Egy újabb egydarabos modellt mutatott be a maranellói gyártó.

Elképesztően mutat a versenypályára tervezett P80/C, amely valójában nem versenyautó. Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!Forrás: Ferrari

Lassan ott tartunk, hogy minden hónapra jut egy egyedi Ferrari. Ezúttal egy, a 60-as évek típusai által ihletett modern sportautó prototípust készítettek, amelyet közúton nem is lehet használni.

A katamarán stílusú vázszerkezet hátul szinte teljesen látni engedi az autó belső részét és a hatalmas diffúzorát, ami nemcsak a súlycsökkentés szempontjából előnyös, de a hűtést is segítiForrás: Ferrari

Általában valamelyik utcai modellt alakítják át egyedi megjelenésűvé egy-egy milliárdos megrendelésére, ezúttal azonban egy versenyautó, a 488 GT3 volt a P80/C-hez a kiindulási alap. Ez kívülről viszont nem látszik, a fényszórók nélküli karosszéria egyáltalán nem hasonlít a 488-éra, inkább a LaFerrari-alapokra épült FXX-K modellre emlékeztet.

A Ferrari azt állítja, egyetlen egydarabos modellt sem fejlesztettek annyi ideig, mint a P80/C-t, amelyen a munka már 2015-ben elkezdődött. Még a tengelytávot sem hagyták változatlanul, 5 centit toldottak bele, és az új aerodinamikai csomag is rendkívül hatásos, rengeteg leszorítóerőt termel. A motorról semmit nem árultak el, de gyanítható, hogy ugyanaz a 3,9 literes, 600 lóerős ikerturbós V8-as dolgozik a kocsiban, mint a donorban.

Négy évig dolgoztak, és csak egyet gyártanak le belőle: tiszta pazarlás, de valaki megfizette a fáradozástForrás: Ferrari

A Ferrari nem árulta el a P80/C árát, de mivel egy egyetlen példányban létező, rendkívül hosszú ideig és gondosan fejlesztett, komoly tudású pályaautóról van szó, biztosan nem olcsó.