Ez a legolcsóbb Mercedes, amire fel lehet venni a nagycsaládos támogatást

2019.06.13. 16:42

Bemutatkozott a hét üléssel is rendelhető, Mexikóban készülő GLB.

A legerősebb motorral 6,9 másodperc alatt ugrik 100-ra. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Daimler AG

Az A- és B-osztály, valamint a CLA rokona az új kompakt méretű szabadidő-autó, mivel azokhoz hasonlóan az MFA II platformra épül. A 4,63 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,66 méter magas GLB 2 centivel rövidebb, 5-tel keskenyebb, de 2-vel magasabb, mint a nemrég frissített, ötüléses GLC SUV. Vagyis kisebb nála, ennek ellenére a Mercedes tervezőinek sikerült valahogy hét ülést beleszuszakolni, persze csak akkor, ha a vevők kifizetik érte a felárat.

Szögletes és magas, az arányai a G-osztályra emlékeztetnekForrás: Daimler AG

A leghátul ülő két utasnak is jár USB-C csatlakozó, pohártartó és oldallégzsák, persze valamivel kevesebb hely jut nekik, mint az első két sorban ülő társaiknak. A Mercedes szerint azért annyira nem vészes a helykínálat leghátul, mert 1,68 méteres utasok még elférnek, a beszállást pedig előrebillenő középső ülések segítik.

Extrém hosszú a 2,83 méteres tengelytáv, hiszen még a tágas B-osztályé is 10 centivel rövidebbForrás: Daimler AG

Ha nincs szükség a harmadik üléssorra, akkor természetesen a padlóba lehet hajtogatni. A hétüléseshez alapból jár, az ötüléseshez külön lehet megrendelni a sínen tologatható hátsó üléseket, amelyek egy 14 centi hosszú sínen mozognak.

A szélesvásznú digitális műszerfal a GLB-ben is látványos, de a kerek, megvilágított légbeömlők is jól mutatnakForrás: Daimler AG

Az ötüléses verzió csomagtere 560 literes, ami 30-cal több az Audi Q3, és 55-tel a BMW X1 csomagtartójának méreténél, lehajtott ülésekkel pedig 1755 liter fér be a GLB-be. Nemcsak a csomagtartó, hanem az első fej- és a hátsó lábtér is a prémium kompakt kategória legnagyobbja.  A jó helykihasználás elsősorban a szögletes és magas karosszéria, valamint a nagyon hosszú, 2,83 méteres tengelytáv érdeme.

Kézi váltó egyik motorhoz sincsForrás: Daimler AG

A GLB is megkapja a CLA-hoz hasonlóan az MBUX fedélzeti menürendszer legfrissebb, gesztusvezérlésre is képes  változatát, és a két szélesvásznú digitális kijelzőt. Viszont a műszerfal többi része kicsit eltér a többi kompakt Merciétől, mert a jobb oldali utassal szemben megjelent egy elegáns, polírozott fémcső, ami rímel az ajtók hasonló kapaszkodójára.

A kék hangulatvilágítás és a polírozott fémbetét sokat dob a látványonForrás: Daimler AG

A motorpaletta két benzinmotorból és egy kétféle teljesítménnyel kínált kétliteres dízelmotorból áll, mindegyik négyhengeres. Az 1,33 literes benzines 163, a kétliteres 224 lóerős, a gyengébb dízel 150, az erősebb 190 lovat tudhat magáénak.  Csak ez utóbbihoz jár alapáron összkerékhajtás (de a gyengébb dízelhez is elérhető), a többi motor elöl hajt.

Feláras a hét ülés, de az állami támogatás miatt a háromgyerekeseknek meg fogja érniForrás: Daimler AG

Terepcsomag is jár az összkerekes GLB-hez,  de ne gondoljanak komoly dolgokra, csak a szélesebb fénykévét terítő fényszóró és a terep üzemmód jelenti a különbséget. Utóbbi kicsit áthangolja az ABS és a többi elektronikus menetrendszer működését, és a tengelyek közi nyomatékelosztást 80:20-ról 50:50-re változtatja. Felező, alsó védőlemez, differenciálzár nincs, mint ahogy váltó sem, a kis benzines hét-, a többi motor nyolcfokozatú dupla kuplungos automatának továbbítja az erejét.

A Mexikóban készülő GLB év végétől lesz megvásárolható Európában.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK