Új autó, hét üléssel, 1,76 millióért. Érdekli? – Dacia Lodgy 1.6 teszt

Dacia Lodgy
Vágólapra másolva!
A játszótér parkolójában egyértelműen celebritás voltam. A legtöbben csak néztek, de pár anyuka és apuka meg is szólított a teszthéten, persze a Daciáról érdeklődve. Bizony, az állami támogatású Lodgy most fontos téma a vacsoraasztalnál, az évzárón és a munkahelyen is a nagycsaládosok körében. Meg szabad venni a piac legolcsóbb autóját? És az 1,6-os szívómotor a jó választás?
Vágólapra másolva!

Jó, kicsit csúsztattam a címben: a megjelölt összegből a tesztelt autó nem, csak ugyanezzel a motorral az Ambiance felszereltség jön ki, ami lényegesen fapadosabb. De akkor is, ez egy zsír új autó, garanciával, állami támogatással, amiből rengeteget fognak eladni itthon a jövőben, erre fejemet teszem.

Ráadásul csúcsfelszereltséggel sem sokkal drágább,

erre később visszatérünk. Ettől persze hiányosságai még lehetnek (és vannak is vastagon), de az ár-érték arányát semmi sem tudja felülmúlni.

Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy

A Renault által feltámasztott Dacia pont elég ideje van a piacon (már 15 éve!), hogy az emberek elkezdjék megszokni, és bár továbbra sem egy presztízsmárka, kezd kikerülni a totálisan ciki kategóriából. A legelső Logan darabossága után a második felvonásban kiszórt modellek, a Duster és a Lodgy már nagyot szóltak, és gyorsan részévé váltak az utcaképnek, de sok országban a Sandero is népszerű.

Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy

A Dusternél időközben megvolt a modellváltás, és jókorát léptek vele előre, a Lodgy viszont 2012 óta gyakorlatilag érintetlen – és bizony elszállt már felette az idő.

A második generációról egyébként még csak kósza pletykák vannak,

de legkorábban 2020 végére várható. Addig pedig itt van nekünk ez a lassan kifutó Lodgy, ami nem éppen egy műalkotás.

Optikai csomag próbálja emészthetővé tenni

Sportosságnak, agressziónak nyoma sincs rajta, úgy fest, mint egy kérődző tehén, aki épp sziesztázik. Jó, a Stepway felszereltség (a csúcs) és azon felül a Techroad széria (csúcs-csúcs) pár apró részlete tartalmaz érdekesebb elemeket is.

Ilyenek a kívül-belül elszórt piros díszítések a tükrökön, a felniken

vagy a szellőzőrostélyok közepén; a műanyag sárvédőívekkel pedig kevésbé tűnik komikusnak a nagy test és a kis kerekek kombinációja. További SUV-os elemek az ezüstbetétek az orron.

Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy

Beülve sem titkolja célszerszámjellegét a Lodgy, a műanyagok kemények, a kapcsolók bumfordiak és a műszerek is baltaegyszerűségűek. Nagyon kellemes meglepetés viszont, hogy új a kormány. Az első években a Lodgyba még az ős-Dacia-kormányt szerelték, ami förtelmesen vacak és óriási volt. Ez az új bőrszerű anyaggal van borítva, és kényelmes fogású is. Innen egyébként csak a tempomatot tudjuk kezelni, a zenét a kormány mögötti jó megszokott kis konzolról lehet pötyögtetni.

Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy

A másik csoda a középső érintőkijelző. Gyors, jól látható és könnyen értelmezhető, egyszerűen hihetetlen, de sok komolyabb autó interfészét veri, egyértelmű piros pont.

Tárolórekeszekkel nem kényeztettek el a Dacia mérnökei,

de azért a legfontosabb cuccokat el lehet pakolászni. Nekem tetszett a kockás üléshuzat, és az is, hogy egy minőségibb, kevésbé izzasztó anyagból készült, mint amire a piac legolcsóbb autójától számítana az ember.

Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy

A cethal gyomrában

A hasábformának megvan az előnye is, mert bár esztétikusnak nem, praktikusnak annál inkább nevezhető. A helykínálat az egyik legfőbb erőssége a legnagyobb Daciának, ugyanis minden irányban óriási, simán veri az aktuális Grand Scénicet, de érzésre még az Espace-nál is szellősebb. Jó nagy hátsó ajtón keresztül rakodhatunk az (öt üléssel) 827 literes hátsó raktárba, de minden ülést lehajtva több mint 2,5 m³ helyet kapunk.

Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy

Egy hetet nyúztam a Lodgyt, 1 darab feleséggel és 4 darab megátalkodott gyerekkel, ennyi idő alatt pedig kijöttek azok a dolgok is, amiket nem szerettem, hiányoltam vagy épp utáltam benne. Az első és legfontosabb a kényelem és a komfort.

Az ülések egyszerűek, de nem feltétlenül kényelmetlenek,

viszont a kormány csak le-fel állítható, így én például a megszokottnál fárasztóbb pozícióban tudtam csak elhelyezkedni.

Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy

Ráadásul a váltó annyira lenn van, hogy előre kellett dőlnöm, ha valahol a mélyben akartam kotorászni vele, ami szintén nem segített a kezdődő lumbágómnak. Ennél eggyel idegesítőbb a menetzaj, ami 110 felett állandósul, és fárasztóvá teszi a hosszú távú haladást. Sajnáltam, hogy a második sor üléseit nem lehet tologatni, és nem is különállóak, ahogy a leghátsó két ülés sem a padlóba hajtható, hanem a második sor hátuljára.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!