Az Opel némileg szokatlan módon az új, hatodik generációs Corsa statikus sajtóbemutatójára csak a tisztán elektromos változatot, a Corsa-e-t hozta el,
a benzines- és dízelmotoros változatok csak pár hét múlva debütálnak.
Persze tudjuk, hogy a rekordsebességgel, mindössze két év alatt kifejlesztett újdonság az új Peugeot 208 technikájára épül, ezért kitalálható, hogy a normál Corsák a francia kisautó 1,2 literes PureTech benzinmotorjait és az 1,5 literes BlueHDi dízelét kapják, 75-130 lóerő közötti teljesítménnyel.
De most térjünk vissza az elektromos változathoz, ami az
Opel szerint végre demokratizálhatja a villanyautózást.
Ezzel arra utalnak, hogy viszonylag elérhető áron (de még így is egy átlagos kisautó árának duplájáért) kínálnak egy nagy hatótávolságú, jól felszerelt, kellően erős és kisebb fenntartásokkal akár családi használatra is alkalmas villanyautót – ilyen pedig még nem volt a piacon.
A száraz tények: a Corsa-e 136 lóerőt, 8,1 másodperces 0-100-as gyorsulást, 50 kWh-s akkumulátort és 330 km-es hatótávot (WLTP) és természetesen parkolási kedvezményekre jogosító zöld rendszámot kínál
7,74 millió forintért,
ha az elektromos autókra járó 1,5 milliós állami támogatást levonjuk az alapárából.
És nem fapados a felszereltsége sem, hiszen az automata klímaberendezés, az elektromos kézifék, a kulcs nélküli bejutás, a táblafelismerő, az intelligens (sebességkorlátozásnál automatikus lassításra képes) tempomat, valamint sávtartó asszisztens is benne van az alapárban, no meg természetesen az automata erőátvitel (váltó nincs).
Hétmillió forint környékén eddig csak kis hatótávolságú, szűk és viszonylag gyenge villanyautókat lehetett venni (Volkswagen e-Up!, Smart EQ Forfour),
a Nissan két kategóriával nagyobb Leafje pedig 9,99 milliótól indul, és csak 270 km-es hatótávot kínál.
Méretben és árban a Renault Zoé van legközelebb a Corsához, de a francia villanyautó már hétéves modell, ráadásul gyengébb és lassabb a németnél, és a hatótávja is 10 százalékkal kisebb. A 110 lóerős Zoét eddig 8,6 millió forintért kínálták, de a Corsa érkezése előtt levitték az árát 7,85 millióra.
A mai trendeknek megfelelően az új Corsa is
csak ötajtós karosszériával készül majd,
a 4,06 méteres hossz és a szélesség csak minimálisan változott. Viszont a tető közel 5 centivel van alacsonyabban, és a tömegközéppont is mélyebbre került – különösen az elektromos változatban, ami a padlóban hordja a nehéz akkumulátorát.
Megjelenésben nem lesz nagy különbség az elektromos és a normál Corsák között,
csak az eltérő felnik és az enyhén módosított hűtőmaszk árulhatja el, hogy melyiket is látjuk. Még a töltőkábel-csatlakozó is ott van az elektromoson, ahol a normál változatokban a tanknyílás, ezért az sem buktatja le. Egyelőre még titkos a csomagtartó mérete, csak annyi biztos, hogy a villanyautóé nem lesz kisebb.
A vezetőülés 28 milliméterrel került lejjebb,
ami a be- és kiszállást biztosan megnehezíti, cserébe a vezető jobban érzi majd az autó mozgását kanyarban, bár ez egy városi kisautónál nem fontos szempont. Három üzemmód, a Normál, az Eco és a Sport közül lehet választani, a választás jelentősen befolyásolja a hatótávot és a motorfékhatás erősségét a visszatöltés függvényében.
Hiába franciák az alapok, a külső és a belső is Opel-fejlesztés, a kabinban csak a nyolcfokozatú váltó előválasztó karja árulja el a PSA-rokonságot. A képek alapján a minőség és a dizájn belül is jónak tűnik, de a bemutatón
még nem ülhettünk bele az egyetlen kiállított autóba,
és bele sem tudtunk nézni a sötétített üvegek miatt, valószínűleg még dolgoznak a kabin végleges változatán.
Az új Peugeot 208-ban viszont ültem a Genfi Autószalonon, és ez alapján arra tippelek, hogy az új Corsa kicsit szűkebb lesz a tágas elődjénél, de négy felnőtt azért elfér majd benne.
Annyi biztos, hogy a jobban felszerelt változatokban digitális műszerfal és 10 colos központi érintőképernyő lesz,
az olcsóbb változatokban azonban meg kell elégedni az analóg műszerekkel és a 7 colos érintőképernyővel.
A táblafelismerő új kamerája több információt gyűjt be, például LED-falak kijelzésekről is tájékoztat.
Az Opel mindig nagy hangsúlyt fektetett a világítástechnikára, ami új Corsa esetében sincs másképp. Ez az első kisautó, amit korszerű
Mátrix LED-fényszóróval is fel lehet szerelni,
pár éve ez a technológia csak a drága Audikhoz volt elérhető. Összesen nyolc fénydiódát vezérel a szélvédőbe épített, nagyfelbontású, legújabb generációs frontkamera; a fénykéve automatikusan és folyamatosan alkalmazkodik a mindenkori közlekedési helyzethez, illetve környezethez, a többi közlekedőt kitakarja a vezérlés a távfény kévéjéből.
Az új Opel Corsa-e kiszállítása 2020 tavaszán kezdődik, a benzines és dízelmotoros változatok valamivel hamarabb lesznek elérhetőek. Az elektromoshoz 2020-ban, a forgalmazás induló évében a First Edition felszereltség is választható lesz, ami 9,99 millió forintért az alapfelszereltségen felül még digitális műszerfalat, LED-fényszórókat, 17 colos könnyűfém felniket és 11 kW-os, három fázisú gyorstöltőt is ad.
A villámos márka elektromos átállása nem a Corsával kezdődik, hiszen az Ampera és az Ampera-e már eddig is létezett, a Grandland X-ből pedig mostantól rendelhető a zöld rendszámos, 300 lóerős konnektoros hibrid. 2020-ban két további teljesen elektromos hajtású Opel csatlakozik hozzájuk – az Opel Mokka X utóda és a Vivaro.
Két év sem kellett a kifejlesztéséhez
A Corsa végleges verziójának kifejlesztése szűk két évet vett igénybe, ami rekord az autóiparban. Lényegében akkor kezdődött a munka, amikor a francia PSA konszern 2017-ben megvásárolta az Opelt, persze néhány dolgot biztosan fel tudtak használni az eredeti hatodik generációs Corsa terveiből, amely még a régi General Motors architektúrára épült.
Az áttervezésre azért volt szükség, mert a Corsát a GM platform helyett a PSA saját padlólemezére kellett átültetni, arra, amit a DS 3 Crossback és az új Peugeot 208 is használ. A PSA ugyanis nem akart licencdíjat fizetni az amerikaiaknak, mert az a célja, hogy 2020-ra ismét nyereségessé tegye az Opelt.