Feltűnő, mutatós és merész formával csábít – Kia Proceed menetpróba

Kia Proceed
Vágólapra másolva!
A kecskeméti Mercedes CLA Shooting Brake egyetlen valódi konkurense váratlan helyről, a Kia szlovákiai gyárából érkezik.
Vágólapra másolva!
A hosszabb karosszéria ellenére a torziós merevség nem romlott az ötajtós Ceedhez képest. Kattintson a képre, galéria nyílik! Fotó: Gulyás Péter

Évek óta észlelhető tendencia a kis- és kompakt autóknál, hogy

a háromajtósok népszerűsége csökken.

Pedig ezek a karosszériaváltozatok nemcsak olcsóbbak és szebbek, de merevebbek is az ötajtósoknál, ami a törésteszten kívül az útfekvésre is jól hat. Persze a vevőket sokkal jobban érdekelte, hogy a hiányzó hátsó ajtók miatt kevésbé praktikusak.

Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed

Sok típusból szűnt meg az utóbbi pár évben a vagány háromajtós, a Kia is így döntött a harmadik generációs Ceed esetében, viszont a bejáratott pro_cee'd nevet nem akarták veszni hagyni. Végül azt találták ki, hogy a következő Proceed (immár új írásmóddal) egy, a Mercedes CLA Shooting Brake-hez hasonló dizájnkombi legyen.

Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed

Aki azt gondolja, hogy a Proceed pusztán a mezei Ceed kombi farának áttervezésével született, az nagyot téved. Alaposabb munkát végzett a Kia,

az első sárvédők és a motorháztető kivételével minden karosszériaelem új, persze a lemezek alatt ugyanaz a technika található.

Feltűnő, hogy az első és a hátsó szélvédő laposabb szögben áll, és, hogy a lökhárítók és a küszöbök is teljesen egyediek, viszont a két fényszóró és a hűtőmaszk a normál Ceedről származik.

Menőbb, mint a sima kombi

Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed

Kétségkívül igen vonzó, a valós áránál drágábbnak látszó autó született a Kia Frankfurti dizájnstúdiójában, még akkor is, ha a 2017-es Proceed tanulmányhoz képest jóval konzervatívabb lett a végleges forma, és

pár részletmegoldást a konkurenciától nyúltak le hozzá.

Ilyenek a LED-csíkkal összekötött hátsó lámpák (amelyek mintha a Porsche Panamera Sport Turismóról származnának), az oldalablakok Mercedes CLA Shooting Brake-et idéző körcikk formája, valamint a C-oszlopok tövében kialakított cápauszonyok, amelyekhez hasonlókat a Citroën DS3-on láthattunk.

Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed

A Proceed csak fél centiméterrel hosszabb, mint a normál Ceed kombi, viszont több mint 4 centivel alacsonyabb, a 2,65 méteres tengelytáv és az 1,8 méteres szélesség megegyezik.

Alapáron ültetett sportfutóművel szerelik,

ezért a hasa egy centivel kerülne közelebb az aszfalthoz, de mivel a kerekek is nagyobbak rajta, a különbség végül csak fél centi lett. Kétféle felszereltséggel kapható a Proceed, az erősnek látszó GT Line csomag az 1,0 és az 1,4 literes benzines turbókkal, valamint az 1,6-os dízellel párosítható, a GT viszont kizárólag a 204 lóerős 1,6-os benzines turbóval.

Belül kicsit retró

Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed

Ugyanaz a műszerfal van ugyanis a Proceedben, mint bármelyik Ceedben, tehát viszonylag sok az olcsó, karcolódó műanyag a vezető környezetében, és

a digitális műszerekről is le kell mondani, amitől ódivatú a látvány.

Néhány aprósággal azért feldobták a belsőt, de a változások kimerülnek a zongoralakkos betétekben, a jobb oldaltartású ülésekben, a lapított aljú kormánykerékben, a fémpedálokban, az ülések és a kormány piros varrásában és a fémhatású küszöbborításokban. Ha a félmillió forintba kerülő hétfokozatú automatát megrendeli valaki, akkor fém váltófüleket is kap a kormány mögé.

A GT-hez jobb oldaltartású, Alcantara-kárpitozású ülések járnak, amelyek igen kényelmesek, és elég mélyre engedhetőek Fotó: Gulyás Péter

Az első ülések nincsenek alacsonyabban, mint a Ceedben, viszont a hátsók igen, hogy valamelyest kompenzálják az alacsonyabb karosszéria miatt lecsökkent fejteret, emiatt viszont a ki- és beszállás lett valamivel nehézkesebb.

Négy felnőtt azért kényelmesen elfér a Proceedben, mert a hátsó lábtér nem lett kisebb,

csak arra kell ügyelni, hogy a magasabbak előre üljenek. Már a 40-20-40 arányban dönthető hátsó ülések felosztásából is kikövetkeztethető, hogy a középső ülés nem teljes értékű, de a formázatlan ülőpárna is erre utal.

Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed
Kia Proceed

Kellemes meglepetés viszont az 594 literes csomagtartó,

amelynek mérete ugyan elmarad 31 literrel a normál kombiétól, viszont a jóval hosszabb Mercedes CLA Shooting Brake-re közel 90 litert ver.

A pakolást alacsony rakodóperem, számos padló alatti rekesz, hálók és a csúszkálást megakadályozó sínes rendező segíti, felárért elektromos mozgatású, láblendítéssel is nyitható hátsó ajtó is rendelhető (a Luxus csomag részeként). Összességében praktikusabb választás, mint a konszern másik résmodellje, a Hyundai i30 Fastback nevű ötajtós kupé.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ha kíváncsi, milyen vezetni a Proceedet!