Porrá ültetett csodák és dübörgő basszus: elrajtolt a 2019-es AMTS

2019.03.22. 17:30

Ökumenikus autóőrület kezdődött a Hungexpón, az épített gépek mellett vadonatúj modellekkel és patika veteránokkal.

Szinte minden tuningautó teljesen le van ültetve, és nem a váltóméretének megfelelő méretű felnit visel. Kattintson a képre, hatalmas galéria nyílik az idei tuninggépekről!Fotó: Csudai Sándor - Origo

A rendszeresen megtartott tartalmas autós rendezvények tömegeket képesek megmozgatni. A legjobb példa erre a Hungexpo területén évről évre megrendezésre kerülő Automobil és Tuning Show (ismertebb nevén AMTS), amely idén a csillagászati tavasz beköszöntével egy időben nyitja az évet az autókedvelők számára. Mivel kellemes, napsütéses időre lehet számítani, nagy valószínűséggel idén sem lehet majd megúszni a sorban állást a pénztáraknál az előttünk álló két hétvégi napon.

A volt szocialista autók sem úszták meg átalakítás nélkülFotó: Csudai Sándor - Origo

Tuningautók minden mennyiségben

A fő profilt jelentő tuningkiállításon az erős hazai vonal mellett a külföldi jelenlét is évről évre rekordot dönt. Az Európa 16 országából érkező autók nemcsak magánépítők féltve őrzött kincsei, de számos demóautó is érkezik hozzánk erre a három napra, neves tuning- és autóhifi-márkák képviseletében.

A Bogár még mindig népszerű tuningalapFotó: Csudai Sándor - Origo

Az egyedileg átépített autók, hazai és nemzetközi tuningcégek és klubok standjainak felhozatala mellett a nagyszínpadon szerepet kapnak a szebbik nem képviselői is: vendégként feltűnik Európa tuning-szépségkirálynője, Laura Lee, de lesz Miss AMTS szépségverseny, valamint látványos táncműsor is.

Feltűnésmentesnek nehéz lenne nevezni a Nissan 370Z fényezésétFotó: Csudai Sándor - Origo

Gymkhana helyett tempós drift a szabadtéren

A szombati napon DriftShifters, vasárnap pedig az újdonságnak számító páros Drift versenyágakban mérik össze tudásukat az erőcsúsztatás mesterei. Mindkét sportág alapját a tempós drift adja, melyet a terület lehetőségeihez képest maximálisan kibővített nyomvonalú, betonfalak között húzódó pályán prezentálnak majd a hazai és külföldi versenyzők.

A két szezonkezdő versenyt, valamint a futamok közti egyéb drift show-kat óriáskivetítők mellett, 3000 fős lelátóról követhetik végig a látogatókForrás: AMTS

Magyar mérnökökre emlékeznek

Az Autós Nagykoalíció idén is megrendezi a Magyarok a világ járműgyártásában c. kiállítását a G pavilonban, ahol 1500 négyzetméteren a járműipar magyar nagyságaival és találmányaikkal lehet közelebbről megismerkedni.

A kiállításon kiderül, mely prémiumautóknak készül Magyarországon a komplett műszerfalaFotó: Csudai Sándor - Origo

A pénteki nyitó ceremónia vendégei között volt dr. Anisits Ferenc, a BMW „dízelpápája”, továbbá Németh Gábor és Wittinger Csaba formatervezők, akik a Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz B-osztály tervezésében vettek részt, dr. Renner Tamás, okleveles gépészmérnök, a Renner 5044 traktor tervezője is.

A Kocson készült első kocsi mása, mögötte Józsi, a különleges gőzhajtású úthengerFotó: Csudai Sándor - Origo

A „Robog az úthenger” című magyar tévéfilmsorozatból ismert gőzhajtású úthenger, Józsi is megtekinthető a G pavilonban. A 15 tonnás, immár 68 éves gőzgépet a 70-es évek második felében készült tv-sorozatból ismerte meg az ország. A Kiskőrösi Úttörténeti Múzeumból érkezett masinán kívül Közép-Európában csak egyetlen ilyen működőképes gép létezik.

Oldtimerből sincs hiány

Az autózás szerteágazó műfajának másik véglete az utolsó csavaralátétig eredeti, típustiszta veteránok világa. A Magyar Veteránautós és Motoros Szövetség (MAVAMSZ) immár hetedik alkalommal vonultat fel régi különlegességeket az AMTS-en, az F pavilonban.

Lamborghini Espada, frissen restaurálva. Kattintson a képre, galéria nyílik a többi veteránról!Fotó: Csudai Sándor - Origo

Az idei felhozatalban olyan ritkaságok is szerepelnek majd, mint például egy szépséges Lamborghini Espada, amely a nemrég befejezett restaurálása után első alkalommal lesz látható a hazai közönség számára, ezért egy olasz udvart építettek köré. 

Az olasz különítmény élén a „Magnum” Ferrari az F pavilonbanFotó: Csudai Sándor - Origo

A standon többek között helyet kapott még egy Alfa Romeo Zagato Junior, Ferrari 308 GTB, és egy Iso Rivolta is. A veteránpavilon másik sztárja egy sirályszárnyas Mercedes-Benz 300 SL, mely másfél millió eurós értékével vélhetően az egész kiállítás legdrágább autója.

Jól megfér egymás mellett a 60-as, 70-es évek német autóiparának két végpontjaFotó: Csudai Sándor - Origo

Mivel 2019-ben ünnepli 100 éves jubileumát a Citroen, a hazai importőr és a Citroen klub egy különleges standdal tiszteleg a francia márka előtt. Ebben a tematikában olyan ínyencségek szerepelnek majd, mint például egy B14 Torpedo, a Maigret felügyelő című filmsorozatból ismert Traxion Avant, és a Maserati motoros SM.

A 60 éves Mini márkáról is megemlékeznek, ez a cuki pickup igazi kuriózumFotó: Csudai Sándor - Origo

A Mini 60. születésnapjának tiszteletére is készülnek meglepetéssel a szervezők, a kultikus autók mellett azonban egy angol roadsterekből álló kiállítás is része az elgondolásnak. A márkák és országok alapján csoportosított standok mellett természetesen a kétkerekűek szerelmesei is nosztalgiázhatnak, ezen felül pedig Historic versenyautó-kiállítást is kínál az F pavilon.

10 téma, 5 pavilon, 1000+ jármű

Összesen tíz eltérő tematikát ölel fel az AMTS, öt fedett pavilonban és szabad területen ezernél is több járművet felvonultatva. Még az off-road világába is betekintést nyerhetnek a látogatók: trükkösen felépített terepen átépített masinák szórakoztatják mindazokat, akik a gyorsaságot és erőt demonstráló versenyágak mellett az akrobatikus motorsporttal is rokonszenveznek.

Ezt a Mustangot lehet megnyerni a belépővelForrás: Carstyling.hu

Egy szó, mint száz, a 4000 forintos jegy áráért 100 ezer négyzetmétert lehet bebarangolni anélkül, hogy kétszer ugyanazt látnánk. Ez bizony egész napos program, érdemes hát rá alaposan felkészülni. És végül, de nem utolsósorban a belépőjegy egyben tombola is, a fődíj pedig nem más, mint egy 8 millió forint értékű tuningolt Ford Mustang!

Praktikus információk látogatóknak

A 2019-es AMTS pontos menetrendje és friss információi az esemény honlapján (www.amts.hu), illetve android és iPhone alkalmazáson is elérhetők. Pénteken és szombaton 9-19, vasárnap 9-18 óráig tart nyitva a kiállítás.

A bejutás az I. és a III. kapunál lehetséges, a felnőtt belépő 4000 forint, a 14 év alatti gyerekeké 2500 forint (6 év alatt nem kell jegy), a két felnőtt és két gyerek számára érvényes családi jegy 9000 forint.

Lehet jönni autóval, motorral, kerékpárral avagy gyalog és még kismillió módon. Egy biztos, az autósok nagy forgalomra és kevés szabad parkolóhelyre számíthatnak. Aki a tömegközlekedésre szavaz, kalkulálja ki, hogyan jut el legegyszerűbben Kőbánya-felső vasútállomásra. Onnan ugyanis kényelmes sétával elérhető az egyik beléptető kapu, de ugyanez elmondható a Pillangó utcai metrómegállóról is. Aki busszal jönne, a 10-est, 37-est vagy a 37 A-t válassza.