Nem gyakran fordul elő, hogy egy autómárka az újdonságai közül az első helyen egy kisbuszt mutasson be valamelyik nagy nemzetközi autószalon sajtónapján. A Mercedes ezúttal mégis így tett Genfben, a sajtótájékoztató úgy kezdődött, hogy
Dr. Dieter Zetsche, a laza, ősz bajszú vezérigazgató egy EQV-vel hajtott be a színpad közepére
a rá váró több száz újságíró őszinte megrökönyödésére.
Az EQ a Mercedes elektrifikált járművekre kitalált almárkája, így nem nehéz kitalálni, hogy az új tanulmányautó is elektromos meghajtást kapott.
Az EQV a V-osztály frissített változatára épül,
és ugyanúgy képes akár nyolc ülést is hordozni, mint dízelmotoros testvére. Természetesen hat-, illetve hétszemélyes VIP-belsővel vagy egymással szembe fordított ülésekkel, tárgyalásra kialakított belsővel is fel lehet szerelni.
A külsőt csak enyhén dolgozták át
az elektromos változaton, a hűtőmaszk felső peremén egy kéken megvilágított csík található, ezen kívül újak a lökhárítók és a kis légellenállású, 19 colos felnik is. Jobban nem akartak módosítani a formaterven, mivel a V-osztály megjelenését a felmérések szerint nagyon kedvelik a vásárlók.
Az EQV-nek nincs köze az e-Vito haszonjárműhöz, a meghajtásáról egy előre beépített, 201 lóerő teljesítményű villanymotor gondoskodik,
a padlóba rejtett lítium-ion akkumulátor kapacitása tekintélyes 100 kilowattóra.
Egy töltéssel 400 kilométert tud megtenni a villanybusz a WLTP mérési módszer szerint, a végsebessége 160 km/óra. Gyorstöltővel 15 perc alatt 100 km-rel lehet növelni a hatótávolságot.
A gyengébb motorral és kisebb akkuval is választható szériaváltozat ősszel, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, a sorozatgyártás 2021-ben kezdődik.
A Mercedes 2017-ben bejelentett EQ almárkája 2019-ben már teljes gőzzel üzemel: nyáron szállítják le az első elektromos hajtású EQC szabadidő-autókat a vásárlóknak, és ősszel bemutatnak egy nálunk majd zöld rendszámot kapó, EQ Power jelzésű konnektoros hibridet az új GLE-ből, ami egy töltéssel 100 km-t tud megtenni elektromos üzemmódban.
Idén megszűnik a benzinmotoros Smartok értékesítése,
utána már csak elektromos változatban lesznek elérhetőek a kis városi kocsik.
Ezen felül
a Mercedes gőzerővel készül a Formula E-s bemutatkozásra,
amire a 2019/2020-as szezon első versenyén, decemberben kerül sor. Idén a gyártó a DTM-es partnere, a HWA révén egy tanulóévet teljesít, aminek az a célja, hogy jövőre, a gyári színekben már ne érjék meglepetések a csapatot.
Genfben azt is bejelentette a Mercedes, hogy
2020-ra elkészül az Ionity gyorstöltő hálózat első 400 állomása,
amelyek Európa legforgalmasabb autópályái mentén lesznek elhelyezve. További az is lényeges, hogy 2025-re már minden Mercedes személyautóban 48 V-os mild hibrid rendszer fog dolgozni szíjhajtású indítómotor-generátorral.