Így megy apró benzinmotorral Európa kedvenc SUV-ja – Nissan Qashqai 1.3 DCT teszt

2019.05.11. 18:10

Több mint 12 éve van a piacon a szabadidő-autók legsikeresebb képviselője, amit megjelenése óta nem lehet letaszítani az eladási listák éléről. A Nissan Qashqai most új motorral igyekszik visszaverni az egyre növekvő konkurensek támadásait. Vajon mindez elég az élen maradáshoz?

A Qashqai sikerének egyik titka mindenképp a külsejében rejlik, amely nem megosztó és agresszív, mégis modern és robusztusFotó: Ruschel Zoltán

A Nissan bankot robbantott a 2007-ben bemutatkozó, Európában gyártott Qashqaijal. Hiába jelent meg 11 évvel később, mint a kategória alapítója, a RAV4, mégis ez a típus forgatta fel alapjaiban az európai újautó-piacot, mert a kompakt méreteket és a személyautós vezethetőséget enyhén terepjárós beütéssel és emelt futóművel kombinálta. A 2014-ben érkezett második nemzedék ott folytatta, ahol elődje abbahagyta, a mai napig a legkedveltebb crossovernek számít, pedig időközben a konkurensek száma a többszörösére nőtt.

Még a 2017-es facelift során újultak meg a fényszórók és a hátsó lámpák, valamint az első-hátsó lökhárítók és a hűtőmaszkFotó: Ruschel Zoltán

Kissé szerencsétlen ütemben érte a Qashqait az Euro 6.2 környezetvédelmi norma bevezetése, ezért a 2017-ben optikai jellegű ráncfelvarráson átesett autó nem sokkal később egy újabb frissítést kapott, amikor már lecserélték a motorpalettát is. A képeken látható tesztautó már a minden szempontból új verzió, ráadásul nemcsak a turbós benzinmotor új benne, hanem az automata váltó és az infotainment rendszer is. De haladjunk csak szép sorjában!

A belső szinte változatlan

Visszafogott, 4,4 méteres hosszához képest megfelelő a helykínálat a Qashqaiban, elöl és hátul normálisan el lehet férni, az ötödik utas betuszkolása helyett inkább használjuk a pohártartóval rendelkező könyöklőt. A tesztautóban meglévő feláras üvegtetőt a magasabbak fontolják meg, mivel a fejtérből értékes centiket vesz el. Sajnos hátul nincs szellőzőnyílás, illetve USB-t és 12V-os csatlakozót sem találunk. Tárolórekeszekből viszont jobb a helyzet, az első könyöklő alatt sok a hely, az itt lévő csatlakozóknak vezetékkivezető nyílást is hagytak.

Néhány apró részlet kicsit feldobja az elénk táruló unalmas látványt. Elsőnek ott az új kormány, amely lecsapott aljával, jó fogásával és szép dizájnjával szolgálja a sofőrtFotó: Ruschel Zoltán

Igazából egészen konzervatív, szinte már németes a műszerfal, csak az ott megszokott szögletes vonalak helyett itt inkább az ívek dominálnak. Nem lehet panasz a kényelmes, jó támaszt adó első ülésekre, amelyek a Tekna-felszereltség esetén elektromosan állíthatók és fűthetők, a deréktámasz sem hiányzik belőlük. Kicsit szokatlan, hogy a legalacsonyabb állásban is magasan ülünk, ami viszont javítja a kilátást, legalábbis előre és oldalra, mert hátrafele azért a masszív C-oszlopok sokat takarnak.

Egy Skoda Karoq csomagtere 111 literrel nagyobbFotó: Ruschel Zoltán

Ahol egyértelműen érződik a Qashqai kora, az a csomagtér: a 410 liter ebben a kategóriában kevés, bizonyos konkurensek akár 100-120 literrel többet kínálnak, és a rakodóperem is elég magas. A hátrányokat néhány praktikus megoldással igyekeznek ellensúlyozni, például kétrészes az álpadló, amit elválasztóként is lehet használni, vagy ha lehajtjuk a hátsó üléseket, akkor sík padlót kapunk a segítségükkel. Legalul a pótkerék lakik, azaz lakna, mert a Tekna esetében itt a prémium hangrendszer mélyládája terül el, mellé már csak defektjavító készlet jut.

Roppant kényelmesek a félbőr Tekna-ülések, a magas üléspozíció garantált velükFotó: Ruschel Zoltán

Csak egy benzinmotor van, de kétféle teljesítménnyel

Az igazi újdonságra a motorháztető alatt bukkanunk, hiszen a teljes motorpaletta megújult. A korábbi 1,2 és 1,6 literes turbós benzinesek helyét átvette a többek között a Mercedes A osztályból ismert (ilyen van a MOL Limo autókban is), közösen fejlesztett 1,33 literes, szintén turbós négyhengeres, ami 140 vagy 160 lóerővel kérhető. A dízelek közül az 1,5-ös újult meg, hogy megfeleljen az Euro 6.2 szabványnak (és még 5 lóerőt fel is szedett, így 115 lóerős), mellette pedig egy 1,7 literes, 150 lóerős gázolajos is kérhető a korábbi kétliteres helyett, akár automatikus összkerékhajtással is. Utóbbi a menetbiztonságot, és nem a siratófalak megmászását szolgálja, bár van Lock funkciója, ami fix 50-50 százalékra állítja a nyomatékelosztást a tengelyek között.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra!

Előző
  • 1
  • 2
Következő