Reszkess, Skoda, befutott a spanyol armada! - Seat Tarraco 2.0 TDI teszt

2019.04.06. 05:59

A Seat új hétszemélyes SUV-ja picit jobban felszerelt, csinosabb és összességében kellemesebb autó a testvérmodell Kodiaq-nál, de nem annyival, amennyivel többe kerül.

A Tarraco a testvérével, a Volkswagen Tiguan Allspace-szel egy gyárban készül, a németországi Wolfsburgban. Kattintson a képre, galéria nyílik!Fotó: Gulyás Péter

A Seat három évvel ezelőttig egyetlen SUV-val sem rendelkezett, mostanra viszont már három ilyen modellje is van: a kis Arona, a közepes Ateca és a most érkezett, nagy Tarraco. Nem csoda, hogy folyamatosan bővítik a szabadidő-autó kínálatot, mert nagyrészt ezeknek a típusoknak köszönhető, hogy három év alatt több mint 30 százalékkal nőttek a gyártó eladásai (mondjuk volt honnan, és a számok még így is jelentősen elmaradnak a hasonló ütemben fejlődő Skodáétól).

A hátsó lámpákat összekötő fénycsík nem világít, ugyanúgy csak a látványt szolgálja, mint a két krómozott álkipufogó a lökhárítóba intergrálvaFotó: Gulyás Péter

A Tarraco aduja, hogy hétszemélyes verzióban is kérhető (plusz 267 ezer forintért), akárcsak testvérei, a Skoda Kodiaq és a Volkswagen Tiguan Allspace. Ez az új családvédelmi akcióterv részeként 2,5 milliós állami támogatást jelent majd idén nyártól kezdve azoknak a családoknak, amelyek három gyerekkel rendelkeznek.

Van jobb hétszemélyes házon belül

Azonban nem árt tudni, hogy mindhárom VW-konszernes SUV inkább csak 5+2 személyes. Aki szeretné 7 felnőttel rendszeresen megtölteni az autóját, az jobban jár a Seat kínálatában még mindig megtalálható, közel tízéves Alhambrával. Az egy valódi, régivágású buszlimuzin sík padlóval, jó variálhatósággal és praktikus tolóajtókkal, de persze a formája közel sem olyan divatos, és az üléspozíciója sem olyan magas.

37 centivel hosszabb az Atecánál, a hátsó lábtér mérete már a hatalmas hátsó ajtókat látva is sejthetőFotó: Gulyás Péter

A Seat új formanyelve a Tarracón debütált, de azóta már láthattuk a márciusban debütált Cupra Formentoron és valószínűleg hasonló jegyeket visel majd az év végén érkező új Leon is. Jellegzetes vonás az egyenes vonalakkal határolt LED fényszóró a benne érdekesen kunkorodó nappali fénnyel, a piros csíkkal összekötött hátsó lámpákat szintén vonalzóval rajzolták.

Az igen látványos 20 colos felnik felára 249 ezer forint, alapáron csak 17-es járFotó: Gulyás Péter

Profilból nehéz megkülönböztetni a Tiguan Allspace-t, a Kodiaq-ot és a Tarracót, annyira hasonlítanak, az ajtók talán még csereszabatosak is. Csak szemből és hátulról térnek el egymástól markánsan, a dizájnerek a fényszórókon és a hűtőmaszkokon élhették ki kreativitásukat.

Honnan a név?
A Tarraco a nevét a Földközi-tenger partján fekvő történelmi városról, a csodálatos építészetű kulturális központról, Tarragonáról kapta, amelyet régebben hívtak úgy. Össznépi szavazással választották ki a nevet: több mint 140 000 lelkes résztvevő küldött ajánlatot, akik a "#SEATseekingName" verseny utolsó szakaszában részt vettek.

Helyből nincs hiány

Egy 4,73 m hosszú, 1,84 méter széles és 1,66 m magas SUV-ban nem nagy kihívás tágas utasteret alkotni, a Tarraco második üléssorban annyi hely van, hogy táncolni is lehet. Kár, hogy leghátul, a hatodik és hetedik ülésen már nem ilyen rózsás a helyzet: eleve bejutni is nehéz az előrebillenő középső soron keresztül, a csomagtér padlójára szerelt ülések pedig kicsik és formázatlanok, csak kisgyerekeknek kényelmesek.

A kemény tömésű, de mégis nagyon kényelmes első ülés magasan van, és nagyon hosszú az ülőlapjaFotó: Gulyás Péter

Igaz, a leghátsó lábtér bővíthető a sínen csúsztatható hátsó ülések előre tolásával, de ettől még ugyanúgy felhúzott lábakkal kell ülni, ami rövid távon is kényelmetlen. Ha nincs szükség a plusz két ülésre, a padlóba lehet hajtani őket, ekkor csak 60 litert vesznek el az egyébként gigantikus, 760 literes csomagtartóból.

A felszereltség prémiumautós

Mint a kínálat legnagyobb és legdrágább autója, a Tarraco magára vállalja a Seat-csúcsmodell szerepét, ami elsősorban az Ateca/Leon párosétól eltérő, új műszerfalon, a jobb anyaghasználaton, valamint a gazdagabb alapfelszereltségen érhető tetten.

A hátul ülőknek a sok helyen kívül jut USB-, illetve 12 voltos csatlakozó, sőt, még két felhajtható tálca isFotó: Gulyás Péter

Sok olyan tétel is alapáras, amiért a Kodiaq-ban felárat kell fizetni. Ilyen például a LED fényszóró, a 17-es alufelni, a 10,25 colos digitális műszerfal, a fejlett multimédiás csomag 8 colos érintőképernyővel, a sávtartó automatika, az esőérzékelős ablaktörlő vagy a sebességtartó berendezés.

Ide csak gyerekeket ültessünk, ha nem akarunk ellenségeket szerezni. Igaz, egy Volvo XC90-ben sincs több hely leghátulFotó: Gulyás Péter

Felárért lehet venni holttérfigyelőt, szinte torzításmentes és éles képet adó tolatókamerát, adaptív lengéscsillapítást és tempomatot, de akár torlódás-asszisztenst is, amely DSG automata váltóval sűrű forgalomban, 60 km/óráig lényegében átveszi a vezetés minden teendőjét a sofőrtől.

Új műszerfalat tervezett a Seat a Tarraco számára, nem a Leonban és az Atecában használtat vették átFotó: Gulyás Péter

Sőt, még egy gesztusvezérlésre is hallgató multimédia rendszer és az Alexa nevű digitális személyi asszisztens is elérhető, ami már tényleg prémium szint. A kettő közül a jobbik, Xcellence felszereltségű tesztautóban ízléses fautánzatú műszerfali betét és kellemes tapintású szövet-bőr-Alcantara kárpitozás is javította a szubjektív minőségérzetet.

A cikk folytatódik a második oldalon! 

Előző
  • 1
  • 2
Következő