Megjött a Skodától a nagycsaládosok álomautója

2019.03.15. 06:45

A használati érték megegyezik a többi Kodiaq-éval

Ha végre sikerült elcsendesíteni a nagy Skodát, akkor remek utazóautót ismerhetünk meg benne, hiszen nemcsak gyors és halk, hanem kényelmes és rettentő tágas is. Ennyi helyet egyetlen SUV sem kínál 4,7 méter alatt, ráadásul a rugózás is kényelmes maradt a malomkerék méretű, 20 colos könnyűfém felnik ellenére, ami azért nem megszokott egy sportosra hangolt szabadidő-autótól.

Széria a LED fényszóró, de az adaptív tempomat felárasFotó: Gulyás Péter

A nagy kerekek egyetlen előnye a vagány megjelenésen felül, hogy tekintélyes méretű féktárcsákat lehetett mögéjük beépíteni, amire szükség is lehet, amikor 221 km/óránál kell megfékezni a német autópályán a teljes terheléssel 2,5 tonnás autót. Nem is érheti panasz a fékhatást, persze versenypályán nem próbáltam, csak a Bakony útjain.

Repül a bálna

Amúgy vezetési élményt a bőséges nyomaték határozza meg, emelkedőn is könnyű gyorsítani, és az előzés is gyerekjáték, de azért ne legyenek kétségeink afelől, hogy egy hathengeres dízel BMW X3 más dimenzióban mozog a cseh medvéhez képest. Dicséretes, ahogy a futómű ügyesen próbálja a testes és magas karosszéria lengéseit kordában tartani, és a változó áttételű kormány is pontos, de visszajelzéseket ne várjuk tőle.

Vadítóan piros fénynyergeket kap az RS. A fékhatás több, mint jóFotó: Gulyás Péter

Aki Kodiaq RS-t vesz, annak a hajtáslánc tekintetében nincs lehetősége variálni, mivel csak ezzel a motorral, hétfokozatú DSG-val és összkerékhajtással rendelheti a kocsit. A duplakuplungos váltó villámgyors és simán vált, viszont a piros mezőnél automatikusan feljebb kapcsol manuális módban is. Persze ez a vevők 95 százalékát aligha fogja zavarni, mert vélhetően ritkán kergetik majd 5000 környékére a digitális fordulatszámmérő mutatóját.

A hétfokozatú DSG váltó 500 Nm-t képes elviselni, itt a képességei határán dolgozikFotó: Gulyás Péter

A továbbfejlesztett összkerékhajtás szélsőséges helyzetben akár a nyomaték 85 százalékát is képes egyetlen kerékhez irányítani, de alaphelyzetben inkább csak előre küldi az erőt, hogy üzemanyagot takarítson meg. Önzáró differenciálmű helyett elektronikus XDS jár mindkét tengelyre, ami az elpörgő kerék megfékezésével próbál hasonló hatást elérni.

Árak, összegzés

Félreértés ne essék, a Kodiaq RS remek autó, hiszen nagyjából mindent tud, amire egy családnak szüksége lehet, ráadásul jóval dinamikusabb egy átlag SUV-nál, és 8-9 liternél nem fogyaszt többet vegyes használat esetén.

Ez egy ötüléses kivitel, a csomagtartó mérete a csúsztatható, dönthető háttámlás hátsó ülések helyzetétől függően 530-725 literFotó: Gulyás Péter

De hiába a hatalmas utastér, a sok „simply clever" Skoda megoldás, a gazdag felszereltség (a digitális műszerfal, a LED fényszóró, az adaptív futómű és az Alcantara kárpitozás is széria), a 14,688 millió forintos alapár egyszerűen túl sok, hiszen a 150 lóerős alap Kodiaq-ot alig több, mint fele ennyiért haza lehet vinni. Ráadásul a kipróbált tesztautó ára pár extrával a 18,5 millió forintot is meghaladta (amiben a hétüléses kivitel 277 ezer forintos felára nem is volt benne), ennyi pénzért már hathengeres Audi Q7-et adnak, hét üléssel is.

Dupla kipufogó teszi harciasabbá a megjelenéstFotó: Gulyás Péter

Persze sokkal kedvezőbb az összkép, ha az éppen futó 600 ezer forintos akciót, és a nagycsaládosok számára nyártól felvehető 2,5 milliós támogatást levonjuk az árból, mert így 12 millió forintnál kevesebbért is haza lehet majd vinni a Kodiaq-ok királyát, annyit pedig biztosan megér.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Előző
  • 1
  • 2
Következő