Nem fogja elhinni, mekkora az új McLaren csomagtartója

2019.05.16. 15:33

A GT a cég valaha volt legpraktikusabb autója, de azért a sebessége sem rossz.

A 4,68 méter hosszú és 2,09 méter széles GT a valaha volt legnagyobb utcai McLaren. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: McLaren

Az új McLaren nem a hiper- vagy a szupersportautók táborát gyarapítja, hanem a nagy túrakupékét, ugyanis arra tervezték, hogy két személy kényelmesen és gyorsan szeljen át vele kontinenseket, a csomagjaikkal együtt. Az Aston Marton DB11 és a Bentley Continental GT új vetélytársáról azt állítja a gyártója, hogy könnyebb és gyorsabb minden más, ma piacon lévő gran turismónál.

Elöl 20, hátul 21 colosak a felnik, a középmotoros elrendezés szokatlan egy gran tourertőlForrás: McLaren

Ugyanarra a szénszálas MonoCell II-T vázra épül a GT, mint a többi McLaren, azzal a különbséggel, hogy a hátsó részt átdolgozták, hogy méretes csomagtartót alakíthassanak ki benne. Hátul 420, elöl 150 literes a poggyásztér, a kalaptartóra még két 185 centis síléc vagy egy komplett golftáska is gond nélkül befér, ami azért nem általános a középmotoros sportkocsik között.

Valamivel konzervatívabb a formája, mint a többi McLarennekForrás: McLaren

Nemcsak a csomagtartó kialakításával, hanem a zajkomfort és a rugózás finomításával is felkészítették a GT-t a hosszú távú utazásokra, ezenkívül puhábbra cserélték a motortartó bakokat, és a kilátást is javították a C-oszlopba vájt apró ablakok segítségével. A felfelé nyíló, extravagáns ajtókról azért nem mondtak le, ez már McLaren-védjegynek számít.

Puritán luxus fogadja az utasokat, a funkció nélküli, öncélú megoldásokat kerültékForrás: McLaren

A belső térben a wokingi gyártó célszerűségre törekvő hozzáállása a legmagasabb szintű luxussal keveredik, ami az anyagválasztáson (világelsőként kasmír kárpitozás is kérhető) és a formákon is tükröződik. Kényelemre optimalizált, de azért megfelelő oldaltartást is adó, elektromos mozgatású üléseket terveztek a GT számára, a klímavezérlés az infotainment rendszer képernyőjére költözött.

Extraként gombnyomásra elsötétíthető, elektrokromatikus üvegtető is rendelhető, korábban a Mercedes SLK-hoz volt ilyenForrás: McLaren

A meghajtásról a McLaren bevált, négyliteres biturbó V8-as motorja gondoskodik, ami a GT-ben 620 lóerőt és 630 Nm-t ad le egy hétfokozatú dupla kuplungos váltón keresztül a hátsó kerekekre. Rajtprogrammal 3,2 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára a GT, a végsebessége 326 km/óra, mindkettő a legjobb érték a kategóriában.

A trükkös, elektronikusan vezérelt, proaktív lengéscsillapítási rendszer agya szenzorokkal figyeli a GT előtti utat, és két ezredmásodperc alatt a burkolat minőségéhez hangolja a gátlók keménységét. Jó szokás szerint megmaradtak a jó visszajelzéseket adó hidraulikus kormányszervónál, de a kis sebességnél adott rásegítést nagyobbra állították a többi McLarenhez képest, és a karbon-kerámia fékrendszert is úgy hangolták, hogy akár városi forgalomban is finoman lehessen adagolni.

Az ülések már látványra is kényelmesekForrás: McLaren

Nagy-Britanniában 163 ezer fontos, azaz 60,7 millió forintos alapárat határoztak meg a GT számára, az első példányokat még év vége előtt átvehetik a boldog tulajdonosaik.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK