Meg fog lepődni, milyen jó ára lett a Volkswagen forradalmi újdonságának

2019.05.08. 17:34

Az elektromos ID.3-at a gyártó legalább annyira korszakos jelentőségű modellnek szánja, mint amilyen a maga idejében az első Bogár és Golf volt. Már Magyarországon is előjegyezhető, először 80 darab jut majd nekünk.

Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Volkswagen

Május 8-án, szerdán indult el Európa 29 országában, köztük Magyarországon a Volkswagen ID.3 előértékesítése. A 170 lóerős villanyautó gyártása 2019 végén indul az egykor Trabantokat készítő zwickaui üzemben, az első példányokat 2020 áprilisában vehetik át a tulajdonosaik.

A 100 kW-os gyorstöltési lehetőséggel a Volkswagen szerint fél óra alatt 260 kilométernyi hatótávot lehet nyerniForrás: Volkswagen

A Volkswagen a bevezető 1ST kivitelért Németországban kevesebb mint 40 ezer eurót (13 millió forintot) kér, de ebben az egy éven át tartó ingyenes töltési lehetőség is benne van (legfeljebb 2000 kWh-ig). A bevezető változat a háromból a közepes méretű, 58 kWh-s akkumulátorral van szerelve, ami azt jelenti, hogy egy év alatt kb. 34-szer lehet majd ingyen feltölteni teljesen. Ezzel az akkuval az ötajtós, 4,1 méter hosszú kiskocsi 420 km-t tud megtenni egy töltéssel (WLTP).

Felépítésében és méretében leginkább a BMW i3-ra hasonlít: ez is farmotoros, hátsókerék-meghajtású és pontosan 170 lóerős, de kívül-belül nagyobb és jóval olcsóbbForrás: Volkswagen

Magyarországra 80 darab jut majda limitált szériás, 30 ezer darabos 1ST-ből, az előjegyzés a kocsira 320 ezer forintba kerül. Ez bármikor visszavonható jövő áprilisig, és akkor a pénzt is azonnal visszautalja a Volkswagen. Az 1ST változatokban alapfelszereltség lesz a 20 colos felni, a hangvezérlés és a navigáció, felárért intelligens fényszórót, üvegtetőt, kétszínű fényezést és kiterjesztett valósággal kombinált head-up displayt is lehet rendelni.

Csak 4,1 méter hosszú, de belül tágasabb, mint egy GolfForrás: Volkswagen

Már azt is bejelentették, hogy a csúcsváltozatba egy 77 kWh-s akku kerül, ami 550 km-es hatótávot biztosít majd. Nálunk azonban vélhetően az alapverzió számíthat majd népszerűségre, ami 45 kWh-s akkuval és 330 km-es hatótávval bír, és Németországban kevesebb, mint 30 ezer euróba fog kerülni. Ez forintra átváltva kb. 9,7 milliót jelent, de ebből még lejön majd az 1,5 milliós állami támogatás, vagyis az ID.3-at vélhetően kb. 8,2 millió forintért lehet majd megvenni egy év múlva.

Összehasonlításképp, a valamivel nagyobb karosszériájú, de csak 150 lóerős és 270 km hatótávú, 40 kWh-s akkuval szerelt Nissan Leaf az állami támogatással 9,9 millió forintba kerül.

Kívül kicsi, belül nagy

A 4,1 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,53 méter magas ID.3 körülbelül 15 centivel rövidebb, de 1-gyel szélesebb és 8-cal magasabb a jelenlegi Golfnál, a helykínálata állítólag a Passatét közelíti majd a jó helykihasználásnak köszönhetően. A vadonatúj, moduláris MEB platformra épül, később ezt kapja meg a Volkswagen-konszern valamennyi villanyautója a kicsiktől a nagyokig.

A nagy, 20 colos kerekeknek kicsi a gördülési ellenállásaForrás: Volkswagen

Legyünk büszkék rá, hogy a korszakos jelentőségű villanyautó tanulmányváltozatának karosszériáját két magyar formatervező, Fogarasi-Benkő László és Száz Ákos közösen tervezte meg Wolfsburgban 2015-16-ban, a kocsit a 2016-os Párizsi Autószalonon állították ki először.

A két magyar dizájner a koncepcióautó mellett a 2016-os Párizsi Autószalonon, balra Száz, jobbra Fogarasi-BenkőFotó: Gulyás Péter

Az ID.3 különlegességei lesznek az emberi szem mozgását utánzó IQ.Light nevű LED-fényszórók, amelyek mindig az autó pillanatnyi állapotát tükrözik. Parkolás közben a fényszóró grafikája egy zárt szemet utánoz majd, induláskor a „szemek” kinyílnak, menet közben a VW emblémák fehéren, a küszöbök és a lökhárítók alsó élei kéken világítanak majd. Töltés közben a fényszórók pulzálásba kezdenek, ami az energiaáramlást hivatott szimbolizálni.

A navigáció és a hangvezérlés szériaForrás: Volkswagen

Az ötajtós, ferdehátú ID.3 csak az első modellje lesz a Volkswagen új elektromos modellcsaládjának. Lesz még egy egyterű, egy szabadidő-autó, egy mikrobusz/furgon és egy limuzin is, az önvezető technológia is ezekben a modellekben debütál 2025-ben. A gyár célja, hogy 2020-ban már 100 ezer ID.3-at autót adjon el Európában, a következő 10 évben pedig összesen 10 milliót adnának el a modellcsalád autóiból világszerte.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK