Itt az első autó, aminek fürdőkád van a csomagtartójában

2019.06.26. 18:01

Fürge kupé helyett szabadidő-autó lett az új Ford Puma, egy igazán különleges megoldással, ráadásul benne debütálnak az új lágy hibrid motorok is.

Új formanyelv indul a Fordnál, a fiatalos Puma az első képviselőjeForrás: Ford

A 90-es évek csinos és jól vezethető Pumája és a mostani új között a néven kívül csak annyi egyezés van, hogy mindkettő az aktuális Fiesta technikájára épül.

Így nézett ki a régi Puma, amely szenzációs futóművel rendelkezettForrás: Ford

A Ford szerint az új Puma három ütőkártyával rendelkezik: a karakteres forma, a nagy és jól variálható csomagtartó, valamint az új lágy hibrid technológia.

A sportos karaktert erősítik a karosszéria oldalán végigfutó látványos vonalak és az erőteljes kerékjárati ívekForrás: Ford

Teljesen új formanyelv képviselője márkán belül a Puma, még a szintén új Kugára sem hasonlít túlzottan, a magasan lévő fényszórók inkább a Kia Sportage-re emlékeztetnek. 3 centivel magasabb a Fiestánál, és a vezető is ennyivel ül magasabban benne.

Ilyen arcot még nem láttunk FordonForrás: Ford

Szélesebb, és hosszabb is az alapokat adó kisautónál, viszont a Focusnál még mindig jóval kisebb, miközben a helykínálatuk közel azonos, sőt, csomagtartóban a Puma jobb: 456 litert kínál a 370-nel szemben, ha a padlót a hátsó ülések hátához rögzítik.

Befér egy kempingbringa isForrás: Ford

Ekkor ugyanis a 80 literes padló alatti rekesszel (a Ford MegaBoxnak hívja) egybenyílik a felső rész. Ebbe a 76 centi széles, 75 centi hosszú és 30 centi mély alsó rekeszben akár 115 cm magas dolgok is elférnek állítva. Ha pedig lezárják a fedelét, akkor a rekesz jó szolgálatot tehet a piszkos, saras holmik szállításánál. A szintetikus anyaggal bélelt rekesz ugyanis vízzel könnyen tisztítható, mert alul van egy kulccsal zárható lefolyója, így akár gyerekkádnak is lehet használni nyaralásokon.

Lefolyó van a rekesz alján, a burkolat pedig vízállóForrás: Ford

A motorháztető alatt a lágy hibrid technológia (BISG) jelenti az újdonságot, ami azt jelenti, hogy az egyliteres, háromhengeres EcoBoost turbómotort kiegészítették egy 15,6 lóerős szíjhajtású indítómotor/generátorral, amely szükség esetén besegít a hajtásba, fékezéskor pedig áramot termel. Kétféle teljesítménnyel, 125 és 155 lóerővel rendelhető az új hajtáslánc, az erősebbhez hétfokozatú dupla kuplungos automata váltó jár.

A műszerfal is a Fiestából származik, de magasabban ülnek az utasokForrás: Ford

A 48 V-os hibrid rendszer előnye, hogy gyakorlatilag megszűnik a turbólyuk, alacsony sebességnél 50 százalékkal több nyomaték áll a vezető rendelkezésére, és a fogyasztás is csökken 9 százalékkal (5,6 literre). A kis háromhengeres képes két hengerrel is üzemelni részterhelésnél, állás után a start-stop automatika mindössze 0,3 másodperc alatt indítja újra. Fékezés közben már 15 km/órás sebességnél leállhat a motor, még akkor is, ha váltó fokozatba van kapcsolva, de a kuplungpedált már benyomták.

Minden irányban nagyobb a Fiestánál, de a Focusnál azért rövidebb és keskenyebbForrás: Ford

A benzines hibridek mellett az 1,5 literes, négyhengeres dízelt is kínálják majd a Pumához, de sok vevőre nem számíthat, mivel a fogyasztása csak 0,3 literrel jobb a hibrid benzinesénél.

A Puma Romániában, a krajovai Ford üzemben készül majd, és év végén jelenik meg a márkakereskedésekben.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK