Súlyosabb lehet a Daimler dízelbotránya, a hűtőfolyadékkal is trükközhettek

Vágólapra másolva!
A korábban jelzettnél több Daimler modellt érinthet a dízelmotorok károsanyag-kibocsátási értékeit manipuláló szoftverfunkcióval szemben felmerült gyanú a Bild am Sonntag lap jelentése szerint.
Vágólapra másolva!

A lapjelentés alapján a szóban forgó motorvezérlő szoftverfunkció

a hűtőfolyadék hőmérsékletét szabályozza azzal a céllal, hogy a motor nitrogén-oxid-kibocsátása mérőpadon ne haladja meg a megszabott határértékeket, forgalmi körülmények között azonban ezt már nem teszi.

A lap értesülése szerint a szóban forgó szoftverfunkciót nemcsak a Mercedes GLK terepjáró modellekbe, hanem a Mercedes C-, E- és S-osztály modelljeibe is beépítették.

A Mercedes GLK modell motorvezérlő szoftverébe beépített funkció ténye és az emiatt folyamatban lévő hatósági vizsgálat az idén áprilisban vált médiajelentéseknek köszönhetően ismertté. A német szövetségi közlekedési minisztérium akkor közölte, hogy a vizsgálat 2018 ősze óta tart, és annak lezárásáig nem hoznak nyilvánosságra részleteket.

A Daimler közleménye szerint a szoftverfunkciót saját maga jelentette be a Kraftfahrt-Bundesamtnál (KBA) és együttműködik a hatósággal a folyamatban lévő vizsgálatban.

A funkciót a Daimler egyébként nem tekinti illegálisnak.

A meghallgatások még tartanak, ezért minden esetleges visszahívási akcióról vagy az érintett modellek számáról tett kijelentés "puszta spekuláció".