Szép és okos, csak főzni nem tud - Mercedes CLA menetpróba (2019)

Mercedes CLA menetpróba
hdr
Vágólapra másolva!
Elmúltak azok az idők, amikor csak az Opelt és a Suzukit lehetett magyar autóként emlegetni. Néhány éve az Audi mellett a világ legrégebbi legpatinásabb márkája, a Mercedes is jelen van hazánkban, olyannyira, hogy kizárólag itt gyártja kompakt négyajtós kupéját. A CLA most a második generációhoz ért, mi pedig kipróbáljuk, milyen vezetni és belakni a csúcstechnikás kezelőfelületű dizájnmodellt.
Vágólapra másolva!

Magyarország mind inkább autóipari központtá válik, egyre szaporodnak a gyártóüzemek. A rendszerváltás után az Opel és a Suzuki megjelenésével emberek százezrei cserélték le a szocialista vasakat Astrákra és Swiftekre, sokunknak ez jelentette az első nyugati autót. Azóta sok víz lefolyt a Dunán, és 2019-re oda jutottunk, hogy a három nagy német prémiummárka egyaránt komoly gyártóegységet üzemeltet itthon (a BMW egyelőre csak fog).

Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba

A Mercedes immár 7 éve indította el kecskeméti üzemét, kifejezetten a kompakt típusokra specializálódva.

Elsőként a B-osztály gördült le a gyártósorról,

melyet aztán a korábbi generációs CLA Coupé és ennek Shooting Brake nevű kombi kivitele követett. Időközben megújult a B-osztály, de ez már nem Kecskeméten készül, cserébe viszont a szintén új A-osztály termelésének egy része költözött ide.

Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba

Mellette szerencsére megmaradt a CLA is, ez a típus most a gyártó legújabb büszkesége, és ezt az újdonságot próbálhattuk ki a nemzetközi menetpróba keretein belül. Fricskának tűnhet, hogy éppen Münchenbe, a nagy rivális BMW főhadiszállásának városába szervezték az eseményt, de valójában semmilyen hátsó szándék nem volt mögötte.

A modellváltással összeálltak az arányok

Az új CLA továbbra is szedán (amit itt Coupé-nak hívnak) és kombi (Shooting Brake) karosszériával érhető el, de akárcsak a műszaki alapjául szolgáló A-osztály, kívül és belül egyaránt teljesen megújult.

Külsőleg a fő formajegyeket a jóval nagyobb CLS adta,

sok részletében hasonlít is a nagytestvéréhez, elsősorban az oldalsó és hátsó traktus. Ugyanakkor a kisebb méreteken kívül szemből végre könnyű megkülönböztetni őket.

Profilból látszik igazán, hogy ez igazi négyajtós kupé. Most először négyajtós limuzinként is kapható az A-osztály, kevésbé látványos, de olcsóbb házon belüli konkurenciaként Forrás: Ruschel Zoltán

Ez főleg a fényszórónak köszönhető, amelyben új, két részből álló LED-es menetfényt helyeztek el, ez a stíluselem a jövőbeli Mercedesek nagy részén is visszaköszön majd. Míg a korábbi generáció bizonyos szögekből esetlennek és aránytalannak tűnhetett, az új CLA-t bárhonnan nézzük, remekül fest. A hossz és a tengelytáv is növekedett, ami önmagában is pozitív hatással volt, ám még látványosabb, hogy a motorháztetőt is lejjebb tették 5 centiméterrel.

Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba

Az egyetlen síkba összedolgozott csomagtérfedél, lámpák és a lökhárító, a kupés tetőívre rímelő övvonal mind-mind hozzájárul az összhatáshoz. Mi több, az új formák nemcsak látványosabbak, hanem eközben

sikerült megőrizni a CLA rekordalacsony, 0,23-as légellenállási tényezőjét is,

ami a zajszint mellett természetesen a fogyasztásra is jótékonyan hat.

Fázom – szól a sofőr, és már indul is a fűtés

A beltérben már a Mercedes legújabb műszerfala fogad, az akár 10,25 colos, dupla kijelző megjelenésében és tudásában is szupermodern. Kiváló képminősége napsütésben sem vész kárba, bár a tükröződésen még csiszolhattak volna. Mindkét képernyőt sokrétűen állíthatjuk, és saját ízlésünk szerint szabályozhatjuk, hogy mit és milyen formában jelenítsenek meg. Ehhez hozzájön a szélvédőre vetítő head-up kijelző is, amelyet szintén paraméterezhetünk.

Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba
Mercedes CLA menetpróba

A látvány mögött lévő technika is a lehető legmodernebb, az A-osztályban debütált MBUX platform került az CLA-ba is.

Működik a „Hey Mercedes!" személyi asszisztens is,

bár egyelőre magyarul nem tud, de online információkon felül még az autó bizonyos funkcióit is vezérelhetjük vele, ráadásul nem kell konkrét parancsot adni - ha például annyit mondunk, hogy fázunk, akkor automatikusan megemeli a klímán beállított hőmérsékletet.

Megunhatatlan részlet a keret nélküli oldalablak, a szélzaj ennek ellenére nagy tempónál is mérsékelt Forrás: Ruschel Zoltán

A turbinára hasonlító légbeömlők és az este igazán látványos hangulatvilágítás igazi luxushangulatot teremt, ráadásul a minőség is közel hibátlan. Finom tapintású kárpitok, puha borítású, varrott műszerfal, lakkozatlan nyersfa vagy valódi alumínium díszbetétek váltják egymást a felületeken. Mindezek mellett furcsán hatott a kormány mögötti bajuszkapcsolók formára és fogásra is elég igénytelennek ható kialakítása.

Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!