Nem gondolná, melyik a magyarok kedvenc BMW-je

2019.01.15. 14:08

Közzétette tavalyi eredményeit és idei terveit a német prémiummárka hazai forgalmazója. Végre kiderült, tényleg átvették-e az uralmat az utcán oly gyakran felbukkanó SUV-ok, és mennyire keresettek a zöld rendszámos ökomodellek.

Tavaly újabb rekordot döntve 2,49 millió autót szállított ki a BMW konszern,a kiszállítások zömét természetesen az anyamárka alkotta (2,12 millióval). Valamelyest csökkent a Minik iránti kereslet (361 ezer darab), újabb csúcsot döntött viszont a BMW Motorrad (165 ezer eladás), és 115 éves történelmének rekordját hozta a méregdrága Rolls-Royce (4107 autó) – pedig most jön csak a brit márka első SUV-modellje, a Cullinan.

A híres "négyhengeres" központ Münchenben. Nemsokára az Audik és a Mercedesek mellett BMW-k is készülnek MagyarországonForrás: AFP/Sven Hoppe

De mi újság a hazai piacon? Természetesen a legfőbb hír tavaly a decemberi BMW-gyár építésének bejelentése volt, de közben a konszern márkái is jól teljesítettek. Motorkerékpárból 444 darab kelt el (ezzel piacvezető az 500 köbcenti feletti szegmensben), Miniből pedig összesen 267, amivel továbbra is igencsak rétegmodell, mégis komoly előrelépést produkált a 2016 előtti számokhoz képest.

Továbbra is a vezetési élmény áll középpontban. Tavaly érkezett az X5 negyedik generációja, ez lesz az első teljes értékesítési éveFotó: Gulyás Péter

Maga a BMW márka tavaly 3140 darabos eladást produkált, ami 16 százalékos növekedés az előző évhez képet. Ezzel a prémiummárkák rangsorában második helyen áll a dinamikusan növekvő Mercedes mögött (abból 3818 fogyott), megelőzte viszont a 2018-ban a korábbinál gyengébben muzsikáló Audit. A modellek toplistája a következőképpen alakult:

  1. 5-ös sorozat (635 darab)
  2. 3-as sorozat (336 darab)
  3. X3 (323 darab)
  4. X5 (314 darab)
  5. X1 (262 darab)
  6. X6 (235 darab)
  7. 2-es sorozat (186 darab)

Összesen több mint 1400 szabadidő-autó mellett döntöttek a vásárlók, ami óriási, 42 százalékos növekedés a korábbi évhez képest, és jelzi: közeleg az idő, amikor a SUV-ok felé billen át a mérleg nyelve. Közben a hagyományos építésű személyautókat is egyre többen XDrive rendszerrel rendelik, a német presztízsmárkák közül a BMW-nél volt a legmagasabb, 64 százalékos az összkerékhajtás aránya.

Tavaly messze a legnépszerűbb BMW volt nálunk az 5-ös sorozat, de ebben az is szerepet játszhat, hogy sok vásárló kivárja az új 3-as idei érkezésétForrás: BMW

Globális szinten a konszern eladásaiban 38 százalékkal (142 ezer darabra) nőtt a tisztán elektromos hajtású vagy plug-in hibrid modellek aránya, ezek közül minden harmadik 530e modell volt, míg 13 ezren a Mini Countryman PHEV mellett döntöttek. Magyarországon a prémium villanyautók nem túl sok résztvevős versenyét az i3 nyerte (149 darab), de a zöld rendszámos luxushibridek közt is a BMW márka volt a legkelendőbb.

Minik a Bálna előtt: tavaly a korábbinál nagyobb hírverést csaptak a brit almárka körül. Idén villanyautóval érkezik az erősítésForrás: Ruschel Zoltán

Aligha marad el a rekordok folytatása, az idei első negyedévben komoly felhozatallal érkeznek a bajorok a hazai autószalonokba is:

  • januárban jön a sportautó-kínálat csúcsára a 8-as Coupé (M850i és 840d)
  • március elején legfontosabb újdonságként az új 3-as sorozat érkezik (320i, 330i, 318d, 320d, 330d)
  • szintén március elejére várható a Z4 roadster (20i, 30i, M40i)
  • március végére pedig megérkezik a legnagyobb, hétüléses SUV, az X7 (40i, 30d, M50d)
  • a másik március végi újdonság pedig a 8-as Cabrio lesz (a Coupéhoz hasonló motorokkal)
Idei újdonság az új Z4. A roadster alapjaira egy teljesen eltérő formájú kupé is épül, úgy hívják, Toyota SupraForrás: BMW

Az év későbbi részében plug-in hibrid változat készül a 3-asból és az X5-ből, és néhány M-Performance modell mellett megérkezik az X3/X4M duó, illetve talán amit a legnagyobb érdeklődés övez, az új M8.

Ugyanakkor az idén 60 éves Mini háza táján is várható érdekes újdonság, látványos külső dizájnelemekkel bemutatkozik a Mini Electric.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK