Itt egy új villanyautó, ami kedvező árával már versenyképes– Opel Corsa F bemutató

2019.06.06. 19:04

Elektromos változatban néztük meg az új Opel Corsát, de lesz benzin- és dízelmotoros is belőle.

Az Opel Corsa igazi bestseller, 1982-es premierje óta több mint 13,6 millió készült az első öt nemzedékből. Kattintson a képre, galéria nyílik!Fotó: Gulyás Péter

Az Opel némileg szokatlan módon az új, hatodik generációs Corsa statikus sajtóbemutatójára csak a tisztán elektromos változatot, a Corsa-e-t hozta el, a benzines- és dízelmotoros változatok csak pár hét múlva debütálnak. Persze tudjuk, hogy a rekordsebességgel, mindössze két év alatt kifejlesztett újdonság az új Peugeot 208 technikájára épül, ezért kitalálható, hogy a normál Corsák a francia kisautó 1,2 literes PureTech benzinmotorjait és az 1,5 literes BlueHDi dízelét kapják, 75-130 lóerő közötti teljesítménnyel.

A viszonylag alacsony karosszéria a tömeget és a légellenállást is csökkenti. Alapfelszereltséggel és alap benzinmotorral mindössze 980 kilót nyom majd, ami 108 kilóval kevesebb, mint az előd tömegeFotó: Gulyás Péter

De most térjünk vissza az elektromos változathoz, ami az Opel szerint végre demokratizálhatja a villanyautózást. Ezzel arra utalnak, hogy viszonylag elérhető áron (de még így is egy átlagos kisautó árának duplájáért) kínálnak egy nagy hatótávolságú, jól felszerelt, kellően erős és kisebb fenntartásokkal akár családi használatra is alkalmas villanyautót – ilyen pedig még nem volt a piacon.

Jelenleg nincs vetélytársa

A száraz tények: a Corsa-e 136 lóerőt, 8,1 másodperces 0-100-as gyorsulást, 50 kWh-s akkumulátort és 330 km-es hatótávot (WLTP) és természetesen parkolási kedvezményekre jogosító zöld rendszámot kínál 7,74 millió forintért, ha az elektromos autókra járó 1,5 milliós állami támogatást levonjuk az alapárából.

Az akkumulátorára 8 év vagy 160 000 km, magára az autóra pedig 5 év vagy 100 000 kilométer a garanciaFotó: Gulyás Péter

És nem fapados a felszereltsége sem, hiszen az automata klímaberendezés, az elektromos kézifék, a kulcs nélküli bejutás, a táblafelismerő, az intelligens (sebességkorlátozásnál automatikus lassításra képes) tempomat, valamint sávtartó asszisztens is benne van az alapárban, no meg természetesen az automata erőátvitel (váltó nincs).

A padlóban hordja az 50 kWh-s akkumulátort, a villanymotor elöl hajtForrás: Opel

Hétmillió forint környékén eddig csak kis hatótávolságú, szűk és viszonylag gyenge villanyautókat lehetett venni (Volkswagen e-Up!, Smart EQ Forfour), a Nissan két kategóriával nagyobb Leafje pedig 9,99 milliótól indul, és csak 270 km-es hatótávot kínál.

30 perc alatt lehet gyorstöltéssel 80 százalékig feltölteni. Egyébként mindenféle módon tölthető: háztartási konnektorról, faliszekrényről vagy gyorstöltővel isForrás: Opel

Méretben és árban a Renault Zoé van legközelebb a Corsához, de a francia villanyautó már hétéves modell, ráadásul gyengébb és lassabb a németnél, és a hatótávja is 10 százalékkal kisebb. A 110 lóerős Zoét eddig 8,6 millió forintért kínálták, de a Corsa érkezése előtt levitték az árát 7,85 millióra.

Mi tud még az új Corsa?

A mai trendeknek megfelelően az új Corsa is csak ötajtós karosszériával készül majd, a 4,06 méteres hossz és a szélesség csak minimálisan változott. Viszont a tető közel 5 centivel van alacsonyabban, és a tömegközéppont is mélyebbre került – különösen az elektromos változatban, ami a padlóban hordja a nehéz akkumulátorát.

A Corsa-e-ben CCS-csatlakozót rejt tank-betöltőnyílás helyett a fedélForrás: Opel

Megjelenésben nem lesz nagy különbség az elektromos és a normál Corsák között, csak az eltérő felnik és az enyhén módosított hűtőmaszk árulhatja el, hogy melyiket is látjuk. Még a töltőkábel-csatlakozó is ott van az elektromoson, ahol a normál változatokban a tanknyílás, ezért az sem buktatja le. Egyelőre még titkos a csomagtartó mérete, csak annyi biztos, hogy a villanyautóé nem lesz kisebb.

Remekül sikerült a dizájn, a lámpák LED-csíkja jellegzetesen opelesFotó: Gulyás Péter

A vezetőülés 28 milliméterrel került lejjebb, ami a be- és kiszállást biztosan megnehezíti, cserébe a vezető jobban érzi majd az autó mozgását kanyarban, bár ez egy városi kisautónál nem fontos szempont. Három üzemmód, a Normál, az Eco és a Sport közül lehet választani, a választás jelentősen befolyásolja a hatótávot és a motorfékhatás erősségét a visszatöltés függvényében.

Milyen belül?

Hiába franciák az alapok, a külső és a belső is Opel-fejlesztés, a kabinban csak a nyolcfokozatú váltó előválasztó karja árulja el a PSA-rokonságot. A képek alapján a minőség és a dizájn belül is jónak tűnik, de a bemutatón még nem ülhettünk bele az egyetlen kiállított autóba, és bele sem tudtunk nézni a sötétített üvegek miatt, valószínűleg még dolgoznak a kabin végleges változatán.

Az automata váltó előválasztóját leszámítva nem nagyon látni PSA-alkatrészeket. Van saját klímapanel, nem a menüből kell állítani, mint a francia testvérmodellekenForrás: Opel

Az új Peugeot 208-ban viszont ültem a Genfi Autószalonon, és ez alapján arra tippelek, hogy az új Corsa kicsit szűkebb lesz a tágas elődjénél, de négy felnőtt azért elfér majd benne.

10 colos érintőképernyőt kapnak a jobban felszerelt változatok, online navigációval és képernyőtükrözésselForrás: Opel

Annyi biztos, hogy a jobban felszerelt változatokban digitális műszerfal és 10 colos központi érintőképernyő lesz, az olcsóbb változatokban azonban meg kell elégedni az analóg műszerekkel és a 7 colos érintőképernyővel. A táblafelismerő új kamerája több információt gyűjt be, például LED-falak kijelzésekről is tájékoztat.

A kiskategóriában elsőként a Corsához lesz rendelhető intelligens Mátrix LED-fényszóróForrás: Opel

Az Opel mindig nagy hangsúlyt fektetett a világítástechnikára, ami új Corsa esetében sincs másképp. Ez az első kisautó, amit korszerű Mátrix LED-fényszóróval is fel lehet szerelni, pár éve ez a technológia csak a drága Audikhoz volt elérhető. Összesen nyolc fénydiódát vezérel a szélvédőbe épített, nagyfelbontású, legújabb generációs frontkamera; a fénykéve automatikusan és folyamatosan alkalmazkodik a mindenkori közlekedési helyzethez, illetve környezethez, a többi közlekedőt kitakarja a vezérlés a távfény kévéjéből.

Mikor lehet megvenni?

Az új Opel Corsa-e kiszállítása 2020 tavaszán kezdődik, a benzines és dízelmotoros változatok valamivel hamarabb lesznek elérhetőek. Az elektromoshoz 2020-ban, a forgalmazás induló évében a First Edition felszereltség is választható lesz, ami 9,99 millió forintért az alapfelszereltségen felül még digitális műszerfalat, LED-fényszórókat, 17 colos könnyűfém felniket és 11 kW-os, három fázisú gyorstöltőt is ad.

Mark Adams dizájnigazgató, Michael Lohscheller vezérigazgató és Christian Müller vezető tervező a Corsa-e mellettForrás: Opel

A villámos márka elektromos átállása nem a Corsával kezdődik, hiszen az Ampera és az Ampera-e már eddig is létezett, a Grandland X-ből pedig mostantól rendelhető a zöld rendszámos, 300 lóerős konnektoros hibrid. 2020-ban két további teljesen elektromos hajtású Opel csatlakozik hozzájuk – az Opel Mokka X utóda és a Vivaro. 

Két év sem kellett a kifejlesztéséhez

A Corsa végleges verziójának kifejlesztése szűk két évet vett igénybe, ami rekord az autóiparban. Lényegében akkor kezdődött a munka, amikor a francia PSA konszern 2017-ben megvásárolta az Opelt, persze néhány dolgot biztosan fel tudtak használni az eredeti hatodik generációs Corsa terveiből, amely még a régi General Motors architektúrára épült.

Az áttervezésre azért volt szükség, mert a Corsát a GM platform helyett a PSA saját padlólemezére kellett átültetni, arra, amit a DS 3 Crossback és az új Peugeot 208 is használ. A PSA ugyanis nem akart licencdíjat fizetni az amerikaiaknak, mert az a célja, hogy 2020-ra ismét nyereségessé tegye az Opelt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK