A jogsértések visszaszorítása érdekében az Aegon és az ORFK figyelemfelhívó kampánysorozatot indít, humoros ismeretterjesztő videókkal és VR-technológiával.
A kutatás során a megkérdezettek közül – saját bevallásuk szerint –
tízből négyen rendszeresen használnak mobilt vezetés közben, és tízből nyolcan ismernek olyan sofőrt, aki kézben tartva rendszeresen használja a telefonját a volán mögött.
A jelenség a megkérdezett nők egyharmadára, míg a férfiak felére jellemző, és a városban élők között gyakoribb, mint a kistelepülésen élők körében.
Leginkább a budapesti férfiakra igaz, hogy vezetés közben telefont vesznek a kezükbe, közülük minden ötödik üzenetet vagy e-mailt ír, néz valamit a képernyőn, vagy posztol valamelyik közösségi oldalra. A döntő többségük telefonál (78%) és navigációs alkalmazást használ (59%).
Az üzenetküldés és a közösségimédia-használat kiemelkedő gyakorisággal fordul elő a 18-39 éves korosztályban,
míg a vezetés közbeni e-mailezés a 30-39 évesekre jellemző, elsősorban azokra, akik vidéki városokban élnek.
Kiderült továbbá, hogy a vezetés közbeni telefonhasználat kapcsán a magyarok nem tudják pontosan, mit engednek meg a hatályos jogszabályok. A megkérdezettek fele szerint például csupán a kézben tartott telefonon való beszélgetés tilos, pedig a törvény szerint járművezetés közben semmi olyat nem szabad a telefonnal tenni, amihez a sofőrnek a kezébe kell vennie azt.
Bár a válaszadók kétharmada szerint veszélyes mobilt használni vezetés közben, 24 százalékuk szerint a helyzettől függ, valóban kockázatos-e. Vagyis
összességében kilencven százalékot is meghaladja azoknak a száma, akik tisztában vannak a vezetés közbeni telefonozás veszélyeivel, de még így is a megkérdezettek csupán 7 százaléka állítja, nem tartja egyértelműen veszélyesnek, ha vezetés közben nyomkodja a mobilját.
Igaz – a felmérés szerint – csaknem mindenkinek (több mint 90 százalékuknak) lelkiismeret-furdalást okoz a vezetés közbeni telefonhasználat.
Az Aegon és az ORFK-OBB közös kampányában online videókkal, edukációs tartalmakkal és szórólapokkal hívják fel a figyelmet a jelenség veszélyeire. A kampány minden tartalmi eleme megjelenik ezen az oldalon is. Mivel a fiatal korosztály - amely különösen veszélyeztetett a jelenségben - jelentős online videófogyasztó, ezért az Aegon biztosító rövid videókat készített, amelyek humorral és tanulságokkal próbálnak meggyőzően érvelni.
A videókban két, a fiatalok által kedvelt humorista, Kovács András Péter és Janklovics Péter játssza el, hogy az okostelefon-használat milyen zavaró tud lenni vezetés közben. A videókat a közösségi médiában és az országos médiában is terjeszti az Aegon.
A felvilágosító akció további része egy speciális virtuális valóság (VR) alkalmazás,
amely azt mutatja meg, mennyiféle veszélyt képtelen elhárítani az ember, ha vezetés közben az okostelefonját is nyomogatja. A figyelemfelhívó VR-játékot az Aegon és az ORFK-OBB országos roadshow-ra viszi, hogy minél többen megismerhessék a vezetés közbeni telefonhasználat valós veszélyeit.