Zöld rendszámos, mégis gázolajat eszik - Mercedes-Benz E 300 de teszt

Mercedes e300de
Vágólapra másolva!
Miközben a Mercedes E 300 de limuzinformája a márka hagyományaiból merítkezik, a lemezek alatt formabontóbb már nem is lehetne. Dízel-elektromos, külső forrásból tölthető hibridrendszere sokaknak szemfényvesztés, már csak az 1,6 l/100 km-es gyári átlagfogyasztása miatt is, több szempontból viszont okos koncepció: városban sokkal kevesebb káros kipufogógázt ereget ki társainál, de autópályán is takarékos. Csak az a kérdés, hogy megéri-e.
Vágólapra másolva!

Micsoda időket élünk! Mentegetni kell egy 15,5 milliós (300de Limited Edition) prémiumlimuzint a népharagtól, és nem is a burzsoá mivolta, hanem a csúcstechnikája okán. Igen, leegyszerűsítve csalásnak tekinthető egy alapvetően dízelmotoros nagyautót a Magyarországon számos kiváltságot adó zöld rendszámos flottába sorolni.

Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de

Hiszen sok városban ingyenes a parkolás és az elektromos töltés, járnak hozzá adókedvezmények, súlyos tízezrek maradnak a zsebben. Viszont a 1,5 milliós állami támogatásra csak a tisztán elektromos autókkal lehet pályázni, így talán a harcos kábelbarátok is megenyhülnek.

Rétegmodell: ez most a legtisztább dízel

Mert, ha jobban megvizsgáljuk, a Mercedes E 300 de olyan, mint egy hagymarétegekből álló ogre. Igaz, a hasonlat a külsőt illetően máris sántít, a hagyományos limuzinsziluett ugyanis közelről és távolról egyaránt gyönyörű, legalábbis vitán felül megfelel a prémiumkliséknek.

Lágy, elegáns vonalai sokat ígérő belteret sejtetnek

és láss csodát, a belvilág, ha lehet még pazarabb. Már-már olyan színvonalas személyre szabhatóságot kínál, mint egy Rolls-Royce, sajna majdnem olyan színvonalú árazással.

Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de

Na de ez több emberöltő óta bevett gyakorlat Stuttgartban, nincs benne semmi szokatlan. Az utóbbi években joggal-okkal össztűz alá vont dízel, különösen a hozzá kapcsolt zöld technikával azonban nehezen érthető. Még akkor is, ha maga az OM 654 kódjelű vadonatúj, 1950 cm³-es, soros négyhengeres "füstös" lazán megfelel az Euro 6d-TEMP kibocsátási határértékeknek.

Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de

Ezzel önmagában jó ideig nem érintik az európai nagyvárosok dízel kitiltásai (és ott van a zéró emissziós haladás lehetősége is), de az ördög nem alszik. A műszaki kuriózum melletti érveket tovább gyengíti, hogy

a Mercedes kínálatában egy hasonló, de szalonképesebb, benzinmotoros plug-in hibrid is megtalálható.

Ugyanannyiért. És bizony a benzineseknek eleve jobb a reputációja.

Városban és autópályán is elemében van

A Mercedes 300 de létjogosultságát kereső kérdésekre adható válaszok a környezetvédelmi szabályozások, a járműtechnikai tudományok és a marketing területén keresendők. Tesztalanyunk a még mindig sokmilliós európai, különösképpen németországi dízelpárti autóvásárló-réteg igényei, szokásai és lehetőségei, továbbá a járműgyártókat szorongató széndioxid-flottalimit kényszerszülöttje.

Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de

Mindazonáltal sokkal jobban illik rá a szerelemgyerek jelző, miután minden jóból sokat ad. Rendkívül gyors, kényelmes, autópályán is takarékos és környezetbarát, mi több

a komplett Mercedes kibocsátási átlagára is jótékonyan hat a 41 g/km CO2 értéke

(ezt persze a WLTP-ciklus még mindig nem teljesen életszerű metódusa szerint mérik). Frappáns mérnöki válasz korunk kihívásaira.

Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de

A "papíron" 50 plusz, a tesztünk során azonban 40 mínusz kilométer körüli tisztán elektromos hatótávjával, az 5,5 l körüli autópályás fogyasztásával, az 5,8 másodperces 0-100-as gyorsulásával, valamint a bizonyára igaz 250 km/h végsebességével egyszerre több szerepet is hitelesen alakít a luxuscirkáló.

Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de
Mercedes e300de

Ha kell, hétköznap zaj- és füstmentesen lopakodik a kertvárosi otthon és a belvárosi munkahely között, míg

hétvégén pihentetően, szinte magától levisz az Adriára,

néha pedig – leginkább az Autobahnon – tartósan 200 felett fokozza a száguldás örömteli veszélyeit. Szerencsére már egy egyszerű autópályára felhajtás során is megvillantja tudását: a 2,1 tonna + utasokkal megfejelt tömege ellenére hihetetlen vehemenciával képes megindulni, gyorsulása és rugalmassága sportkocsikkal vetekszik.

Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!