Múzeumban porosodó autók? Ugyan, ezek kőkeményen versenyeznek!

2019.07.15. 14:19

Már második alkalommal érkezett Magyarországra az európai historic pályaautók színe-java, hogy kategóriákra bontva késhegyre menő küzdelemmel szórakoztassa a közönséget. Természetesen a Porschék, Lolák, Chevronok és társaik dübörgése volt a legnagyobb attrakció, de a Hungaroring Classic kiállításaival és betétprogramjaival is magasra helyezte a mércét.

Július 12-től 15-ig különleges időutazásra nevezhetett be, aki kilátogatott a mogyoródi pályára (a szeszélyes időjárás ellenére 45 ezren döntöttek így). Összesen 780 klub old- és youngtimere, netán modern klasszikusa érkezett a rendezvényre, számtalan betétprogramot tartottak, köztük rockabilly koncerteket vagy autós szépségversenyt, amelyen összetettben egy mindössze 900 kilométert futott Mercedes 190 Evo I diadalmaskodott. Ráadásul sok látogató korhű ruhában érkezett.

Elképesztő kiállítás volt veterán utcai autókból, a paddockban pedig a versenygépeket is közelről meg lehetett nézni. Idén a 2.0L Cup miatt különösen erős volt a Porsche felhozatal. Erre a képre kattintva megismerheti az idei Hungaroring Classic érdekességeitFotó: Medgyesi Milán - Origo

Persze a Hungaroring Classic fő attrakciója a klasszikus versenygépek küzdelme volt, az ötvenes-hatvanas évek sztárjaitól kezdve a bivalyerős, zárt kasztnis C-csoportos szörnyekig, összesen hat kategóriában. Mogyoródonaz idei év újdonsága volt az 1966 előtt gyártott, rövid tengelytávú Porsche 911-esek viadala, ezek az egyforma teljesítményű sportkocsik farolva kanyarodva vívtak kemény csatát. Annak is jó hírünk van, aki netán lemaradt: a következő években lesz folytatás.

Erre a képre kattintva külön galéria nyílik a C-csoportos autók viadalából. Ezek a gépek 1982 és 1993 között voltak Le Mans hősei, a Hungaroringen vasárnap a Pierre-Alain France, Ervin France duo nyerte meg a futamotFotó: Medgyesi Milán - Origo

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK