Elektromos autó, ami alig fogyaszt benzint - Honda CR-V Hybrid AWD teszt

2019.06.17. 18:29

A Honda gondolt egy merészet, és a dízelmotor helyett valami egész mást talált ki a takarékosságra vágyó CR-V-vásárlóknak.

Kívülről nem lehet megkülönböztetni a hibridet a sima benzinestől. Kattintson a képre, galéria nyílik!Fotó: Ruschel Zoltán

Ki gondolná, hogy a Honda már 1995 óta jelen van a szabadidő-autók piacán? Ekkor jelent meg ugyanis az első generációs CR-V, és egyike a legelső ilyen jellegű autóknak. A képeken látható tesztautó már az ötödik generációt képviseli, és nemrég turbós benzines motorral már bizonyíthatta képességeit. Időközben a Honda is kezd felhagyni a dízelmotorokkal (pedig az 1,6-osból már 160 lóerőt is kihoztak) így a CR-V-ből sem készül már ilyen az európai piacra. Cserébe az egyre népszerűbb benzines hibrid hajtásmód felé fordultak; valószínűleg megirigyelték a Toyota sikereit, és a flottakibocsátást is lejjebb akarják szorítani a 2021-re beígért EU-s büntetések miatt.

Oldalról a csinos, 18 hüvelykes felnik és az ezzel együtt ballonos gumik mellett a leghátsó ablaknál felhúzott övvonal ragadja meg az ember tekintetétFotó: Ruschel Zoltán

Az új CR-V külseje semmiképp sem sportos, nehéz elhinni, hogy ugyanez a gyártó készíti az extrém feltűnő Civic Type-R-t is. Persze németes szigornak és szögletességnek azért nyoma sincs, elsősorban a lekerekített és domborított felületek dominálnak, különösebb flancolás nélkül. Néhány szép ív van a motorháztetőn, a kerékívek is kellően hangsúlyosak, és a nálam járt szedán Civickel ellentétben az orrán lévő masszív krómozást ezúttal nem éreztem túlzásnak.

Japános, sallangmentes belső

Beülve már ismerős érzés keríti hatalmába az embert, ami nem alaptalan. A Civicet vették alapul a tervezők, viszont az ott kissé szögletes, darabos formákat sikerült letisztult, íves megoldással felváltani. Nem csupán szép, hanem minőségi is a beltér, kifogástalan az összeszerelés, az anyagminőség viszont csak korrekt.

A beltérben normál esetben csúnya fautánzatú betétek vannak a műszerfalon és az ajtókon. A tesztautóban ezt matt alumíniumhatásúra cserélték, ami sokkal jobban passzol ideFotó: Ruschel Zoltán

Legalább a műszerfal puha, varrott borítást kapott, nagy örömömre a zongoralakk csupán egy vékony dekorcsík képében van jelen. Sajnos a fedélzeti elektronika a legfájóbb pont az autóban: a központi érintőképernyő lassú, és ódivatú a grafikája, a digitális műszerfal pedig nagyon sivár megjelenésű.

A műszerfal grafikája ronda, de a fogyasztás magáért beszélFotó: Ruschel Zoltán

Ennyi hely már szinte fölösleges

Már az első sorban feltűnő a helybőség (bár a panorámatető itt is elvesz a fejtérből), de aki hátra kényszerül, az sem fog panaszkodni. Derékszögben nyílnak a hátsó ajtók, amit a kisgyerekes szülők vagy idősebbek nagyra fognak értékelni, nagyon kényelmes a beszállás. Bent pedig szinte tánctérnyi hely fogad minket. A lábtér nagyon bőséges, még egy kétméteres sofőr mögött is el lehet férni.

Egyértelműen a kényelemre, és nem a sportos oldaltartásra törekedtek a hosszú ülőlapú első ülések tervezésénél, a csúcsfelszereltséghez bőrborítás, teljesen elektromos és memóriás állítás, deréktámasz és ülésfűtés is jár, de szellőztetés nincsFotó: Ruschel Zoltán

A szélső helyeken az ülőlap kellően hosszú, a háttámla dőlése pedig állítható, így hosszabb utakon szinte aludni is lehet. Minimális, csak pár centi a kardánalagút, így az esetleges ötödik utas sem érzi büntetésnek az utazást. Fokozza a komfortot a hátravezetett klíma, a szintén fűthető ülések (a szélsők), illetve két, nagy áramerősségű USB gondoskodik a kütyük töltéséről.

Hátul akár táncolni is lehet, csak a Kodiaq/Tarraco/Tiguan Allspace hármas helykínálata mérhető hozzáFotó: Ruschel Zoltán

A csomagtér szinte teljesen szabályos alakú, a hatalmas hátsó ajtónak és az alacsony rakodóperemnek köszönhetően könnyen is pakolható. Bár a hibrid CR-V-ben 64 litert és az esetleges harmadik üléssort fel kellett áldozni a padlóba épített akkumulátor miatt, de így is marad 497 liter, ha pedig ez kevés, egyetlen mozdulattal a padlóba süllyeszthetjük a hátsó üléseket, a sík padlójú tér pedig vidáman elnyel bármit. Az sem gond, ha mindkét kezünk tele van, a csúcskivitelben motorosan, távirányítóról és láblendítéssel is kezelhetjük a csomagtérajtót, sőt még a nyitási magasság is programozható.

Egy kis helyet fel kellett áldozni, hogy beférjen alulra a hibrid rendszer akkuja, de így sem kicsi a csomagtartó. A hibrid CR-V-t nem lehet hétülésesként kérniFotó: Ruschel Zoltán

Az utastérben is rengeteg tárolóhely várja a kisebb-nagyobb kacatokat. A hiányzó váltókar miatt az első ülések között rekeszek vannak, a könyöklő alatt óriási a barlang, amit egy tologatható és kivehető tálcával ketté is oszthatunk. Van 12 voltos, USB- és HDMI-csatlakozó is, az ajtókban palacktartó és a kesztyűtartó sem csak valami apró lyuk, mondjuk, a fedele nyílhatna csillapítva ennyi pénzért.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ha kíváncsi a különleges hibrid hajtás működésére!

Előző
  • 1
  • 2
Következő