Olyan gyors, mint egy Ferrari, de csak negyedannyiba kerül

2019.07.19. 09:35

Remekül néz ki a középmotoros nyolcadik generációs Corvette, ráadásul nevetséges áron adják.

Nem csak a Corvette orrában, hanem a farában, a motor és a váltó mögött is van egy csomagtartó, ahová a kivehető targatetőt lehet tenniForrás: General Motors

Magyar idő szerint péntek hajnalban mutatták be Amerikában a Chevrolet Corvette nyolcadik generációját, amely a típus történetében először hordja középen a V8-as motorját. Mark Reuss, a General Motors elnöke a bemutatón azt mondta, hogy a C7-es Corvette-tel elérték az orrmotoros felépítés határait a teljesítmény szempontjából, ami miatt új elrendezésre volt szükség. Korábban már három középmotoros sportkocsi tanulmányt is épített a Chevrolet (1960, 1964, 1990), de a C8-as Corvette az első középmotoros modell, amit sorozatgyártásban készítenek.

Az ajtó mögötti hatalmas beömlőkön érkezik a friss levegő a motorhoz, a kilincset elrejtettékForrás: General Motors

A középmotorosságnak több előnye is van:

  • a kabint előrébb lehet tolni, a szélvédő az első kerekek fölé került, ami javítja a kilátást
  • a vezető a hossztengely közepén ül, így úgy érezheti, hogy erőcsúsztatáskor körülötte forog a kocsi
  • jobb aerodinamika és hatékonyabb motorhűtési rendszer
  • a vezető közelebb van a motorhoz, így jobban hallja a hangját és érzi a rezgéseit
  • nagyobb tömeg terheli a hátsó tengelyt, ami javítja a hajtott kerekek tapadását és az elektronikus vezérlésű önzáró differenciálmű hatékonyságát
  • kisebb tömeg terheli az első tengelyt, így megszűnik az orrtolási (alulkormányzottsági) hajlam
  • rövidebb, merevebb szerkezetű kormányművet lehet beépíteni, ami közvetlenebb és pontosabb irányítást tesz lehetővé
Több mint 5 centivel szélesebb, mint a keskenynek nem mondható elődmodell, most 193,3 cmForrás: General Motors

A vadonatúj fejlesztésű motor csak a V8-as hengerelrendezést és a 6,2 literes lökettérfogatot (small block) tartotta meg elődjéből. A Chevrolet ellenállt a mai trendeknek, és nem tett turbófeltöltőt rá, hogy jobbak legyenek a gázreakciói és szebb a hangja. De nem is volt rá szükség, mivel így is ki tudtak hozni belőle 502 lóerőt és 637 Nm-t, ami 40 lóerővel és 13 Nm-rel több, mint az előd esetében. Az öblös szívómotor folyamatosan változó szelepvezérlésű, és száraz karteres, hogy versenypályán is megfelelő legyen a kenése.

Szerencsére a nevetséges, középen kivezetett négy kipufogóvéget szétszedték ezúttal két oldalraForrás: General Motors

A most bemutatott, belépő Corvette C8-ast Stingray névre keresztelték, de később érkeznek majd az erősebb Z06, ZR1 nevű kompresszoros változatok is. Már az alapverzió is elképesztően gyors, 0-97 km/órára kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul fel, ami azt jelenti, hogy nem marad le a vadonatúj, 720 lóerős Ferrari F8 Tributótól.

Több mint 40 centivel került előrébb a kabin, mint az orrmotoros Corvette-enForrás: General Motors

A jó gyorsuláshoz a vadonatúj, nyolcfokozatú dupla kuplungos váltó is hozzájárul, amely rövidre áttételezett 1-es és 2-es fokozattal, valamint elektronikus előválasztó karral rendelkezik, és sokkal gyorsabban vált, mint egy hagyományos automata vagy egy ember.

Az új, középmotoros Corvette 137 mm-rel hosszabb elődjénél, most 4,63 méteresForrás: General Motors

Aki a legtöbbet akarja kihozni a Corvette-ből, annak érdemes majd megrendelnie a Z51-es sportcsomagot, amely Michelin Pilot Sport 4S abroncsokat, nagyobb fékeket, sportkipufogót, elektronikus vezérlésű önzáró differenciálművet és sportosabb belsőt tartalmaz.

Az alumínium tárvázra épülő karosszéria 10 százalékkal merevebb, mint a C7-es Corvette-éForrás: General Motors

A csomag része még a Magnetic Ride Control nevű adaptív lengéscsillapítás, amely a lengéscsillapító olajába tett apró fémrészecskék mágnesezésével a folyadék viszkozitását, vagyis a gátló feszességét 10-15 ezredmásodperc alatt tudja változtatni a pillanatnyi szituációhoz igazodva.

Az a kar, amelyik a váltónak néz ki, valójában az üzemmód-választó. A váltót a tőle balra lévő nyomógombokkal lehet irányítani, vagy a kormány mögötti váltófülekkelForrás: General Motors

Sokat fejlődött a belső tér is, a vezető HD felbontású, 12 colos, szabadon konfigurálható digitális műszerfalat nézhet a szögletes kormányon keresztül, de igazából nem is kell lenéznie, mert színes head up display is van, ami a legfontosabb adatokat a szélvédőre vetíti. Kívánságra 14 hangszórós hifi, 3D-s navigációs és beépített wifi is rendelhető.

A 8 colos érintőképernyő a vezető felé fordulForrás: General Motors

A belső tükröt egy tetőbe épített kamera helyettesíti, és van egy HD kamera a szélvédőben is, amely nem csak az utazás rögzítésére használható, hanem arra is, hogy tökéletesítsük vezetési tudásunkat a versenypályán, mivel a felvételen megjeleníti a gáz- és fékpedál állását, az oldalgyorsulást, a fordulatszámot, a váltó fokozatát, a kormányszöget, és a köridőt is.

Sőt, a kamera arra is használható, hogy kölcsönadás esetén a tulaj a távolból ellenőrizhesse, épp hogyan vezetik az autóját.

Az alapváltozat tömege 1527 kiló, ami 166-tal több a régi Corvette-énélForrás: General Motors

Átvették az európai szupersportkocsiktól, hogy az első tengelyt gombnyomásra fel lehet emelni 5 centiméterrel, így a fekvőrendőrök nem tehetnek kárt az első lökhárítóban. Remek ötlet, hogy a Corvette képes elraktározni az emelés helyszínének GPS koordinátáit (akár 1000 lokációét is), így amikor legközelebb ismét arra megy, már magától megemeli majd az orrát.

Az első kerekek 245 mm szélesek és 19 colosak, a hátsók 305 mm szélesek és 20 colosakForrás: General Motors

A végsebesség, a fogyasztás és a pontos ár még nem ismert, csak annyi biztos, hogy Amerikában az alapmodell 60 ezer dollárba (17,4 millió forintba) sem fog kerülni, ami kevesebb, mint a negyede a 276 ezer dolláros Ferrari F8 Tributo árának.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK