzi a felvételt, tudja, mit tett, elismeri a szabálysértés tényét. Híre ment ennek az intézkedésnek, ez volt a szándékunk.
A rendőrség nem foglalkozik a közösségi oldalakon rendre visszatérő megosztásokkal, amelyek szerint a rendőrök direkt hajszolják szabálysértésbe az autósokat. „A közösségi oldalakon bárki bármit megoszthat, a rendőr, a rendőrség nem. Minket kötnek a személyiségi jogok, az eljárás eredményességének elve, s nem állhatunk ki vitázni egy más szemszögből felvett, direkt félreértelmezett felvétellel szemben.”
„Az ott megjelent felvételeket így is tudtuk cáfolni.
Ezek a járműveink szemből is tudnak mérni, nem kell megfordulni, nem kell felvenni a rögzítéshez a szabálysértő sebességét, nem kell »letolni« az útról senkit. A rendőr nem provokál, nem kényszerít senkit szabálysértésre vagy gyorshajtásra.
Óberling szerint az autósok mentalitásával is baj van. „A sofőrök egy része azt hiszi, csak akkor kell betartania a szabályokat, ha rendőrt lát. Hát, számítania kell arra, hogy a rendőr akkor is ott van, ha ő nem veszi észre.
Nem egy ilyen intézkedésnél jelezték a kollégák, hogy megtapsolták őket a szabályosan közlekedők, amikor kitereltek a forgalomból egy-egy ámokfutót.
A közlekedő társadalom egy részén már látszik, velünk és a szabályokkal van, a rendőrrel szimpatizál, nem vállal cinkosságot az őt veszélyeztető autóssal.
Célunk az, hogy ennek a rétegnek az aránya nőjön, mert ezzel csökkenthetjük a nagyon veszélyes magatartási modelleket, az emberi tényezőket.”