Végre kiderült, hogy milyen erős a Mazda forradalmi benzinmotorja

2019.06.05. 17:27

A benzines Skyactiv-X világelsőként gyertya által vezérelt kompressziós gyújtással működik.

A ferdehátú Mazda3 Skyactiv-X-hez négykerék-meghajtást is lehet kérni, automata váltóval isFotó: Csudai Sándor - Origo

A Mazda ma közzé tette forradalmian új benzinmotorjának, a Skyactiv-X-nek a technikai adatait, mely elsőként az új Mazda3-ban lesz elérhető, idén ősztől.

A kétliteres, négyhengeres, gyertya által vezérelt kompressziós gyújtású benzinmotor az első sorozatgyártású erőforrás, mely egyesíti a benzin- és dízelmotorok előnyeit. Tavaly részletesen ismertettük a működési elvét ebben a cikkben, amikor az első prototípusokat vezethettük.

Ugyan a Mazdának van kicsit erősebb szívó kétliterese az MX-5-ben, de a Skyactiv-X sokkal takarékosabb annálForrás: Mazda

A Skyactiv-X teljesítménye 180 lóerő 6000-es fordulatszámnál, nyomatéka 224 Nm 3000-es fordulatszámnál. A fronthajtású, 16 colos kerekű, kézi váltós szedán átlagfogyasztása mindössze 5,4 liter (WLTP), de az automata, összkerekes, 18 colos kerekű ferdehátúé sem éri el a 7 litert.

Alapfelszereltség a lágy (mild) hibrid technológia: 24V-s rendszer csökkenti a fogyasztást azáltal, hogy a fékezésből visszanyert energiát egy villanymotoron keresztül a benzinmotor támogatására használja.

Az új Mazda3 Skyactiv-X négy-és ötajtós karosszériával, hatsebességes kézi, vagy automata váltóval rendelhető, a ferdehátúhoz felárért négykerék-meghajtást is lehet kérni.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK