Ezek a magyarok kedvenc használt autói, kiderült egy kínos titok is

2019.08.06. 11:21

Az átlaghoz képest a BMW, Mercedes-Benz és Audi modellek cserélnek leggyakrabban gazdát, míg a tulajok legtovább a Lada, Dacia és Toyota modelleket tartják meg.

A hazai tulajdonosváltások száma az előző évhez képest ugyan 5,4 százalékkal nőtt, ám a piac növekedése mégis lassuló tendenciát mutat, és az átlagosan 14,2 éves autóállomány életkora terén sem várható komolyabb változás. A használtan behozott autók 60,4 százaléka továbbra is legalább 10 esztendős,  bő 32 százaléka 5-10 év közötti életkorú, és csak 7,4 százaléka 5 évnél fiatalabb - áll a Használtautó.hu elemzésében.

A használtautó-import dobogóján továbbra is a Volkswagen, Opel, Ford sorrend látható, a negyedik helyen azonban az Audi visszaelőzte a Toyotát. A legnagyobb számban behozott modellek listáján az első négy hely változatlanul az Opel Astra, Ford Focus, Volkswagen Golf és Passat fogaté. 

Az Opel továbbra is az egyetlen márka, amely három modellel (Corsa, Meriva, Zafira) képviselteti magát a top 10-es importlistán, a legnagyobb előrelépés pedig a Hyundai i30-nál tapasztalható: csaknem másfélszer annyi érkezett 2019-ben, mint tavaly, így a tizenkilencedik helyről a tizedikre ugrott.

Míg az import szerint a használtautó-vásárlók kedvence az Opel Astra, a havi szinten 18 millió látogatót regisztráló Használtautó.hu keresési statisztikái szerint a Ford Focusra keresnek a legtöbben: az év első felében erre a modellre csaknem 3 millió szűrés indult,  2 millió fölötti keresést még az Audi A4, Skoda Octavia, Audi A6, Suzuki Swift modelleknél regisztráltak.

A márkák közül a Volkswagen, a BMW, a Mercedes-Benz, az Audi, az Opel és a Ford  tudhat magáénak 10 millió fölötti keresést a Használtautó.hu rendszeréből.

A hazai autóállományhoz mérten leggyakrabban a BMW, Mercedes-Benz és Audi modellek cserélnek gazdát, míg a tulajok legtovább a Lada, Dacia és Toyota modelleket tartják.  Ez azt jelenti, hogy míg az idei év első felében a BMW-állomány 19,3 százaléka került új tulajdonoshoz, ugyanezen idő alatt a Ladáknak csupán 6,8, a Daciáknak 8, a Toyotáknak pedig 8,2 százaléka. Az eladási arány párhuzamban áll a fenntartási költségekkel is,  ami az újonnan drágább és bonyolultabb modelleknél több meglepetést okozhat.

Amennyiben a tulajdonosváltások modellenkénti megoszlását nézzük, leggyakrabban az Opel Astra, a Suzuki Swift, illetve a Ford Focus modelleket írják át, még annak ellenére is, hogy ezen márkák átlag feletti tartási idővel rendelkeznek a hazai autóparkban.