Horvát segítséggel készül a Hyundai-Kia rejtélyes sportkocsija

Hyundai
Vágólapra másolva!
Hatalmas összeget fektet be az elektromos hiperautókat gyártó Rimac-ba a koreai konszern.
Vágólapra másolva!
Hyundai RM16, a 2016-os középmotoros tanulmány Forrás: Hyundai

A Hyundai és leányvállalata a Kia

80 millió eurót (26 milliárd forintot) invesztál

a Rimac elektromos autókat gyártó vállalatba - jelentette be kedden a Hyundai a Rimac horvátországi székhelyén.

Ebből az összegből 64 millió eurót a Hyundai, 16-ot a Kia biztosít az üzlethez. A dél-koreai gyártó ugyanis stratégiai megállapodást kötött a 2009-ben alapított horvát céggel nagyteljesítményű elektromos és hidrogén üzemanyagcellás sportautók közös fejlesztéséről.

Mate Rimac és Chung Euisun, a Hyundai elnökhelyettese Forrás: Hyundai

Első közös villanyautójuk

alapjául a Hyundai készülőben lévő rejtélyes N modellje szolgálna,

amely a pletykák szerint egy benzines-elektromos hajtású, középmotoros sportautó. 2015-ben és 2016-ben a vállalat már két középmotoros tanulmányt is bemutatott, amelyekhez a Veloster karosszériája adta az alapokat.

Hyundai RM16 Concept Forrás: Hyundai

A Hyundai N sportrészlegének csúcsmodelljének szánt új villanyautó

prototípusát 2020-ban tervezik bemutatni,

és vélhetően nem sokkal később egy még ismeretlen, üzemanyagcellás kocsi prototípusa is elkészülhet. Később mindkettőt gyártani is fogják.

"A Rimac a nagyteljesítményű elektromos autók fejlesztése terén elért eredményeinek és széleskörű autóipari kapcsolatrendszerének köszönhetően ideális együttműködő partner a számunkra" - jelentette ki Chung Euisun, a Hyundai alelnöke.

Jó reklám lenne a hidrogénautóknak

A Hyundai a hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánc fejlesztésében ért el eredményeket.

A koreai cég hamarosan évi 700 ezer üzemanyagcellás autót kíván gyártani,

amihez jó reklámot jelentene egy kis sorozatban készülő üzemanyagcellás sportkocsi.

A tavalyi Genfi Autószalonon bemutatott elektromos Rimac C_Two 1888 lóerős, és 1,85 másodperc alatt gyorsul fel százra. Ennek a kocsinak az elektromos hajtása dolgozik a Pininfarina Battista hipersportautóban is Forrás: Rimac

"Olyan nagyteljesítményű autókat kívánunk építeni, amelyek nem csak gyorsak, de a legmesszebbmenőkig megfelelnek ügyfeleink "álomautóról" alkotott elképzeléseinek is" - jelentette ki Thomas Schemera, a Hyundai termelési igazgatója.

A Porsche tavaly vásárolt 10 százaléknyi tulajdonrészt a Rimac-ban, de arról nincs hír, hogy a Hyundai-Kia is mekkora részvénycsomagot kap a 80 millió euróért cserébe.