A Bugattinál elgurult a gyógyszer, a világ valaha volt legdrágább autójával sokkolták a Genfi Autószalon közönségét.

A fekete autóval személyre szabott autókat kedvelő autógyűjtő milliárdosok ízlését szolgálja ki a Bugatti. Még több kép a galériában. Kattintson a képre!Fotó: Gulyás Péter

A Bugatti La Voiture Noire-nál (magyarul: a fekete autó) drágább új autó még sosem készült, de ennek ellenére már el is adták, a vevők valószínűleg tülekedtek érte. A kétszemélyes gran turismo mindössze egyetlen példányban létezik, és nem is terveznek többet gyártani belőle, így valószínűleg jól fogja tartani a rendkívüli értékét.

A középvonalon végigfutó él a régi Atlanticra emlékeztetForrás: Bugatti

A Bugatti 11 millió eurót kért érte, és még erre jönnek rá az adók. Ha Magyarországról akarná megvenni valaki, akkor kb. 4,4 milliárd forintot kéne fizetnie érte áfával és regadóval együtt, amit még leírni is szörnyű.

Nem lesz gyakori látvány az utakonFotó: Gulyás Péter

A Bugatti 110. születésnapjára készült La Voiture Noire a Chiron technikájára épül, de a kézzel, különleges szénszálból készített karosszériája teljesen egyedi, az inspirációt hozzá a legendás, 1936-os Type 57 SC Atlantic modell szolgáltatta, ami a márka talán leghíresebb modellje.

Nem kevesebb, mint hat kipufogóból távoznak az égéstermékekFotó: Gulyás Péter

Az SC Atlanticot annak idején többféle karosszériával is meg lehetett venni, és már a Chiron is háromnál tart, ugyanis a La Voiture Noire mellett ugye létezik a Divo is.

Mit tud a 4,4 milliárdos autó?

A gyártó szerint a La Voiture Noire a luxuslimuzinok kényelmét a hipersportautók menetteljesítményeivel ötvözi. A 8,0 literes W16-os, négyturbós motor ugyanúgy 1500 lóerős, mint a Chironban, a nyomaték 1600 Nm. Nincs tehát könnyű dolga a hétfokozatú dupla kuplungos váltónak, ami a rettenetes erőt a négy kerékhez továbbítja.

A kéttónusú gumik vizuálisan is nyújtják a különleges, turbinaszerű felniketFotó: Gulyás Péter

A gyár szerint az átlagfogyasztás 22,4 liter, de ezt illik fenntartásokkal kezelni. A futóművet lágyabbra hangolták, mint a Chiron esetében, hogy javuljon a menetkomfort, persze bizonytalan billegésre azért nem kell számítani.