Olyan villanyautót mutattak be, ami mindent megváltoztathat

2019.03.11. 15:11

A frissített V-osztályból készített EQV akár nyolc személyt is képes szállítani néma csöndben és nagy kényelemben.

Az elektromos V-osztály hivatalosan még csak tanulmány, de hamarosan gyártásba kerülForrás: Daimler AG

Nem gyakran fordul elő, hogy egy autómárka az újdonságai közül az első helyen egy kisbuszt mutasson be valamelyik nagy nemzetközi autószalon sajtónapján. A Mercedes ezúttal mégis így tett Genfben, a sajtótájékoztató úgy kezdődött, hogy Dr. Dieter Zetsche, a laza, ősz bajszú vezérigazgató egy EQV-vel hajtott be a színpad közepére a rá váró több száz újságíró őszinte megrökönyödésére.

Dr. Dieter Zetsche a genfi sajtóbemutatón. A háttérben, a kivetítőn nem véletlenül látható egy BMW tanulmányautó, ugyanis a két gyártó összefogott a mobilitási szolgáltatások és az önvezető technológiák fejlesztésébenForrás: Daimler AG

Az EQ a Mercedes elektrifikált járművekre kitalált almárkája, így nem nehéz kitalálni, hogy az új tanulmányautó is elektromos meghajtást kapott. Az EQV a V-osztály frissített változatára épül, és ugyanúgy képes akár nyolc ülést is hordozni, mint dízelmotoros testvére. Természetesen hat-, illetve hétszemélyes VIP-belsővel vagy egymással szembe fordított ülésekkel, tárgyalásra kialakított belsővel is fel lehet szerelni.

Ősszel már bemutatkozik a szériaváltozat is. Nem lesz olcsóForrás: Daimler AG

A külsőt csak enyhén dolgozták át az elektromos változaton, a hűtőmaszk felső peremén egy kéken megvilágított csík található, ezen kívül újak a lökhárítók és a kis légellenállású, 19 colos felnik is. Jobban nem akartak módosítani a formaterven, mivel a V-osztály megjelenését a felmérések szerint nagyon kedvelik a vásárlók.

Az EQV-ben is megjelent az MBUX digitális asszisztens és a gesztusvezérlésForrás: Daimler AG

Az EQV-nek nincs köze az e-Vito haszonjárműhöz, a meghajtásáról egy előre beépített, 201 lóerő teljesítményű villanymotor gondoskodik, a padlóba rejtett lítium-ion akkumulátor kapacitása tekintélyes 100 kilowattóra. Egy töltéssel 400 kilométert tud megtenni a villanybusz a WLTP mérési módszer szerint, a végsebessége 160 km/óra. Gyorstöltővel 15 perc alatt 100 km-rel lehet növelni a hatótávolságot.

A hatszemélyes a legkényelmesebb variáns a különálló fotelekkelForrás: Daimler AG

A gyengébb motorral és kisebb akkuval is választható szériaváltozat ősszel, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, a sorozatgyártás 2021-ben kezdődik.

Beindult az EQ

A Mercedes 2017-ben bejelentett EQ almárkája 2019-ben már teljes gőzzel üzemel: nyáron szállítják le az első elektromos hajtású EQC szabadidő-autókat a vásárlóknak, és ősszel bemutatnak egy nálunk majd zöld rendszámot kapó, EQ Power jelzésű konnektoros hibridet az új GLE-ből, ami egy töltéssel 100 km-t tud megtenni elektromos üzemmódban. Idén megszűnik a benzinmotoros Smartok értékesítése, utána már csak elektromos változatban lesznek elérhetőek a kis városi kocsik.

Genfben a csúsztatható kijelzők megmutatták, mit rajt az EQC a lemezek alatt. Nyártól már megvásárolható a Mercedes első sorozatgyártású villanyautójaForrás: Daimler AG

Ezen felül a Mercedes gőzerővel készül a Formula E-s bemutatkozásra, amire a 2019/2020-as szezon első versenyén, decemberben kerül sor. Idén a gyártó a DTM-es partnere, a HWA révén egy tanulóévet teljesít, aminek az a célja, hogy jövőre, a gyári színekben már ne érjék meglepetések a csapatot.

A következő szezontól a Formula E-ben is indít gyári csapatot a Mercedes a Forma-1 mellett. A villanymotor ugyanott, az angliai központban készül majd, ahol a rettegett V6 turbóForrás: Daimler AG

Genfben azt is bejelentette a Mercedes, hogy 2020-ra elkészül az Ionity gyorstöltő hálózat első 400 állomása, amelyek Európa legforgalmasabb autópályái mentén lesznek elhelyezve. További az is lényeges, hogy 2025-re már minden Mercedes személyautóban 48 V-os mild hibrid rendszer fog dolgozni szíjhajtású indítómotor-generátorral.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK