Itt van Európa kedvenc kisautójának új változata, a belsejétől el fog ájulni

2019.01.29. 18:42

A Renault Clio külseje alig, az utastere annál többet változott, és már hibrid is lesz belőle.

A francia kisautó kívül kicsit kisebb, belül kicsit nagyobb lett, és a tömege is csökkent. Még több kép a galériában. Kattintson a képre!Forrás: Renault

A Renault Clio előző, negyedik szériája nagy sikert hozott a Renault-nak: már az első évében, 2013-ban sikerült 275 ezret értékesíteni belőle, aztán később ez a szám tovább nőtt, tavaly például már 365 ezer fogyott, Európában csak a Volkswagen Golfból adtak el többet.

Az eddigi öt Clio-generáció szemből. Az új megkapta a C-alakú menetfényt, ami a Renault-formanyelv része manapságForrás: Renault

Nem csoda, hogy fokozott várakozás kíséri a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozó utódot, amelyről több mint egy hónappal a világpremier előtt hivatalos képeket és információkat adott ki a Renault. Az új Clio hossza 4048 mm, ami 14-gyel kevesebb a régiénél, a magasság 30 mm-t csökkent, a tömegéből 22 kilót adott le.

Kívülről könnyű ráismerni

A feltűnő hasonlóság miatt az ötödik generáció csak ráncfelvarrásnak tűnik, pedig vadonatúj konstrukció, egyetlen karosszériaelem sem egyezik a régiekkel. Azért nem változtattak jelentősen a dizájnon, mert a Renault-nál úgy vélik, az előd sikerében nagy szerepet játszott a tetszetős forma. Laurens van den Acker, a Renault dizájnigazgatójának az volt az első munkája a cégnél, ezért érthető, ha ragaszkodik a bevált vonalvezetéshez.

A hátsó kilincs továbbra is rejtett, háromajtós most sem leszForrás: Renault

Van den Acker bevallotta, hogy az új Clióval töltött idejének 70 százalékát nem a külső, hanem az utastér megújításával töltötte, amire szükség is volt, mert az előző Cliót sok kritika érte a gyenge minőségű anyagok és a kusza formák miatt. Ezúttal a jól látható és könnyen elérhető helyekre végre puha anyagokat tettek, a keményeket ügyes tervezéssel a lehető legjobban eldugták.

Az érintőképernyő már nem a műszerfal része, hanem különálló elem, ami jobban néz ki, és illeszkedik a mai trendekhezForrás: Renault

Az áttervezett, jobb oldaltartású ülések háttámlája karcsúbb lett, így a hátul ülők lábtere 26 mm-rel nőtt meg a 6 mm-rel csökkentett tengelytáv ellenére is. A 26 literrel megnövelt csomagtartó mérete a hátsó ülések helyzetétől függően 330-391 liter között változhat, utóbbi a kiskategória legjobb értéke.

A hangsúly a technológián

Szerencsére a túldizájnolt, nehezen leolvasható műszeregység már a múlté, ezúttal egy 10 colos digitális műszerfal helyettesíti az analóg órákat, a jó felbontású képernyő megjelenítési stílusa többféle lehet.

Nagy újdonság a megemelt középkonzol, aminek az az előnye, hogy közelebb hozza a váltót a sofőrhöz, amely ezúttal kisebb átmérőjű és sportosabb, mint az elődbenForrás: Renault

Mivel öt régi Clióból négy a feláras, nagyobb érintőképernyővel talált gazdára, ezúttal a kategória legnagyobb, 9,3 colos érintőképernyőjét építik be középre, továbbra is függőleges pozícióban. Nemcsak a fényerőn, a felbontáson és a kontraszton javítottak, hanem tükröződésgátló bevonattal is ellátták az óriáskijelzőt.

Vezeték nélküli telefontöltő is rendelhetőForrás: Renault

Végre rájöttek a Renault-nál, hogy a klímát egy mozgó autóban vezetés közben nem szerencsés az érintőképernyőről vezérelni, ezért ehhez újra fizikai kapcsolókat kapott a Clio: az új Dacia Dusterből ismerős, kijelzőket tartalmazó tekerőgombok az érintőképernyő alatt kaptak helyet. Megjelentek a 2-es szintű önvezető rendszerek, a Clio képes lesz önállóan tartani a sávot és a távolságot, de parkolni is tud majd.

Minden benzines egyliteres

A motorkínálatban az egyliteres, 65 és 75 lóerős háromhengeres szívó alapmotor mellett az ugyanekkora turbós is megjelenik 100 és 130 lóerővel, de a Daimlerrel fejlesztett 1,3-ast hiába keressük. Dízelből a továbbfejlesztett 1,5 literes dCi-t lehet majd választani 85 és 115 lóerővel.

A hossz, a tengelytáv és a magasság is csökkent, ami szokatlan. Szűkebbek a hézagok a karosszériaelemek között, de a légellenállás nem csak ettől csökkentForrás: Renault

A vadonatúj hibrid hajtáslánc érkezése 2020-ra várható, ebben egy 90 lóerős benzines és egy 40 lóerős villanymotor dolgozik majd, városban főleg az utóbbi kap szerepet. Tisztán elektromos Clio nem lesz, mert az vevőket venne el a Zoétól.

2020-ban jöhet az RS, a Mégane 1,8-as motorjával, de kisebb teljesítménnyel, talán már kézi váltóval isForrás: Renault

A hibrid Clio 1,3 kWh-s akkumulátorát az ősszel érkező új Capturban állítólag egy 9,8 kilowattórásra cserélik, így az a modell lesz az első konnektoros plugin hibrid a kis SUV-ok között.

Az új Clio értékesítése szeptemberben indul.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK